• Ad
  • יונדאי טוסון חדש לגמרי: הצצה ראשונה לכלי מטורף

    אחרי שלושה דורות של כלים משעממים למראה יונדאי קופצת למים העמוקים עם עיצוב שיוציא לנו את העיניים. טוסון יוצע בשתי גרסאות אורך, ותהיה גם גרסה ספורטיבית עם יותר מ-300 כוחות סוס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפנות בוקר, כשבועיים לפני השקת דור רביעי, חדש לגמרי, של יונדאי טוסון – שחררה יצרנית הרכב הקוריאנית תמונות טיזינג ראשונות של כלי חדש ומעניין מאד.

     

     

     

     

    מבחינה מכאנית – הדבר המעניין ביותר בטוסון החדש הוא שלראשונה בתולדות הדגם הזה הוא ייבנה ויוצע בשווקים שונים בשני אורכי בסיס גלגלים – משהו בסגנון של ניסאן קשקאי ואקסטרייל. אבל סביר שמבחינת רוב מי שייראה את היצירה החדשה זה יהיה הדבר הפחות מעניין. מה שיתפוס את העין הוא עיצוב ייחודי מאד של הכלי, ובעיקר של החזית והאחוריים שלו, וזה חידוש גדול מפני שהוא מגיע אחרי שלושה דורות של כלים מאד משעממים מבחינה עיצובית.

    אנשי יונדאי מכנים את היצירה החדשה שלהם "דינמיקה פרמטרית", שזה שם מעניין לעיצוב שונה, אולי אפילו משונה, שמבוסס על אלמנטים תלת ממדיים בחזית ובאחוריים. ולא מדובר סתם בפיסול עם זויות לא שגרתיות ובמשטחי גוף מעניינים, אלא גם בשיטת תאורה חדשה, מבוססת LED, של פנסים שממשיכים את העיצוב התלת ממדי של שאר החזית.

    עוד דבר מעניין בעיצוב הזה הוא ההתכתבות השקופה לעידן שבו כלי רכב לא יצטרכו שבכה קדמית עם פתחי אוורור, מפני שמה שיניע אותם לא יהיו מנועי בעירה פנימית אלא מנועים חשמליים.

     

     

     

    עיצובו של טוסון דור רביעי שואב השראה, בין השאר, מדגם התצוגה Vision T שהוצג על-ידי יונדאי בתערוכת לוס אנג'לס בשנה שעברה, ושלוש האסוציאציות הראשונות שעולות לראש הן ה'סייבר טראק' של טסלה, "עיצוב הקריסטלים" שאומץ לאחרונה על-ידי סקודה, ועיצוב התכשיטים שאימצה DS כאשר הפכה למותג עצמאי. בשלוש הדוגמאות האלה בחרו יצרניות הרכב לבלוט מן העדר באמצעות עיצוב שאולי לא יקסום לכל אחד – אבל לכל הפחות יש בו אמירה מרעננת ושונה.

    אגב, יונדאי עדיין לא האירה את כל חזית הרכב החדשה, אבל יש מצב שלא רק הפנסים הראשיים שלה שותפים בחגיגת האור, אלא שלתוך השבכה הקדמית עצמה משולבים אלמנטים מאירים בשיטה שאותה הקוריאנים מכנים "Parametric Hidden Light".
    העיצוב הייחודי, כולל גם תאורה ייחודית, מאפיין גם את האחוריים של טוסון החדש, ולמרות ש אנשי יונדאי עדיין לא מסרו פרטים מדויקים אודות הממדים של הכלי החדש הם מבטיחים שהוא גדול ורחב יותר מן הדגם היוצא, ושהמרחב הפנימי שלו הוגדל ועוצב בסגנון יוקרתי ויקר. ואכן, איור בודד של תא הנוסעים החדש מגלה עיצוב נקי, מודרני, ומינימליסטית עם מסך מגע מרכזי גדול – בגודל 10.25 אינטש – שמתחתיו משולבים פקדים באותו מפלס של המשטח שבו הם משובצים, מה שיוצר מראה יוקרתי.

     

     

    טוסון החדש יוצע בסופו של דבר עם יחידות הנעה היברידיות והיברידיות-נטענות, אבל בשלב ההשקה הוא יונע בעולם עם מנועי בנזין וטורבו-בנזין קונבנציונליים, בנפח 2.5 ו-2.0 ליטר, 1.6 ליטר טורבו, ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל. אלינו, ולאירופה, יגיעו קרוב לוודאי מנועי 1.5 ליטר טורבו-בנזין חדשים, עם 160 כוחות סוס, ואולי גם מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר. בהמשך תוצע גם גרסת N-Line ספורטיבית, אשר לפי הערכה אחת תונע באמצעות מנוע 2.5 ליטר טורבו-בנזין שיפיק בין 250 ל-300 כוחות סוס, ולפי הערכה אחרת יפיק כ-340 כוחות סוס.

    פרטים מדויקים יותר אודות הדור הרביעי של טוסון יימסרו במהלך החשיפה הרשמית שלו שתיערך אף היא באמצע הלילה (שעון ישראל) שבין ה-14 ל-15 בספטמבר (09:30 שעון סיאול).

     

     

    יונדאי משתמשת בשם המותג 'טוסון', ולסירוגין גם ב-ix35, מאז הדור הראשון של הכלי הזה אשר הושק בשנת 2004 והתבסס על הפלטפורמה של אלנטרה, כאשר במקביל לו ייצרה קיה אח תאום – ספורטאז' – שעושה שימוש באותם מכלולים. טוסון הוא אחד הכלים הנמכרים ביותר של יונדאי והוא מיוצר על-ידה במספר רב של מפעלים ברחבי העולם. דור שני של טוסון, אשר אמנם שונה מאד בעיצובו אך התבסס על שדרוג לאותה פלטפורמה, הושק בשנת 2009, ואת השינוי המשמעותי יותר הוא עבר בשנת 2015, כאשר הושק דור שלישי על בסיס פלטפורמה מחודשת, אם כי עדיין מדובר בפלטפורמה הקומפקטית של יונדאי-קיה. בשנה שעברה עבר טוסון מתיחת פנים.

    "אנחנו רוצים לרגש את הלקוחות שלנו", מסבירים אנשי יונדאי בתוך כדי חשיפת הטיזר, "אנחנו מציגים את האבולוציה האולטימטיבית (של טוסון) עם הצהרה נחרצת אודות המומנטום הבלתי ניתן לעצירה של יונדאי. העיצוב המתקדם של טוסון נאמן לרוח החלוצית שלו, ומעלה את רף ההימור בפלח התחרותי ביותר בתעשיית הרכב".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.