• Ad
  • בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה בארצות הברית נטען שסובארו קיבלה מאות פניות אודות תאוצה לא נשלטת בשלושה דגמים פופולריים של החברה אבל עד כה נמנעה מביצוע קריאה לתיקון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחד הדברים היותר מפחידים שיכולים לקרות לנהג או לנוסע ברכב הוא תאוצה לא נשלטת של המכונית, ולא צריך דמיון מאד מפותח כדי להבין את הסכנות שטמונות בכך.

     

     

     

    בימים אלה מתבררת בבית משפט פדרלי בדרום קליפורניה, ארה"ב, בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד סובארו, בטענה לפגם סדרתי לכאורה בדגמי לגאסי משנות הייצור 2015-2019, פורסטר משנות הייצור 2012-2018, ואאוטבק משנות הייצור 2015-2019. (תביעה דומה הוגשה גם לבית משפט פדרלי בניו ג'רזי)
    בתביעה נטען ש"תאוצה פתאומית היא אחד הליקויים הקטלניים ביותר בהיסטוריה (של רכב ותחבורה – ג.מ.). זה קורה כאשר האלקטרוניקה של מכונית גורמת למצערת להיפתח לרווחה, מה שלא מאפשר לנהג להחזיר את המכונית למצב סרק (כל עוד ש) הוא נשאר בהילוך. זה גם מגביל מאוד את יכולת מערכת הבלמים לאפשר שליטה ברכב – ומשאיר את הנהג התמים לחסדי מכונית שמאבדת שליטה…

    סובארו מייצרת, משווקת, מפיצה ומוכרת מגוון רכבים אשר, לפי המידע והאמונה של התובעים, סובלים מפגם שגורם לתאוצה פתאומית שלא ביוזמת הנהג, שבמהלכה הרכב מזנק באופן ספונטני קדימה, ומציב את הנהג, הנוסעים, נהגים אחרים והולכי רגל בסיכון לפגיעה קשה.
    הפגם הבסיסי שמשפיע על (קבוצת כלי הרכב שכלולים בתביעה – ג.מ.) וגורם לאירועי התאוצה הפתאומית כפול. ראשית, קיים פגם ברשת ה-CAN-BUS ("רשת העצבים" של הרכב, תקשורת בין מחשבי הרכב השונים – ג.מ.) של כלי הרכב – באג בפרוטוקול תקשורת התוכנה ו/או בתוכנה…

    שנית, מערכת ביטול הבלמים של סובארו ("BOS") פגומה ולא פועלת כמתוכנן. ה- BOS התווסף לכלי הרכב הנדונים כדי למנוע התרחשות אירועי תאוצה לא נשלטת על ידי ניטור המצערת האלקטרונית של המנוע ותפעול בלמי הרכב. מערכת זאת משווה נתונים משתי המערכות… ואמור לסגור את המצערת כדי להפחית את מהירות המנוע ולהעלות בו זמנית את לחץ נוזל הבלמים… כדי לעצור את הרכב".

    עוד נטען בתביעה ש"מאות צרכנים (בעלי דגמי סובארו הנדונים – ג.מ.) הגישו תלונות למינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני (NHTSA) ולאתרים צרכניים, ובהן הם מתלוננים על אירועי תאוצה לא נשלטת שהתרחשו בכלי הרכב שלהם. יתר על כן, רבים מלקוחות אלה, שניסו למתן את ההשפעות של התאוצה הפתאומית באמצעות לחיצה על הבלמים דיווחו כי לא הייתה לכך כל השפעה.
    למרות המספר המשמעותי של תלונות, סובארו לא ביצעה קריאה לתיקון ולא פרסמה הוראת שירות לטיפול בפגם. במקום זאת, היא התעלמה מבעיה הולכת וגדלה ומסוכנת, היא דוחה תלונות צרכנים באופן שגרתי, ומייחסת את התאוצות הלא נשלטות לשגיאת של הנהגים".

     

    סובארו B4 מאחור

     

    שני התובעים בתביעה, בעלי סובארו פורסטר, טוענים שחוו תאוצה לא נשלטת ברכביהם, ועורכי הדין שלהם שחררו הודעה לעיתונות שבה נטען שאנשי סובארו קיבלו "מאות תלונות על תאוצה פתאומית", שאותן הסתירו. "אנחנו טוענים", נכתב בהודעה, "שסובארו לא גילתה ואולי אף הסתירה את הפגם בפני הצרכנים, ועדיין לא ביצעה קריאה לתיקון של הדגמים. אנחנו מאמינים שהליקוי הזה עלול להשפיע על אלפים רבים של לקוחות סובארו. כשצרכנים רוכשים רכב הם מסתמכים על כך שיצרניות הרכב יעמדו בתקני הבטיחות וסומכים על כך שהם יתקנו בעיות שעלולות להתגלות. אנחנו טוענים שסובארו מאשימה את הלקוחות (במצבי התאוצה הלא נשלטת – ג.מ.) במקום לקחת אחריות על המוצר שלהם".

    דובר סובארו בארה"ב לא הגיב אתמול לבקשת מדיות שונות לתגובה.

    אם חווית בעיית תאוצה לא נשלטת בדגמי סובארו, או בכל דגם אחר, נא ליצור איתנו קשר לכתובת הדוא"ל editor.thecar@gmail.com

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם פגם אלקטרוני גורם לתאוצה לא נשלטת בסובארו?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.