• Ad
  • ג'ילי נוגסת ביס ראשון באסטון מרטין
    ג'ילי קונה 7.60% מן הבעלות ביצרנית היוקרה הבריטית אסטון מרטין וזה נראה כמו הפרק הראשון בחיים החדשים של אחד האייקונים המפוארים בעולם הרכב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית ג'ילי הכריזה היום (ו') על רכישת 7.6% מן הבעלות באחת החברות האייקוניות ביותר של תעשיית הרכב – אסטון מרטין הבריטית. ג'ילי, שהיא בין השאר הבעלים של וולוו השבדית ומחזיקה גם בכמעט 10% מן הבעלות במרצדס-בנץ, היא יצרנית הרכב הסינית הגדולה ביותר בבעלות פרטית, ורכישת מניות מיעוט באסטון מרטין יכולה להיות מאד מעניינת לשני הצדדים.

     

    ג'ילי נוגסת ביס ראשון באסטון מרטין

     

    בהודעה רשמית שפרסמה החברה מסר דניאל לי, מנכ"ל ג'ילי, "אנחנו שמחים להכריז על ההשקעה שלנו באסטון מרטין ומאמינים שעם הרקורד המבוסס וההיצע הטכנולוגי שלנו יכולה ג'ילי לתרום להצלחתה העתידית של אסטון מרטין. אנחנו מצפים לבחון הזדמנויות פוטנציאליות לשיתוף פעולה עם אסטון מרטין בזמן שהיא מוסיפה להתקדם עם האסטרטגיה שלה להשגת צמיחה בת קיימא לטווח ארוך, ורווחיות מוגברת".
    עדיין לא נמסר ממי ג'ילי קנתה את המניות שלה, ולכך יכולה להיות משמעות רבה, אבל צריך לומר שהערך הכלכלי הנוכחי של יצרנית הפרימיום הבריטית הזאת נמוך מאד ביחס לערך המותג.

    נכון לחודש יולי השנה החזיקו משקיעים מוסדיים שונים בכ-52% מן הבעלות באסטון מרטין, כאשר בעל המניות המפורסם ביותר מבניהם הוא איל האופנה לורנס סטרול שהוא גם הבעלים העיקרי של קבוצת הפורמולה 1 שנושאת כעת את השם של אסטון מרטין. שלא במקרה סטרול הוא אביו של נהג הפורמולה 1 של אסטון מרטין, לאנס סטרול. עד להודעתה של ג'ילי החזיק לורנס סטרול ב"חבילה" של 17% ממניות החברה ואילו בעלת המניות השנייה בגודלה הייתה "קרן העושר הריבונית של ערב הסעודית" שהחזיקה ב-16.7%.

    בנוסף לאלה היו 5 קבוצות נוספות של משקיעים מוסדיים שהחזיקו בחבילות מניות, אבל בעלת המניות המעניינת ביותר מבחינתנו היא מרצדס-בנץ שהחזיקה ב-9.7% מן הבעלות בחברה. ג'ילי, כזכור, מחזיקה נתח בעלות דומה במרצדס-בנץ עצמה.

     

    ג'ילי נוגסת ביס ראשון באסטון מרטין

     

    רכישת נתח ראשון, קטן אמנם, של בעלות באסטון מרטין מעניינת כרגע במיוחד על רקע ההנפקה האדירה של פורשה מוקדם יותר החודש: פולקסווגן הנפיקה את מותג-העל שלה לפי שווי שוק אדיר של כ-72 מיליארד דולר. אז נכון שיש פער עצום בין שתי החברות – אסטון מרטין מדשדשת מבחינה כלכלית כמעט מיום הקמתה וכבר קשה לספור כמה ידיים היא החליפה – אבל הערך של פורשה מהווה אינדיקציה לפוטנציאל הערך העתידי של יצרנית היוקרה הבריטית. לא מיותר להזכיר גם את מגע הזהב של ג'ילי אשר הנפיקה, למשל, את 'פולסטאר' לפי ערך של כ-20 מיליארד דולר בתוך כדי שהיא בוראת כמעט מאפס מותג חדש לחלוטין.

    ג'ילי גם שיקמה במו ידיה את המותג 'סמארט', שבו היא מחזיקה במשותף עם מרצדס, וגם זה יכול להוות מדד לשיתופי פעולה אפשריים עתידיים שיזניקו את אסטון מרטין למקום הראוי לה. חשוב לזכור שכל בעלי המניות הנוכחיים של אסטון מרטין, כולל אפילו מרצדס, לא יכולים להעניק לה את דריסת הרגל שיש כיום לג'ילי בתעשיית הרכב, במיוחד כאשר העולם כולו דוהר לתוך העידן החשמלי. רק כדוגמא, ג'ילי מחזיקה בגרעיני השליטה ב'פולסטאר' הסינית-שבדית, 'זיקר' הסינית וב'לוטוס' הבריטית.

     

    ג'ילי נוגסת ביס ראשון באסטון מרטין

     

    אסטון מרטין צפויה להציג בשנת 2024 היפר-קאר היברידית-נטענת ובשנת 2025 מכונית חשמלית טהורה, ובשנת 2026 מתוכננת השקתו של קרוסאובר חשמלי ספורטיבי. כל התוכניות האלה עשויות לקבל תאוצה אם אנשי ג'ילי ייכנסו לתמונה. את שנת 2022 מצפה אסטון מרטין לסיים עם מכירת יותר מ-6,660 מכוניות והיעד ארוך הטווח הנוכחי שלה הוא להגיע לרף של 10,000 יחידות. המעורבות של ג'ילי, ובפרט אם במורד הדרך היא גם תגדיל את נתח הבעלות שלה בחברה, צפויה להגדיל במידה ניכרת את התיאבון של היצרנית הבריטית.

     

    לקריאה נוספת:

    ג'ילי עשויה לקנות נתח מחטיבת מנועי הבעירה של רנו

    ג'ילי בדרך לאמריקה: קונה נתח מרנו-סאמסונג קוריאה

    ג'ילי קנתה את יצרנית הטלפונים החכמים מייזו. למה בעצם?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'ילי נוגסת ביס ראשון באסטון מרטין

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.