• Ad
  • אנשי טויוטה ארה"ב בנו אב-טיפוס מגניב במיוחד לתערוכת SEMA, על בסיס הארגז של טנדר טאקומה, ויש בו את כל מה שאתם רוצים שיהיה אתכם בשטח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היום (ג') אמנם יתקיימו בחירות בארצות הברית, אבל נדמה שיש אירוע מרתק הרבה יותר מבחינת חובבי הרכב והשיפורים: תערוכת SEMA השנתית שאמורה הייתה להתקיים בלאס וגאס, אבל הפכה לתצוגה דיגיטלית בגלל מגפת קורונה.

     

     

    כרגיל בתערוכה של "התאגדות יצרניות הציוד המיוחד" ( Specialty Equipment Market Association), גם השנה יוצגו מיליון דברים מזילי ריר – רובם מתחום שיפור הביצועים ומעוררי האדרנלין. אלא שאת תשומת ליבנו משך דווקא אב-טיפוס לנגרר מגניב במיוחד שבנו אנשי טויוטה ארה"ב. כרגיל בדברים מדליקים, הדבר הראשון שעולה לראש כשרואים את זה הוא "איך לא חשבו על זה קודם?", ולזכותם של אנשי טויוטה צריך לומר שהם מודים שמישהו חשב לפניהם על הרעיון הזה ואפילו ביצע אותו.

    בוב קופינה, מנהל פרויקט בכיר בטויוטה ארה"ב, מספר שמוקדם יותר השנה הוא ביקר עם כמה מעמיתיו בתערוכת 'אוברלנד אקספו' בארה"ב, ושם נחשפו לטריילר שנבנה על ידי סדנא פרטית על-בסיס הארגז והסרן האחורי של טנדר טויוטה טאקומה. לדברי קופינה, הדבר הראשון שהם חשבו עליו היה "מי יותר טוב מאיתנו, בטויוטה, יכול לבנות נגרר כזה?", ומוסיף: "הטריילר הזה יכול לעשות כל דבר – לשמש כנגרר נושא ציוד (בחיי היום יום) וגם להיגרר במסעות בשטח".

     

     

    מרטי שוורטר, מנהל הקבוצה שביצעה את הפרויקט, הוסיף: "ברגע שאני רואה פרויקט כזה אני אומר לעצמי: בוא נבנה את זה מאפס ונהפוך אותו לדבר הקיצוני ביותר שאפשר. אני רוצה שיהיה בזה מקלחת, ושירותים, ומים זורמים, ולא רק מים אלא מים חמים, וכירה, ומקרר, וגז פרופן".

     

     

    וכך בדיוק נבנה ואובזר אב הטיפוס של טויוטה לנגרר שמבוסס על ארגז ומתלה אחורי של טנדר טאקומה TRD וקיבל, לכן, את השם ההולם "טריילר הספורט TRD". כמובן שמדובר עדיין רק באב טיפוס, אבל במחיר המתאים אין ספק שאנחנו רוצים שיהיה לנו נגרר כזה, עם כל מה שאנחנו רוצים בקמפינג המושלם: גנרטור מתוצרת ימאהה, מקרר-מקפיא, כיור עם מערכת ניקוז מים כמקובל בקרוואנים, פינת בישול ועוד. יש גם מתלה מיוחד לאופניים ואפשרות לעיגון קיאקים וציוד קמפינג, וכל היופי הזה לא בוצע כחלטורה בחצר האחורית אלא על ידי צוות מהנדסים ומכונאים של טויוטה, מן הסתם בהתאם לסטנדרטים של יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם.

     

     

    כמובן שלטויוטה – כמו למתחרותיה – יש עוד הרבה קלפים בשרוול ומספר חשיפות לא פחות חשובות בתצוגה הווירטואלית של SEMA. אבל אם אנחנו כבר עם הטנדר טאקומה TRD, וזוכרים שלטויוטה יש גם את הגרסה המשופרת לשטח שלו – TRD Pro – נחמד לספר על גרסת SEMA2020 של טאקומה, אשר נוצרה כשיתוף פעולה בין היצרנית לבין מגזין לקוחות השטח של החברה – 4WD Toyota Owner Magazine.

     

    הרעיון, כמובן, הוא לבנות "טנדר שטח אולטימטיבי", וזה כולל קפיצים ובולמי זעזועים משופרים, דיפרנציאל ננעל, מיגוני אלומיניום ופלדה ייחודיים מלפנים ומאחור, צמיגי בוץ שטח מתוצרת BFGoodrich במידות 255 / 85R16, וכמובן גם הרבה יותר כוח מנוע.
    במנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטרים של טאקומה הוחלף מגדש הטורבו ובוצעו שיפורים נוספים שהזניקו את ההספק מ-278 כוחות סוס ל-370, ורשימת ציוד השטח ארוכה וכוללת בין השאר מדחס אוויר, מיכל דלק חיצוני נוסף בנפח ארבעה גלונים, מיכל מים, מגרעת ייעודית לאחסון הי-ליפט, ואוהל שינה על הארגז האחורי.

    גרסת ה"אוברלנד רדי" (Overland-Ready) של טאקומה לא מתוכננת כרגע לייצור סדרתי אבל היא בוודאי יכולה להכניס כל מיני רעיונות לראש, ואולי גם לזכות באהדת הקהל ולשכנע את טויוטה שיש בעולם שוק גדול של חובבי שטח ופוטנציאל מסחרי לא מבוטל.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה מציגה את הנגרר המדליק ביותר שתראו היום

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.