• Ad
  • יצרנית הרכב היפנית שבראה את סצינת הג'יפים הגדולים בישראל משיקה דור חדש של ג'יפ עם 7 מושבים. MU-X מבוסס על D-MAX החדש, שיתחיל להתגלגל בקרוב גם בארץ, אבל כמו את הדור הקודם שלו גם את הדור החדש ספק אם נראה אצלנו בעתיד הנראה לעין.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לשיגעון הקרוסאוברים הישראלי קדם סיפור אהבה עם ג'יפים מסוקסים יותר, עם שלדות נפרדות, ואפילו שקצת קשה לזכור – מי שהתחיל את החגיגה הזאת בראשית שנות ה-90 של המאה הקודמת היה איסוזו טרופר.

     

     

    הרבה דיזל נשרף במנועים מאז, איסוזו היפנית עברה עליות ומורדות בגלל הקשרים החמים שלה עם ג'נרל מוטורס ומפני שהיא התעקשה להיות חברה עצמאית, והקשר העיקרי שלה לישראל בעשורים האחרונים כולל דומיננטיות כמעט מוחלטת בשוק המשאיות הקלות, נוכחות בשוק האוטובוסים הקטנים, ונצחיות חסרת תקדים בשוק הטנדרים.

    בסוף השבוע שעבר חשפה איסוזו בתאילנד את אחד מיורשיו של 'טרופר' – שהוא דור שני של MU-X, לקראת תחילת המכירה שלו שם בשבוע הבא. כמו קודמו, שלא נראה בישראל, גם הדור החדש מבוסס על D-Max – זה החדש, שהושק בשנה שעברה, וגם הפעם הוא יתמודד מול כלים דומים לו של טויוטה ופורד שמבוססים על טנדרים. למרות ההתלהבות, הנוסטלגית בעיקרה, גם הדור השני של MU-X ייוצר בעתיד הנראה לעין רק עם הגה ימני ויימכר היכן שאיסוזו מרגישה יותר נוח: במדינות דרום מזרח אסיה, בהודו, ובאוסטרליה וניו-זילנד. בשלב זה הוא מיוצר בתאילנד, אבל בהמשך, בסבירות רבה, הוא ייוצר גם בהודו עבור השוק המקומי שם.

     

     

    כמו D-Max החדש יונע הג'יפ השבעה מושבי החדש באמצעות מנועי הטורבו-דיזל המחודשים של איסוזו, בנפחי 1.9 ליטר ו-3.0 ליטר, ואלה יניעו את הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. גרסת הנעה כפולה תתחבר לכל הגלגלים דרך תיבת העברה נשלטת חשמלית.

     

     

    לטובת שימושים משפחתיים יותר מאשר צורכי עבודה הוחלף המתלה האחורי של D-MAX מקפיצי עלים למתלה עם קפיצי סליל וחמישה חיבורים. כרגיל, קדמת תא הנוסעים והקוקפיט נראים בעיקר כמו העתק של תא הנהג של הטנדר, עם מסך מולטימדיה מכובד בגודל תשעה אינטש ובלם יד חשמלי, ואילו המושבים – לפחות בגרסאות המובחרות, נראים איכותיים ומדופני עור. מערך אמצעי הסיוע לנהג נראה נרחב למדי.

    הדור השני של MU-X מושק, כאמור, שבע שנים אחרי הדור הקודם, והפעם הוא מציע מרחב פנים גדול יותר, בסיס גלגלים שנמתח לאורך 285.5 ס"מ, מרכב קשיח שבנוי מאחוז גדול של פלדה בחוזק מתיחה גבוה, שיפור במדדי הרעש והרעידות, כושר הגנה טוב יותר בעת תאונה, ומיכל דלק בנפח מוגדל (ל-80 ליטרים).

     

     

    הדור הראשון של MU-X הושק בתאילנד כבר בשנת 2013 אבל לאיסוזו היו עניינים משלה לפתור בזירות העולמיות ולכן היא החלה להרחיב את היצוא שלו רק לפני כשנתיים, מיד לאחר הצגת תוכנית החומש החדשה שלה שמתמקדת בכלי רכב מסחריים קלים. בשלב זה איסוזו מייצאת את הג'יפ שלה רק למדינות שבהן נוהגים בצד הלא נכון של הכביש, כמו דרום-אפריקה, אבל יש לה שאיפות גדולות בתחום הרכב המסחרי הקל, לכן לעולם אי אפשר לדעת מה ילד יום.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    זוכרים איסוזו? קבלו את MU-X

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.