• Ad
  • טעינה חשמלית של טסלה
    אחת מכל ארבע מכוניות חדשות שנרשמו בספטמבר באירופה היא מכונית היברידית או חשמלית טהורה. קבוצת פולקסווגן היא המרוויחה הגדולה בזכות הדגמים החשמליים החדשים שלה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היסטוריה באירופה: סך המכירות של כלי רכב היברידים, היברידים-נטענים וחשמליים טהורים ב-27 מדינות האיחוד האירופאי, היה גדול יותר בספטמבר השנה מסך המכירות של כל רכבי הדיזל.

     

     

    כדי להבין באיזה סדר גודל של מהפך מדובר די אם נאמר שמזה כשני עשורים, ועד ל"פרשת דיזלגייט" בשלהי 2015, אירופה הייתה שוק הדיזל הגדול ביותר בעולם. כמחצית המכוניות החדשות שנמכרו באירופה – בחלק מן השווקים הרבה יותר ממחצית, ובאחרים פחות – הונעו באמצעות מנועי דיזל. למעט דרום קוריאה, באף מדינה או יבשת אחרת בעולם לא זכו מנועי דיזל לפופולריות כה גדולה.

    את התרסקות שוק הדיזל מניעות שתי סיבות עיקריות, ושתיהן נובעות ישירות מפרשת דיזלגייט. ראשית, לאחר שהסתבר שמנועי דיזל פולטים הרבה יותר גזים מזהמים וגזי חממה במציאות מכפי שגילו קודם לכן מבחני מעבדה ישנים ומוטים – קיבלו מספר רב של ערים אירופאיות תקנות להגבלת כניסתם של כלי רכב עם מנועי דיזל לשטחן. שנית, המאבק של קבוצות להגנת הסביבה לצמצום פליטת מזהמים מכלי רכב עשה את שלו, ואילץ רגולטורים להטיל קנסות כבדים על כלי רכב מזהמים. בנוסף לכך מתאמצים קובעי המדיניות באירופה לצמצם את הפגיעה הכלכלית שגורמת מגפת קורונה, וזאת בין השאר באמצעות מתן הטבות לרכישת כלי רכב דלי זיהום – בעיקר חשמליים והיברידים.

    יצרניות הרכב, במאמץ אדיר להימנע מתשלום קנסות, האיצו את הפיתוח והייצור של כלי רכב עם מערכות היברידיות מסוגים שונים והסירו מהיצע הדגמים שלהם מנועי דיזל, ואילו הציבור מצידו מגיב לשינויי המחיר.

     

     

    חברת המידע Jato Dynamics, אשר אוספת ומפרסמת נתונים אודות שווקי הרכב בעולם, מגלה שאחת מכל ארבע מכוניות חדשות שנרשמו באירופה בחודש ספטמבר הייתה היברידית, היברידית-נטענת או חשמלית, ושוק הדיזל צנח במקביל לשפל שכמותו לא היה בעשור האחרון.
    ב-27 מדינות מערב ומרכז אירופה נרשם בספטמבר גידול של 1.2% במכירות ביחס לספטמבר הקודם, עם כמעט 1.3 מיליון מכוניות נוסעים שנרשמו. לעומת זאת, הביקוש לכלי רכב "מחושמליים" זינק ב-156% אחוזים ביחס לספטמבר 2019. לראשונה מעולם נמכרו באירופה יותר מ-300,000 כלי רכב "מחושמלים" (327,800 ליתר דיוק), וזאת הפעם השנייה שכלים אלה מהווים יותר מ-20% מסך המסירות. במקביל, שוק הדיזל, שבעבר נע כאמור סביב ה-50% מהיקף המכירות, הצטמק בספטמבר 2020 לכ-24.8% בלבד.

     

     

    הנהנות העיקריות ממגמת החישמול הן, כמובן, מכוניות קבוצת טויוטה שחתכו לעצמן נתח נאה של כ-32% מכלל המכירות של מכוניות היברידיות. זה גם היה פלח השוק שגדל במידה הרבה ביותר, עם זינוק של 124 אחוזים. טסלה, לעומת זאת, היא הנהנית העיקרית מן הזינוק בביקוש לחשמליות טהורות, וזאת למרות שספציפית בספטמבר המכירות שלה דווקא הצטמקו בכ-5%. הדגם הבודד המוביל במכירת רכב חשמלי בספטמבר הוא טסלה דגם 3, עם 15,702 יחידות.

     

     

    יחד עם זאת, מי שנהנו הרבה יותר מן הביקוש למכוניות חשמליות הן פולקסווגן ורנו, שמכירותיהן זינקו, בהתאמה, ב-352 אחוזים וב-211 אחוזים. קבוצת פולקסווגן, שכוללת גם את אאודי, סקודה וסיאט, היא כיום יצרנית הרכב שמוכרת את מספר המכוניות החשמליות הגדול ביותר באירופה, בשעה שמרצדס הובילה את המסירות של מכוניות היברידיות-נטענות ונטלה 22% משוק זה.

    אנשי JATO מסכמים את נתוני המכירות של ספטמבר 2020 באירופה וטוענים ש"מהפכת הרכב החשמלי כבר החלה". פליפה מונוז, אנליסט ב-JATO Dynamics, צוטט בהודעת החברה לעיתונות כשאמר ש"המעבר ממנועי בעירה פנימית להנעה חשמלית נובע כעת מתמריצים ממשלתיים, אבל הוא סוף סוך מתרחש, וצרכנים מוכנים כעת לאמץ את הטכנולוגיות החדשות האלה".

     

     

    קבוצת פולקסווגן, לדברי אנשי JATO, הצליחה להתגבר בהצלחה על שערוריית "דיזלגייט" ואף "להפוך לגיבורה חדשה בפרק זה של חישמול הרכב". אנשי ג'ייטו מציינים שבספטמבר רשמה קבוצת פולקסווגן מכירות של 40,300 כלי רכב חשמליים באירופה, והיא ניצבת שנייה אחרי טויוטה.

    לא מיותר להזכיר בהקשר הזה שקבוצת פולקסווגן גם עשתה את המעבר הדרמטי ביותר בין העולמות האלה: עד לשנת 2015 פולקסווגן הייתה היצרנית שמכרה הכי הרבה מכוניות מונעות במנועי דיזל בשעה שלטויוטה כמעט ולא היו מכוניות כאלה. כעת מקדימה פולקסווגן את טויוטה: זאת יצרנית הרכב הגדולה היחידה בעולם עם פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי טהור.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לראשונה בהיסטוריה: מכירות רכב מחושמל עקפו את הדיזל באירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.