• Ad
  • אישור הקיום של מגעים בין ענקית הטכנולוגיה מקליפורניה לבין יצרנית הרכב הגדולה ביותר בקוריאה הקפיץ את שווי מניות יונדאי ב-24%.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי אישרה בסוף השבוע את קיומם של מגעים עם ענקית הטכנולוגיה אפל בנוגע לאפשרות שהיא תייצר עבורה את המכוניות האוטונומית שעל פיתוחן היא שוקדת במסגרת פרויקט 'טיטאן', מכוניות שיהיו גם חשמליות.

     

     

     

    ההודעה הרשמית של יונדאי הקפיצה את השווי של מניות החברה בכ-24%, ובניסיון לצנן מעט את ההתלהבות מסרו גורמים רשמיים ביונדאי ש:"ידוע לנו שאפל מנהלת בימים אלה משא ומתן גם עם יצרניות רכב גלובליות אחרות בנושא של כלי רכב חשמליים אוטונומיים".

    אפל החלה לעבוד על פרויקט המכונית האוטונומית שלה פחות או יותר במקביל לגוגל, בשנת 2014. אולם בשעה שגוגל התקדמה באופן קבוע – ובמקרים רבים גם גלוי – אנשי אפל הצניעו את התוכניות שלהם, והתוכנית עצמה ידעה עליות ומורדות בשש השנים האחרונות. לפני כחודש פרסמו אנשי אפל שבכוונתם להשיק מכונית אוטונומית סביב שנת 2024.

    כל מוצריה של אפל מיוצרים על-ידי ספקי משנה, וגם בתחום הרכב היא לא מתכוונת – ככל הידוע – לפעול באופן אחר ולייצר בעצמה מכוניות שיישאו את הסמל שלה. השאלה המסקרנת, לאורך כל הדרך, היא אם אפל "תקנה פרה עבור כוס חלב", או תתקשר עם מחלבה.

    במילים אחרות, ברור שאפל מפתחת בעצמה את הטכנולוגיות האוטונומיות והמקושרות, וככל הנראה גם תעצב את המכוניות שלה. אלא שמכאן פתוחות בפניה שתי אפשרויות: לקנות כל יצרנית רכב בעולם שבה תחפוץ – ויש לה די והותר משאבים לצורך זה, או להתקשר בחוזה ייצור עם יצרנית רכב שבה תבחר. מאליו ברור שכל יצרנית רכב גדולה בעולם תעדיף לשתף פעולה עם אפל ולקחת חלק בפרויקט שלה ולא למצוא את עצמה מתמודדת מול ענקית טכנולוגיה שמרוויחה 275 מיליארד דולר בכל שנה.

    תוצרת קוריאה

    הידיעות שהגיעו ביום חמישי ושישי מקוריאה יצאו בתחילה מכלי תקשורת מקומיים במדינה ולאחר מכן פרצו כאש בשדה קוצים. הן היו מבולבלות ומבלבלות, מכיוון שבתחילה אישרה יונדאי את הידיעה ואף הצהירה ש"אפל ויונדאי נמצאות בשיחות ביניהן, ואלה נמצאות בשלב מוקדם ושום דבר עדיין לא הוחלט". מאוחר יותר פרסמו אנשי יונדאי הבהרה שבה לא נאמרה אף מילה על אפל אלא רק שיונדאי "קיבלה בקשות לשיתוף פעולה אפשרי מחברות שונות בנוגע לפיתוח כלי רכב אוטונומיים. לא התקבלו החלטות מכיוון שדיונים אלה נמצאים בשלב מוקדם".

     

     

    לא מיותר להזכיר שמשך הפיתוח המקובל של דגם חדש של מכונית אורך כשלוש שנים מרגע ההחלטה לצאת לדרך ועד שהיא יכולה לרדת מקו הרכבה, וזה במהלך עניינים רכיל של יצרנית רכב. קשה לדעת מה יש ל'אפל' כרגע ביד מבחינת עיצוב או דרישות, ולכן גם קשה להעריך בכמה זה יכול להאריך או לקצר את "כלל האצבע" הזה, אבל מה שיותר חשוב זאת השאלה "מה אפל רוצה"?

    במילים אחרות, אם המכונית שאנשי אפל מדמיינים היא בסך הכל "חשמלית בעיצוב של אפל" אפשר יהיה לבסס אותה על פלטפורמה מודולרית חשמלית חדשה – למשל של יונדאי או של פולקסווגן ולצאת לדרך תוך זמן קצר יותר. אבל מכונית של אפל אמורה להיות יותר מעניינת, טכנולוגית, ממכונית של טסלה – זה יהיה בוודאות מסע ארוך יותר.

    בידיעות שפורסמו לפני כחודש בנוגע לפרויקט של אפל ההערכה הייתה שמכונית כזאת תופיע "איפה שהוא בין השנה הבאה לבין 2025" – כלומר שכל האפשרויות פתוחות. השאלות המעניינות כרגע הן אם המגעים בין יונדאי לאפל התקדמו מעבר לשלב הדיונים המוקדמים ואם במקביל להם מנוהל מו"מ גם עם יצרניות רכב אחרות. החשאיות האופיינית של אפל לא מעודדת את מי שמחפש תשובה לשאלה הראשונה, והתשובה לשאלה השנייה, בסבירות רבה מאד, חיובית. מותר, עם זאת, להניח שאם אפל לא מתכוונת לקנות יצרנית רכב אלא רק לבנות מכונית אצל אחת כזאת אין לה כל צורך להתחייב ל"חתונה קתולית". אין מניעה שאפל תבנה בעתיד שיתופי פעולה נפרדים עם יצרניות שונות שמתחרות זו בזו.

    יונדאי בהחלט צריכה להיחשב ליצרנית טובה להתחיל איתה, וזאת בזכות מספר מאפיינים. ראשית לכל, יונדאי היא אחת מיצרניות הרכב השאפתניות ביותר בעולם, אם לא השאפתנית מכולן, וזה ניכר בבירור בהתקדמות המהירה שלה בשני העשורים האחרונים ובמגוון הדגמים הרחב שלה.

    לקריאה נוספת: יונדאי משיקה את 'איוניק' כמותג לרכב חשמלי טהור

    שנית, יונדאי היא בין המובילות הטכנולוגיות בעולם הרכב כיום בכל הקשור להנעה אלטרנטיבית – החל מפלטפורמה מודולרית חדשה לרכב חשמלי שהיא מפתחת כעת (שעליה תושק מכונית חדשה עוד השנה), דרך ההישגים שלה בתחום מערכות היברידיות וטכנולוגיות מכאניות מתקדמות (יונדאי היא בין יצרניות הרכב היחידות שמייצרות תיבות הילוכים ומכלולים מכאניים מורכבים אחרים עבור עצמן), וכלה בפיתוחים מתקדמים בתחום ההנעה באמצעות מימן.

     

     

    ליונדאי יש גב רחב מאד של ממשלת קוריאה, והיא לא נרתעת מהשקעות כבדות, והיא גם מעורבת בפרויקטים טכנולוגיים מתקדמים בתחום התחבורה, בהם, למשל, כלי רכב מעופפים. יונדאי גם מושקעת בחברת Aptiv אשר מפתחת נהיגה אוטונומית.

    אך לפני כחודש רכשה יונדאי את השליטה בחברת הרובוטיקה 'בוסטון דיינמיקס' בעסקה שבה קנתה מחברת ההשקעות 'סופטבנק' 80% מן המניות של חברת הרובוטים הניידים, תמורת יותר מ-800 מיליון דולר. לא מיותר להזכיר, כאנקדוטה, שבוסטון רובוטיקה נשלטה בעבר על-ידי 'גוגל' – שנחשבת כרגע לחברה המתקדמת ביותר בתחום הנהיגה האוטונומית, ולמתחרה הרצינית ביותר שאפל תצטרך להתמודד מולה בתחום זה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם יונדאי תבנה את המכונית האוטונומית של אפל?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.