• Ad
  • ניו תשיק בקרוב באירופה את תת המותג החשמלי Onvo ומכונית חשמלית שתעלה 119,000 שקלים
    תת המותג המוזל הראשון של ניו עושה את דרכו לאירופה עם דגם זול ב-10% מטסלה 'מודל Y'. בעקבותיו תגיע מכונית חשמלית מתקדמת שתעלה פחות מ-30,000 אירו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב החשמלי הסינית ניו תשיק בהמשך השנה באירופה את תת המותג המוזל Onvo, ובתחילת השנה הבאה יושק תת מותג עוד יותר זול שיציע מכונית חשמלית קטנה ומתקדמת תמורת כ-119,000 שקלים בלבד (30,000 אירו).

     

    ניו תשיק בקרוב באירופה את תת המותג החשמלי Onvo ומכונית חשמלית שתעלה 119,000 שקלים

     

    כעת כבר לא מדובר בדיווחים עלומים ובספקולציות אלא בהבטחה רשמית של ניקולא וינסלוט, מנכ"ל ניו צרפת, והוא מסר אותה השבוע במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת כנס המסחר סין-צרפת.

    לא מיותר להזכיר שאורח הכבוד של הכנס היה לא אחר מאשר ראש ממשלת סין, שי ג'יאנפנג, שהגיע לאירופה בין השאר כדי ללחוץ על ממשלות האיחוד להרגיע עם סנקציות כלפי תעשיית הרכב הסינית. בין השאר נפגש שי ג'ינפינג עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראש נציבות האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין כדי לדון איתם על החקירה שמנהל האיחוד האירופאי בנושא זה.

    "ניו עובדת בימים אלה על השקת מותגי רכב חדשים, שיהיו פחות פרימיום, עדיין 100% חשמליים טהורים, ויתאימו יותר לצרכי השוק האירופי", אמר ניקולא וינסלוט. הוא הצהיר ש-L60, דגם חדש ש'אונבו' תחשוף רשמית בשבוע הבא בסין במטרה להתחרות בטסלה 'מודל Y', יושק ברחבי העולם לקראת סוף השנה הנוכחית. עוד הוסיף שבמהלך השנה הבאה תשיק ניו את המותג המוזל 'פיירפליי' ("גחלילית") שיציע באירופה מכונית חשמלית קטנה אך מתקדמת טכנולוגית שתעלה פחות מ-30,000 אירו (כ-119,000 שקלים).

    ברשתות חברתיות בסין פורסמו בימים האחרונים תמונות של L60 במבחני ניסוי שונים, בין השאר גם בעמדת החלפת סוללות של ניו. בתמונה המשעשעת ואולי גם המסקרנת ביותר מכולן נראית המכונית כאשר על השמשה האחורית שלה מודבק כיתוב בסינית שתורגם ל"יותר טובה מטסלה". לפי פרסומים בסין 'אונבו L60' תוצע שם תמורת כ-30,500 דולר בלבד, או כ-10% פחות ממחירה של 'מודל Y', אבל באירופה הוא צפוי לנוע סביב כ-40,000 דולר עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 60 קילוואט שעה. במקביל יש לו גם גרסה יקרה יותר עם טווח נסיעה ארוך, שבה מותקנת סוללה עם תכולת אנרגיה של 90 קילוואט שעה ומערכת חשמל במתח של 600 וולט.

     

    ממתינים לגחלילית

    בשונה מ'אונבו', מותג שתוכנן בראש ובראשונה עבור השוק הסיני ולאחר מכן לעולם כולו – 'פיירפליי' הוא מותג פחות יקר שהונדס ועוצב בראש ובראשונה עבור השוק האירופאי ורק לאחר מכן גם לסין. כמו שאר דגמי ניו – כל המכוניות ייוצרו בשלב ראשון בסין, אם כי ניו בודקת אפשרויות לייצור שלהן גם באירופה.

     

    ניו תשיק בקרוב באירופה את תת המותג החשמלי Onvo ומכונית חשמלית שתעלה 119,000 שקלים

     

    בדגם הבסיס של L60 החדש מותקן מארז סוללות מתוצרת BYD עם תאי סוללה בכימיית ליתיום פוספט ברזל (LFP), ואלה מיוצרות על ידי FinDreams – חברת בת של BYD. בסוללת ה-90 קילוואט שעה מותקנים תאי סוללה קונבנציונליים יותר ולפי דיווחים בסין הם לא מיוצרים על ידי CATL אלא על ידי יצרנית סוללות סינית קטנה יותר – CALB.

    במקור ניו תכננה לפתח בעצמה כימיה לתאי סוללות ולבנות את התאים ואת המארזים, אולם בגלל מצוקה תקציבית החליטו מנהליה להתרכז בשיתופי פעולה שונים עם יצרניות סוללות ועם יצרניות רכב ולא לקדם בשלב זה פיתוח עצמאי של סוללות. בנוסף, לנוכח מלחמת המחירים הקשה בשוק הסיני נאלצה ניו להודיע לאחרונה על פיטורי כ-10% מכוח העבודה שלה.

     

    לקריאה נוספת:

    ניו ואקספנג יורדות אל העם עם מותגים מוזלים. בקרוב גם באירופה ובישראל

    יותר משליש מן המכוניות החדשות בעולם מיוצרות בסין

    כל מכונית חדשה שניה בסין היא חשמלית או מחושמלת

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.