• Ad
  • בכירי פולקסווגן מבטיחים שעד סוף העשור הקבוצה תייצר כ-20 מיליון כלי רכב חשמליים בשנה, ובהם גם מכוניות כיף כמו שירוקו, ומכוניות עירוניות קטנות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום רביעי השבוע תשיק פולקסווגן באופן רשמי את הקרוסאובר החשמלי הטהור הראשון בתולדותיה, ID.4, ובכירי החברה מבטיחים שזה יהיה לא רק "דגם גלובלי" אלא גם המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, עם קצב מכירות של כחצי מיליון יחידות בשנה כבר בתוך פחות מארבע שנים.

     

     

    ID.4 הוא אחיו התאום של סקודה אניאק, שהושק בתחילת החודש בצ'כיה, ואחיו המוגבה של ID.3 – המכונית החשמלית-טהורה הראשונה בתולדות פולקסווגן והדגם הראשון שמבוסס על פלטפורמת MEB של הקבוצה. אלא שבשונה מה-3, ID.4 הוא לא רק קרוסאובר – ובעידן הנוכחי יש לו מתוקף זה ביקוש הרבה יותר גדול מאשר למכונית נוסעים "רגילה" – הוא גם ייוצר במקביל בגרמניה, בסין וגם בארצות הברית, וכך יהיה גם כלי הרכב החשמלי-טהור הגלובלי הראשון בהיסטוריה.

    כמקובל בימי קורונה, גם השקתו של ID.4 תהיה השקה וירטואלית במרחב הדיגיטלי, ואנשי פולקסווגן מבטיחים שהוא צפוי להימכר "עם תג מחיר אטרקטיבי" במטרה להפוך אותו ללהיט מכירות.

    לקראת השקתו פרסמה פולקסווגן בשבוע שעבר הודעה לעיתונות שנחזית להיות "ראיון" יזום עם ראלף ברנדשטטר, מנכ"ל המותג פולקסווגן, ועם תומס אולבריץ', חבר הנהלת פולקסווגן שאחראי על ניידות חשמלית. אם נתעלם ממבנה ה"ראיון" וניצמד להצהרות של שני הבכירים, הרי שהדבר המעניין הראשון עליו הם מכריזים הוא שבתוך פחות מארבע שנים מתכננת חטיבת פולקסוואגן לבדה למכור כ-1.5 מיליון כלי רכב חשמליים בכל שנה, ושליש מהם יהיו קרוסאוברים מדגם ID.4.

    בנוסף, כפי שאומרים אנשי חטיבת פולקסווגן בעצמם, הקבוצה כולה תשווק כבר בקרוב, ובקצב גובר והולך, את דגמי אניאק של סקודה, אאודי Q4 אי-טרון, קופרה אל-בורן של סיאט ועוד. לדבריהם, עוד לפני תום העשור הנוכחי, לקראת שנת 2029, קבוצת פולקסווגן מתכננת למכור כ-20 מיליון כלי רכב חשמליים בשנה, כלומר כמעט פי שניים מהיקף המכירות השנתי שלה כיום (שרובו ככולו מונע באמצעות מנועי בעירה פנימית).

    אנשי פולקסווגן כבר שוקדים על הכנת קווי הייצור של המפעל של החברה בסין, ואילו המפעל שלה בצ'טנוגה, ארה"ב, צפוי להתחיל לייצר את ID.4 במהלך שנת 2022. בעבר כבר פורסם שפולקסווגן תייצר במקביל גם דגמים סדרתיים שמבוססים על דגמי קונספט שכבר הוצגו על-ידה, ובהם, למשל ID.6 שתהיה מכונית חשמלית במבנה קרוסאובר עם שלוש שורות מושבים, ושני מיקרובוסים – אחד להובלת נוסעים ואחד להובלת מטען, שייקראו ID.Buzz ו- ID.Cargo.

    מכונית העם העולמית

    אמנם לא חוכמה להשוות בין קצב הייצור והמכירות של כלי רכב חשמליים שהובילו את המגמה הזאת לפני עשור לבין הנסיבות הנוכחיות בשווקים העולמיים, אבל בכל זאת אפשר להתכנס לפרופורציות המתאימות אודות מה שמתרחש בימים אלה כאשר זוכרים שלניסאן נדרשו בערך 10 שנים כדי למכור שלושה דורות של 'ליף', ולטסלה נדרשו 3 שנים כדי להגיע לאותו מספר עם 'מודל 3' שלה.

    פולקסווגן, כאמור, מתכננת למכור חצי מיליון מכוניות מדגם זה בכל שנה, וזאת בנוסף לדגמים חשמליים אחרים. ברנדשטטר ציין גם שפולקסווגן רוצה להיות יצרנית הרכב המובילה בשוק הרכב החשמלי העולמי, ולצורך זה משקיעה חטיבת פולקסווגן לבדה כ-11 מיליארד אירו עד שנת 2024.

    לא מעט כבר פורסם אודות פלטפורמת MEB המודולרית של פולקסווגן, שהיא הפלטפורמה הראשונה מעולם של יצרנית רכב גדולה אשר תוכננה מלכתחילה עבור כלי רכב חשמליים טהורים. תכנון וייצור הפלטפורמה הזאת אמנם עלה עשרות מיליארדים, אבל היתרון הגדול שלה הוא המודולריות – כלומר גמישות מרבית. בזכות הבסיס הזה תוכל פולקסווגן לייצר כלי רכב חשמליים גם עבור נישות קטנות מבחינת סך המכירות שצפוי בהן, ולא פחות חשוב – גם עבור נישות שהכדאיות הכלכלית להימצאות בהן לא גדולה במיוחד.

     

    I.D. Buzz

     

    כך, למשל, נאלצות כעת כמעט כל יצרניות המכוניות לפרוש מייצורן של מכוניות עירוניות קטנות כמו השלישיה של פולקסווגן (UP!, סקודה סיטיגו וסיאט Mii), או השלישיה של טויוטה ופיז'ו-סיטרואן ('אייגו', 108, C1), ואפילו פיאט – מלכת המכוניות הקטנות – צפויה להפסיק לייצר מכוניות שמבוססות על שתי הפלטפורמות הקטנות שלה ולהתרכז במכוניות סופר-מיני וקומפקטיות על בסיס פלטפורמות של פיז'ו-סיטרואן.
    אלא שעבור קבוצת פולקסווגן מדובר דווקא בהזדמנות: עם סוללות קטנות יותר – שמספיקות לטווחי נסיעה עירוניים, וגרסה מוקטנת של פלטפורמת MEB, היא תוכל להיות תחרותית אפילו בפלח שוק שבו נמכרות מכוניות במחירים צנועים, כך שאפשר לצפות למחליפה חשמלית מודרנית של UP! כבר בקרוב.

    נישה אהובה אחרת, אשר מתקשה מאד לעמוד כיום בלחץ של אופנת הקרוסאוברים, היא זאת של מכוניות ספורט חזקות ושל מכוניות בעלות עיצוב ספורטיבי, ולפי דיווח שפורסם בסוף השבוע בעיתון הרכב הבריטי 'אוטוקאר' – פולקסווגן מתכננת להשיק יורשת מודרנית, וחשמלית, ל'שירוקו', שתהיה ככל הנראה גרסת קופה של ID.3 .

    בשיחה עם אנשי העיתון אמר ברנדשטטר שפולקסווגן כבר עובדת על דגמי קונספט לנישות של שוק הרכב שבהן נמכר מספר קטן יחסית של יחידות בשנה, ושאלה "דגמים חשובים ומעניינים מאוד עבורנו… (פלטפורמת) MEB היא פלטפורמה מאוד תכליתית, ובכל אחת מן מהשנים הקרובות נכריז על סוג (חדש) של מכוניות אפשריות".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יומיים להשקת ID.4: פולקסווגן תייצר חצי מיליון כאלה בשנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.