• Ad
  • IONIQ 5 תושק בחודש הבא על בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה למכוניות חשמליות. נוסף לעיצוב ייחודי ושימוש בחומרים מתקדמים, ההפתעה הגדולה היא כושר מרשים של טעינה מהירה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    יונדאי חשפה הבוקר (ד') תמונות 'טיזר' ופרטים רשמיים ראשוניים אודות המכונית החשמלית הטהורה הראשונה שלה, IONIQ 5, אשר תושק באופן רשמי בחשיפת בכורה וירטואלית בחודש הבא.

     

     

    ל-IONIQ 5 יש משמעות היסטורית – ראשית לכל מכיוון שזאת המכונית הראשונה של יונדאי שבנויה על פלטפורמה ייעודית שתוכננה מלכתחילה כבסיס למכוניות חשמליות טהורות. יונדאי מכנה את הפלטפורמה המודולרית החדשה שלה E-GMP, ובאמצעותה היא הייתה ליצרנית המסה השנייה בעולם, אחרי קבוצת פולקסווגן, שפיתחה פלטפורמה כזאת. שנית, איוניק 5 היא המכונית הראשונה של יונדאי ש"חונכת" את המותג החשמלי החדש שלה – 'איוניק'.

    עם איוניק 5, והפלטפורמה המודולרית הייעודית, יונדאי עוקפת את רוב יצרניות הרכב הוותיקות בעולם במרוץ אל הרכב החשמלי. המכונית עצמה – ככל שאפשר להתרשם מן הטיזר שפורסם, מעוצבת מצד אחד בקווים שונים לגמרי מאלה שמאפיינים את כל הדגמים הסדרתיים הקונבנציונליים של החברה. מצד שני, מעט מן הקווים האלה מוטמעים בעיצוב של טוסון החדש, ואולי אף מסבירים אותם, ומדובר במשטחים עם זוויות חדות וייחודיות.

     

     

    עיצוב ייחודי למכוניות חשמליות, ששונה מעיצוב הדגמים הקונבנציונליים, מאפיין כיום גם את סדרת ID של פולקסווגן. ובכל זאת, יונדאי מצליחה להפתיע עם "טוויסט" נחמד בעלילה: בשלושה סרטוני טיזר שצורפו לחומרי העיתונות של איוניק 5 מככב שקע חשמל ביתי בתוך המכונית, ככל הנראה בחלק התחתון שמאחורי המושבים הקדמיים.

     

     

    שקע חשמל כזה, בהספק של 3.5 קילוואט ובמתח של 120/220 וולט, יכול להזין כל מוצר חשמל ביתי. יותר מן המשמעות השימושית שלו הוא עשוי להעיד על תכולת אנרגיה גדולה של הסוללות ו/או על החזון האסטרטגי של שימוש במכוניות חשמליות כחלק מן האקו-סיסטם של תשתיות חשמל עתידיות, מבוזרות.

     

     

    אנשי יונדאי מספרים שהמכונית תהיה בנויה, בין השאר, מחומרי גימור ידידותיים לסביבה – Color Material Finish, עם מכסה מנוע גדול שמכסה את כל חלקה הקדמי (לטענתם – כך הם מקטינים את הפערים בין הפאנלנים ויוצרים מראה נקי והיי-טקי). המכונית מתגלגלת על גלגלי ענק בקוטר 20 אינטש ("החישוקים הגדולים ביותר שהותקנו אי פעם על מכונית חשמלית מתוצרת יונדאי", לטענתם).

    אבל הדבר החשוב, והמרשים ביותר, במכונית החשמלית החדשה של יונדאי, עשוי לזעזע מעט את ערך המניה של טסלה. אנשי יונדאי מבטיחים שלסוללות של איוניק 5 יש כושר טעינה מהירה ברמה שמוכרת כיום רק אצל יצרניות הרכב החשמלי המתקדמות ביותר: בשימוש בעמדת טעינה מהירה אפשר לטעון בתוך 5 דקות בלבד די חשמל שיספיק לטווח נסיעה של 100 קילומטרים. זה – ללא ספק – "משנה משחק" ככל שמדובר במכונית סדרתית עממית.

     

     

    לקריאה נוספת: האם יונדאי תבנה את המכונית האוטונומית של אפל?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.