• Ad
  • ספינת הדגל של סובארו מסיעה 6 או 7 נוסעים בנוסף לנהג, היא מגיעה אלינו מארצות הברית, ולמרות השם שנבחר לה אין לה בינתיים גרסה היברידית או חשמלית. המחיר: החל מ-299 אלף ש"ח.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שלוש שנים לאחר הצגתה, ושנתיים אחרי תחילת השיווק בארה"ב, משיקה סובארו בישראל את ספינת הדגל שלה – אוולטיס (Evoltis) – קרוסאובר גדול עם שלוש שורות וסידור של 7 או 8 מושבים. המחיר לא זול, אבל קמפיין ההשקה שלה משעשע לאללה.

     

     

    Evoltis הוא השם (שקשה להגות בעברית) שנבחר על-ידי סובארו לשיווק מחוץ לארה"ב עבור דגם שמוכר שם בשם 'אסנט' (Ascent) ואשר מיוצר באינדיאנה, ארה"ב. זה הדגם שהחליף, לאחר 4 שנות הפסקה, את הדגם המכוער ביותר בתולדות סובארו: 'טרייבקה B9' (שייצורה הופסק בשנת 2014), וגם את 'אקסיגה' שנמכרה ביפן עד לשנת 2018. סובארו החלה לייצא את אוולטיס לפני חודשים ספורים לצ'ילה ולפיליפינים, וישראל היא בין המדינות הראשונות שמקבלת את הדגם.

    אוולטיס מבוססת על הפלטפורמה הגלובלית המודולרית של סובארו (SGA) שעליה בנויים כיום כמעט כל דגמי החברה – החל באימפרזה, דרך לגאסי ואאוטבק וכלה בפורסטר. כרגיל בסובארו, מנוע בנזין בתצורת בוקסר (במקרה זה מנוע חדש יחסית, בנפח 2.4 ליטרים שמספק 260 כוחות סוס) מחובר לתיבת הילוכים רציפה עם 8 יחסי העברה, וממנה מחלק את הכח "באופן סימטרי" לכל ארבעת הגלגלים.

    סובארו החלה לפתח מחליפה לטרייבקה בסמוך לאחר הפסקת הייצור שלה, ודגמי ניסוי ראשונים נצפו כבר בשנת 2016. עם זאת, רמז משמעותי ראשון אודות העיצוב החיצוני של הרכב נחשף עם מכונית התצוגה VIZIV-7 בתערוכת המכוניות של לוס אנג'לס, והמכונית עצמה הוצגה בשלהי 2017. ייצור סדרתי של המכונית הסדרתית החל, כאמור, בתחילת 2018 לצד הגרסה האמריקנית של אימפרזה.

     

     

    השם EVOLTIS, שבו בחרו אנשי סובארו לגרסת היצוא שלהם, הוא שם קלאסי לרכב חשמלי, מפני שהוא מתחיל ב-EV ויש בתוכו גם VOLT. אלא שאוולטיס מיוצרת בארה"ב, מדינה שמנהיגותה בחרה לגרום לה לפגר אחרי הנעשה בעולם בתחום הרכב החשמלי והמחושמל. מאחר וכך, המכונית הזאת לא מציעה, בינתיים לפחות, גרסה מחושמלת – היברידית או היברידית-נטענת, וכמובן שגם לא גרסה חשמלית. יחד עם זאת, סובארו שייכת בחלקה הקטן לטויוטה, ויחד איתה היא מפתחת גם טכנולוגיה חשמלית. בתחילת השנה פרסמה סובארו בטוקיו פרטים ראשוניים אודות מערכת הנעה חשמלית אשר צפויה להגיע גם לאוולטיס, אם כי הצפי הוא כניסה לייצור לא לפני 2022. בנוסף תושק בקרוב בארה"ב גרסה היברידית קלה, אבל מכיוון שהיא לא תביא איתה הטבות מס היא לא צפויה בישראל בקרוב.

    נכון לעכשיו מונעת אוולטיס/אסנט באמצעות מנוע ה-2.4 ליטר שמספק מומנט של 28.2 קג"מ ומחלק אותו לארבעת הגלגלים באמצעות מערכת ה-X-MODE של סובארו, עם אלקטרוניקה שמנהלת את התנהגות הכח על כבישים מפותלים ו/או חלקים, ועל שבילים. עם מנוע זה מקבלת אוולטיס את ציון זיהום האוויר הגרוע ביותר – דרגה 15 מתוך 15, הגם שיבואניה לישראל טוענים לתצרוכת דלק מפתיעה לטובה.

     

     

    אוולטיס מוצעת בישראל בשתי רמות אבזור, 'לימיטד' ו'לקשרי', ומעבר להבדלי האבזור לכשעצמם הן נבדלות זו מזו ראשית לכל במספר המושבים: ברמת 'לימיטד' ישנם 8 מושבים בשלוש שורות (2+3+3), ואילו ברמת האבזור 'לקשרי' ישנם שני "מושבי קפטן" כורסאתיים בשורת המושבים השנייה (2+2+3), ובסך הכל 7 מושבים כולל הנהג.

    שתי רמות האבזור מאובזרות עם מפרט בטיחות מלא, כנהוג בסובארו, שכולל בין השאר 7 כריות אוויר בטיחותיות, בלימת חרום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, מצלמת חניה וחיישני רוורס, וכן תאורה אדפטיבית. אשר על כן מקבלות שתי רמות האבזור של הדגם בישראל את הציון המרבי, 8, במדד הבטיחות (המגוחך) של משרד התחבורה הישראלי.

     

     

    אבזור הנוחות, בשתי רמות האבזור, כולל מסך מולטימדיה צנוע יחסית בגודל 8 אינטש ומערכת שמע איכותית, מסך TFT בגודל 4.2 אינטש בלוח המכשירים, ריפוד עור לכל המושבים וחימום לקדמיים, גג שמש, פתיחה חשמלית לדלת האחורית, תאורת LED עם פנסים עוקבי פניה, שמשות כהות, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ועוד. ומכיוון שמדובר ברכב אמריקני, שתוכנן בראש ובראשונה עבור אמריקנים, אסור לשכוח לציין את העובדה שמפוזרים בתוכו 19 מחזיקי כוסות…

    היות שחלק מלקוחות סובארו לא מהססים להיכנס לשטח עם המכוניות שלהם הם ישמחו ודאי לדעת שגם לספינת הדגל המגודלת הזאת (5 מטרים לאורך, 193 סנטימטרים לרוחב, 182 לגובה) יש יכולות נהיגת שטח בזכות מרווח גחון של 22 סנטימטרים, גלגלים בקוטר 20 אינטש ומערכת X-MODE.

     

     

    סובארו משיקה את אוולטיס עם קמפיין השקה משעשע וחביב במיוחד אשר ממשיך את קמפיין ה-4X4 המוכר שלה עם אייל ברקוביץ' ואון יעקבסון. הקמפיין החדש ממנף את העימות המתוקשר ביותר בטלוויזיה הישראלית בחודשים האחרונים, בין 'ברקו' לבין שרת התחבורה מירי רגב, ומשדך בין "מכונת האמת" שהובילה את הקמפיין הקודם לבין שאיפותיו של ברקוביץ' לאימון נבחרת ישראל בכדורגל. השלב המתבקש הבא, כמובן, הוא לחבר את רגב למכונת אמת וכדי לקבל תוצאות מרתקות.

    גרסת 'לימיטד' של אוולטיס מוצעת בישראל תמורת החל מ-299 אלף ש"ח, ואילו תמורת גרסת 'לקשרי' יש להוסיף כ-31,000 ש"ח נוספים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סובארו השיקה את אוולטיס בישראל, וזאת לא מכונית חשמלית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.