• Ad
  • ג'ילי רוצה את אסטון מרטין בקולקציה שלה: הגדילה את חלקה ביצרנית היוקרה הבריטית ל-17%
    החל מסוף השבוע האחרון ג'ילי היא מחזיקת המניות השלישית בגודלה ביצרנית היוקרה הבריטית. תמורת הסכום ששילמה כעת תמורת 10% מאסטון מרטין היא יכלה לקנות את כל החברה בשנת 2020
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'ילי, יצרנית הרכב הסינית שמחזיקה בפורטפוליו הרחב ביותר של נתחי בעלות ביצרניות רכב מחוץ לסין, היא מעתה בעלת המניות השלישית בגודלה באסטון מרטין – אחד הסמלים הבריטים המפורסמים והנוצצים ביותר.

     

    ג'ילי רוצה את אסטון מרטין בקולקציה שלה: הגדילה את חלקה ביצרנית היוקרה הבריטית ל-17%
    בסוף השבוע הכריזה ג'ילי באופן רשמי על השקעה של 291 מיליון דולר בהגדלת נתח הבעלות שלה באסטון מרטין מ-7.6% ל-17%, וזה אומר שרק שני בעלי מניות נוספים מחזיקים כעת בנתחי בעלות גדולים יותר משלה. עם זאת, מבין כל בעלי המניות ג'ילי היא יצרנית הרכב שמחזיקה מעתה בנתח הבעלות הגדול ביותר.

    אסטון מרטין עברה אינספור גלגולים, העברות בעלות ופשיטות רגל מאז היווסדה לפני 110 שנים, ומאז שנת 2020 היא נשלטת על-ידי קונסורציום בראשות איל האופנה האמריקני ואחד מחובבי הפורמולה 1 הנלהבים ביותר – לורנס סטרול.

    בשלהי 2019 נקלעה אסטון ומרטין למשבר כלכלי נוסף והשווי שלה – נכסים פחות התחייבויות – היה קרוב ל-0. בינואר 2020 התמודדה ג'ילי מול סטרול על רכישת השליטה בחברה ובסופו של דבר סטרול רכש את השליטה תמורת כ-260 מיליון דולר בלבד. לקראת סוף 2020 סטרול גייס עבור אסטון מרטין כ-1.7 מיליארד דולר ותמורת שיתוף פעולה טכנולוגי עם מרצדס הועברו לידי הגרמנים כ-10% מן החברה (מה שהגדיל את שיעור האחזקות של מרצדס ל-11.8%).

    אנשי ג'ילי אולי התחרטו על הפספוס ואולי לא, אבל שנתיים לאחר מכן, בספטמבר 2022, הם השקיעו ברכישת 7.6% מן הבעלות באסטון מרטין (עד אז כבר דולל חלקה של מרצדס ל-9.7%). מחזיקת המניות השנייה בגודלה באסטון מרטין כיום היא קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית.

    בעסקה החדשה רכשה ג'ילי מחברת האחזקות של סטרול 42 מיליון מניות, כלומר שנתח הבעלות שלו צומק, ובנוסף לכך הונפקו לה 28 מיליון מניות חדשות שהכניסו לקופת החברה 118 מיליון דולר תוך כדי דילול אחזקותיהם של כל בעלי המניות האחרים.

     

    ג'ילי נוגסת ביס ראשון באסטון מרטין

     

    אחת המשמעויות החשובות של הגדלת נתח הבעלות של ג'ילי היא שהסינים ימנו כעת דירקטור שאינו מנהל לדירקטוריון של אסטון מרטין ובנוסף לו גם נציג אחר כמשקיף. מצד שני הסינים התחייבו שלא לרכוש מניות נוספות באופן שיגדיל את חלקם אל יותר מ-22% עד אוגוסט 2024. במילים אחרות, יש מצב שבמהלך השנה הקרובה ג'ילי תנסה לרכוש מניות נוספות כדי להחזיק ביותר מחמישית מן הבעלות באסטון מרטין.

    בהודעה משותפת שפורסמה ביום חמישי, לאחר חתימת העסקה, אמר לורנס סטרול שהוא רואה בחיוב את המהלך אשר מעיד, לדבריו, על פוטנציאל הצמיחה וההצלחה של אסטון מרטין לטווח הארוך. סטרול הדגיש גם את "ההבנה של ג'ילי בשוק הסיני ואת ההזדמנות של אסטון מרטין לקבל גישה לטכנולוגיות שלהם, מה שיכול לסייע להתרחבות החברה בסין… עסקה זו מאפשרת יצירת שותפות ארוכת טווח עם ג'ילי – מערכת יחסים שאני מאמין שתביא ערך משמעותי מאוד לכל בעלי המניות שלנו לאורך זמן".

    ככל הידוע, ג'ילי מתכננת להקים רשת מכירות לאסטון מרטין בסין, בשלב ראשון בערים הגדולות כמו שנגחאי ובייג'ינג.

     

    חמש האגורות שלנו

    ראשית לכל, ולמרות שלורנס סטרול הוא בעל השליטה בשתי הישויות, חשוב להפריד בין ההצלחה המרגשת בפורמולה 1 של קבוצת המרוצים שנקראת 'אסטון מרטין' לבין יצרנית הרכב. אין קשר אמיתי בין שתי אלה למעט העובדה שאסטון מרטין היא נותנת החסות העיקרית לקבוצת המרוצים.

    לזכותו של סטרול, לפחות כפי שהדברים נראים כרגע, צריך לזקוף את הצלתה של יצרנית הרכב הסקסית והחשובה היסטורית, הגם שיש שיאמרו שהוא "מזליקו" שקטף את הפרי בתזמון הנכון. אחרי הכל – מרצדס יכלה לאסוף לקבוצתה את אסטון מרטין ולשקם אותה בלי כל מאמץ לפחות בשלוש הזדמנויות קודמות, וגם ג'ילי יכלה לעשות לפחות טוב כמו סטרול.

    כל זה לא משנה כרגע וצריך להביט קדימה ולשאול מה שווה מותג סופר-יוקרתי בעידן החשמלי שאליו מתגלגלת כעת תעשיית הרכב. התשובה: המון, ולאנשי ג'ילי יש היסטוריה מאד מוצלחת של שיקום מותגים חשובים והגדלת ערך. אם שיתוף הפעולה בין סטרול לג'ילי יעלה על פסים חיוביים הוא עשוי להצמיח לא מעט הפתעות טובות בעתיד (ואם לא תהיה שם כימיה טובה זה לא יקרה).

     

     

    לקריאה נוספת:

    יצרנית "המוניות השחורות" בבעלות ג'ילי חשפה פלטפורמה חשמלית גדולה חדשה

    המכונית החשמלית הפולנית תתבסס על פלטפורמה של ג'ילי

    ג'ילי השיקה את מותג היוקרה החדש 'גלאקסי' לצד 'גיאומטרי' ו'סטאר'

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'ילי רוצה את אסטון מרטין בקולקציה שלה: הגדילה את חלקה ביצרנית היוקרה הבריטית ל-17%

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.