• Ad
  • החברה הציגה אב-טיפוס של בלייזר מקורי, דגם 1977 שהוסב לרכב חשמלי טהור באמצעות מכלולי ההנעה של 'בולט' החשמלית. המחיר טרם פורסם, אבל אנשי שברולט מבטיחים להציע אופציות לרמות שונות של ביצועים, עם מנועים וסוללות שונים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יש לכם כלי רכב ישן מתוצרת ג'נרל מוטורס ונמאס לכם לשפץ את המנוע שלו? לשברולט יש פתרון מושלם עבורכם: כבר באמצע השנה הבאה תוכלו לקנות ממנה ערכת הסבה מקורית להנעה חשמלית, ולהחליף מנוע באותה קלות שמחליפים כיום למנוע מפירוק.

     

     

    לאחר לא מעט דגמי תצוגה והכרזות, וכאשר סדנאות פרטיות כבר החלו נושפות בעורפה, חשפה בשבוע שעבר שברולט – לקראת תערוכת SEMA – אב טיפוס של בלייזר בן 43 אשר הוסב להנעה חשמלית טהורה.

    אנשי שברולט אומרים שכ-90% מן הרכיבים שכלולים בערכת ההסבה לקוחים מן הדגם החשמלי הסדרתי שלהם – 'בולט' – והם מגיעים "ישירות מן המפעל" שבו הוא מיוצר. הבסיס הוא מנוע חשמלי שמספק 200 כוחות סוס וסוללת ליתיום-יון לא מאד גדולה, עם תכולת אנרגיה של 60 קילוואט שעה. תכולת הסוללה אמנם לא מאד מרשימה אבל הנפח שלה כן, והיא תופסת את רוב נפח תא המטען. בנוסף כלולים בערכה אותם בקרי מנוע, ממירי כוח ומערכות קירור וניהול סוללות שפותחו עבור 'בולט' ומשמשים אותה.

    מה שנחמד זה שאנשי 'שברולט פרפורמנס' – חטיבת הביצועים של שברולט אשר עומדת מאחורי ההסבה הזאת – לא הסתפקו במנוע ובסוללה אלא כוללים בערכה שלהם גם ממיר מתח DC-AC לפעולת המנוע החשמלי, ממיר מתח DC-DC למערכות מתח נמוך, רתמות חיווט, בקרים, ומשאבות מים לחימום וקירור הסוללות. בנוסף כלולים גם חיווט למערכת בלמים רגנרטיביים שאוספת אנרגיה בעת בלימה, כדי שלא תתבזבז, והמערכת עצמה. לעומת זאת – כל שאר מערכת ההנעה, ובכלל זה תיבת ההעברה, גל ההינע והסרנים, נותרת במקומה.

    בדגם התצוגה שלה, בלייזר 77 כאמור, הותקנו גם היגוי מוגבר חשמלית שמחליף את ההיגוי ההידראולי העתיק, וכמובן גם כל הבקרים ותצוגות השעונים שנועדו להציג לנהג כמה "מיץ" נותר בסוללות שלו.

     

     

    מה שאנשי שברולט עדיין שומרים קרוב לחזה זה המחיר, שיפורסם בשנה הבאה בסמוך לתחילת המכירה של ערכת ההסבה, אבל הם כן מספרים לנו שבמועד ההשקה יוצעו מספר אפשרויות למנועים בהספקים שונים, ולסוללות בגדלים (ומחירים) שונים. בעתיד, כך הם מבטיחים,  ישולבו הסוללות המתקדמות ביותר שלהם בפרויקט הזה. אנשי שברולט החלו להסמיך חלק מסוכנויות הרכב העצמאיות ברשת שלהם ברחבי ארה"ב לביצוע ההסבות.

    לא מיותר להזכיר ששברולט הציגה לראשונה קונספט הסבה להנעה חשמלית עם eCOPO קמארו כבר בשנת 2018, ובשנה שעברה הציגה אב-טיפוס מסוגנן של טנדר E-10 שהוסב באופן דומה. השנה הם הגדילו לעשות ושיחזרו בלייזר "אספנות" לתצורה כמעט מקורית, עם המון הקפדה על פרטים ושמירה על התכונות הטובות שלו, מאותן שנים, כמו מערכת הינע עם סרנים חזקים ויכולת נסיעה בשטח.

    הצוות של שברולט פרפורמנס החל את ההסבה עם שליפת מנוע ה-V-8 המקורי שסיפק בשעתו 175 כוחות סוס וחובר לתיבה אוטומטית עם שלושה הילוכים, ופינה מן הזירה גם את מערכות הדלק, הקירור והפליטה. רכיבי ה'אפטרמרקט' שהותקנו כוללים, כאמור, את ערכת הגברת ההיגוי החשמלית, וגם משאבה חשמלית שיוצרת ואקום במערכת הבלמים.

     

     

    "דקות אחרי ששברולט הציגה את קונספט E-10", אומר רוס אובלינס, מנהל 'שברולט הנדסה', לקוחות התחילו להתקשר לשאול תוך כמה זמן הם יוכלו לבנות את פרויקט הרכב החשמלי שלהם. "בלייזר החשמלי" מדגים ללקוחות מה אפשר לעשות אם מחליטים להמיר את משאית הווינטאג' שלהם לכלי שישמש אותם לנסיעה יום יומית, כלי עם מומנט אדיר מסל"ד אפס ועם חוויית נהיגה ייחודית של רכב חשמלי. ללקוחות שיהיו מעוניינים בביצועים קיצוניים יותר נציע בעתיד יישומים כמעט בלתי מוגבלים".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.