• Ad
  • טוסון חדש לחלוטין מושק בשלב ראשון בקוריאה ויגיע לארה"ב ולשאר העולם במחצית השנייה של השנה הבאה. הדגש, בנוסף להנעה היברידית והיברידית-נטענת, הוא על חוויית משתמש גדושה באלקטרוניקה בידורית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפנות בוקר (שעון ישראל) השיקה יונדאי בהשקה דיגיטלית את הדור הרביעי של 'טוסון', הקרוסאובר הקומפקטי שבדורות הקודמים שלו מכר עד היום כ-7 מיליון יחידות ב-16 שנים.

     

     

    גולת הכותרת של הכלי הזה אמורה הייתה להיות החזות החיצונית שלו, אשר אמנם נראית הרבה יותר טוב מאי פעם בעבר אבל מעט מאכזבת יחסית ל'טיזרים' שהבטיחו מהפכה עיצובית חסרת תקדים. כפי שאפשר היה לצפות, החזית והירכתיים של טוסון החדש נראים מאד מיוחדים, עם שילוב חדיש של אמצעי תאורה מתקדמים במשטחי גוף מעוגלים ונאים. עם זאת, באופן כללי – לפחות ככל שאפשר להתרשם מן התמונות והסרטונים הרשמיים – אף אחד לא ייתקע עם פה פעור או ייפול מן הרגליים.

    חידוש משמעותי וחשוב יותר, עליו דיווחנו כאן לפני כשבועיים, הוא שבפעם הראשונה בהיסטוריה של הדגם הזה הוא ייוצר ויוצע בשתי גרסאות אורך, עם בסיס גלגלים ארוך ובסיס גלגלים קצר. טוסון ייוצר בשלב ראשון בקוריאה, שם הוא יוצא למכירה באופן מיידי, ובמחצית השניה של השנה הבאה יגיע גם לארה"ב ובהמשך גם לאירופה.

    אנשי יונדאי מבטיחים שהתאמצו להקנות לכלי החדש שלהם בעיקר עיצוב חדשני, מרחב פנימי רב, שדרוג משמעותי ליכולות הדיגיטליות ושיפור של התנהגות הכביש והיכולות הדינמיות, כמו גם של תצרוכת הדלק. סדר הצגת הדברים של יונדאי במשפט האחרון מעניין בפני עצמו.
    עיקר גאוותם של הקוריאנים לגבי הסעיף הראשון היא על תאורת היום (DRL) הייחודית והחצי שקופה שמוטמעת בשבכה הקדמית. בדומה לסונטה החדשה, התאורה נחשפת רק כשהלדים (LED) מוארים. בחלק האחורי של הרכב מוטמעות יחידות התאורה לרוחב הרכב (גם זה בדומה לסונטה) ויוצרות צורות משולשות, מוסתרות למחצה, שגם הן נראות לעין רק כשהן מוארת. הלוגו של יונדאי מאחור הוזז כלפי מעלה וכעת הוא משולב בזכוכית, ואילו המגב של השמשה האחורית מוטמן מתחת לספוילר האחורי העליון.

     

     

    טוסון החדש יוצע עם מנוע בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.5 ליטרים שיספק "כ-190 כוחות סוס" כשהוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 יחסי העברה. זה יהיה כנראה המנוע הבסיסי בארצות הברית למשל, ובמקביל יוצע במדינות שונות מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר שישולב עם תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה, וגם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם אותה תיבה.

    המנוע המעניין יותר, שמשולב עם מגוון יחידות היברידיות, הוא מנוע הטורבו-בנזין הארבעה צילינדרי בנפח 1.6 ליטר שמוכר אצלנו אשר יוצע במקומות שונים בתצורות שונות. בארה"ב, למשל, הוא יספק "כ-180 כוחות סוס" וישולב עם מנוע חשמלי לתצורה היברידית מלאה שתספק הספק משולב של "כ-230" כוחות סוס. אנשי יונדאי טוענים שזה מנוע חדש שמתוזמן באמצעות מערכת חדשה לתזמון שסתומים. יחידת ההנעה הזאת תיוצר עם שני גדלים של סוללות ליתיום-יון, אחת לגרסה היברידית רגילה ואחת להיברידית-נטענת, שתזכה אצלנו להטבת מס משמעותית ולכן צפויה להיות הפופולרית יותר.

    בגרסתו ה"חופשית" מספק המנוע הזה 150 כוחות סוס, אבל יונדאי תחבר אותו גם למערכת היברידית קלה, במתח של 48 וולט ותציע גם גרסת הספק חזקה יותר של 180 כוחות סוס, וזו תוצע גם בתצורת הנעה כפולה. במקביל יוצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר שמספק 115 כוחות סוס בתצורתו הבסיסית, וגם הוא יחובר למערכת היברידית קלה באחת מגרסאותיו (ואז הוא מספק 136 כוחות סוס), וזו תוצע גם עם אופציה להנעה כפולה.

    לטוסון הקצר, או הרגיל, יש בסיס גלגלים באורך צנוע יחסית לימינו של 268 סנטימטרים, כלומר סנטימטר אחד יותר מן הדגם היוצא, והאורך הכללי שלו הוא 450 סנטימטרים. הרוחב שלו 186.5 סנטימטרים והגובה 165 סנטימטר, כלומר שהוא ארוך יותר ב-2 סנטימטרים מן הדגם היוצא, רחב ממנו בסנטימטר וחצי וגבוה ב-5 מילימטרים בלבד.

    גרסת בסיס הגלגלים הארוך ארוכה ב-13 סנטימטרים ומתוך זה בסיס הגלגלים עצמו ארוך ב-7.5 סנטימטרים (275.5 סנטימטר), והוא גבוה יותר ב-1.5 סנטימטרים מן הגרסה הרגילה. נפח תא המטען מרשים: 620 ליטרים עם מושבים זקופים, ואפשר לקפל את המושבים האחוריים באופן שהם מותירים משטח הטענה שטוח.

    ככל שאפשר ללמוד מהצגת הדברים על-ידי יונדאי, הדגש העיקרי בכלי החדש שלהם הוא על שדרוג ואבזור תא הנוסעים, ועל גדישתו בשפע חסר תקדים של אלקטרוניקה בידורית ובטיחותית. ברמה האסטטית, הכלי יוצע עם שבעה צבעים שונים לדגמי הבנזין וארבעה צבעים נבדלים לדגמים ההיברידים וההיברידית נטענים, וכל הצבעים יוצעו עם שלוש אופציות לצבעי פנים ושתי אופציות של סוג ריפוד (בד או עור). בכל הדגמים מותקנת תאורת אווירה עם בחירה בין 64 צבעים בעשר רמות בהירות.

    עיצוב הפנים נשלט על-ידי שני מסכים, הגדול בהם הוא מסך אופקי כפול בגודל 10.25 אינטש, ומתחתיו משטח מגע נטול כפתורים שמשמש למולטימדיה ולניווט. בנוסף לו יש גם מסך מגע בגודל 8 אינטש. כמו בסונטה, בורר ההילוכים הוחלף בסט כפתורים, ולוח המכשירים שמול הנהג הוא מסך שעליו אפשר להקרין כל תצוגה שתיבחר על-ידי היצרנית – במקור או בשדרוגים עתידיים.

     

     

    רשימת האבזור הארוכה ביותר מפורטת תחת סעיף מערכות הבטיחות וכוללת סייען נהיגה על כביש מהיר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, סייען שמירת נתיב עם היגוי אקטיבי, מערכת אקטיבית למניעת מעבר לנתיב חסום, התרעת התנגשות בתנועה צולבת, התרעה אקטיבית מפני התנגשות בעת חניה, מערכת מניעת סינוור, בקרת ערנות נהג מערכת חניה אוטונומית ועוד.

    גם רשימת מערכות הקישוריות ארוכה, והיא נפתחת עם פתיחה וסגירה של הרכב באמצעות הטלפון הנייד ממרחק של עד כ-30 מטרים. מערכת זאת מאפשרת גם התנעה מרחוק והפעלת מיזוג האוויר לטמפרטורה הרצויה. כמקובל, מערכת המולטימדיה מתממשקת עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פלי, ואילו מערכת הבלו טות' מאפשרת לנהג ולנוסע לחבר במקביל שני מכשירי טלפון שונים ולעבור בין רשימות ההשמעה של כל אחד מהם מבלי לנתק ולחבר מחדש את הטלפונים. על השמעת המוסיקה הופקדה מערכת שמע מתוצרת BOSE שמבטיחה איכות צליל גבוהה.

     

     

    אנשי האלקטרוניקה הבידורית הטמיעו פונקציות של IOT – "האינטרנט של הדברים" שמאפשרות לשלוט מתוך הרכב במכשירי חשמל ביתיים חכמים כמו מיזוג האוויר בבית, מכונית הכביסה וכיוצ"ב.

    יונדאי מרחיבה בהדרגה את היצע הגרסאות הספורטיביות והפסאודו-ספורטיביות שלה והשיקה גרסת N Line כבר בדור היוצא של טוסון, והיא תמשיך עם המסורת הצעירה הזאת גם בדור החדש. עד כה הוצעה גרסת N Line באירופה, אבל מעתה היא תוצע בכל העולם. מועד ההשקה שלה יוכרז בהמשך, וכך גם מפרטי הביצועים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי השיקה את הדור הרביעי של טוסון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.