• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מהנדס בג'נרל מוטורס אישר תכנון מחדש של מתג ההצתה הפגום שבע שנים לפני תחילת ביצוע הקריאה לתיקון

    שבעה מתוך שמונת מקרי המוות בתאונות שנגרמו בגלל מתגי הצתה פגומים במכוניות מדגם 'קובלט' של ג'נרל מוטורס לא היו מתרחשים לולא התעלמה היצרנית מחובתה לבצע את הקריאות לתיקון, וכך גם לפחות אחד ממקרי המוות במכונית מדגם איון של המותג סאטורן.

    כך עולה מבדיקה שבוצעה לאחרונה על-ידי עיתון תעשיית הרכב האמריקני 'אוטומוטיב ניוז', כפי שפורסמה על-ידם הלילה (ה).

    כבר באפריל 2006 אישרו מהנדסים בג'נרל מוטורס לתכנן מחדש את מתגי ההצתה שכעת מוחלפים במסגרת קריאתן לתיקון של 1.6 מיליון מכוניות, ואילו שבע מתוך שמונה התאונות הקטלניות התרחשו במהלך שבע (!) השנים שחלפו מאז.

    ג'נרל מוטורס מסרבת לפי שעה למסור באופן פומבי פרטים, ובעיקר תאריכים, אודות התאונות שמיוחסות למתגי ההצתה הלקויים, אולם מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני (NHTSA) חייב אותה לעשות זאת לכל המאוחר עד ל-3 באפריל, כלומר בשבוע הבא.

    דובר מטעם ג'נרל מוטורס אמר אתמול ל'אוטומטיב ניוז' בתגובה, שהחברה משתפת פעולה באופן מלא עם כל הגורמים שחוקרים את הפרשה, ושהיא תפרסם את כל המידע בהתאם לנדרש ממנה לפי התפתחות החקירות השונות. עוד מסר הדובר שהחברה פועלת לפי החוק והדרישות, ובהתאם לצרכי ועדות הבדיקה השונות.

    בינתיים, ככל שנמשכות החקירות בפרשת הקריאות לתיקון של מתגי ההצתה, אשר קיבלה בארה"ב את הכינוי "סוויצ'גייט", נחשפים עוד ועוד פרטים אודות המחדל המתמשך של החברה. לכך תורמת העובדה שתוך כדי כך מוגשות בארה"ב תביעות נזיקין נוספות כנגד ג'נרל מוטורס.

    אחת הבעיות המשפטיות הקשות נובעת מן העובדה שג'נרל מוטורס פשטה רגל בשנת 2009, נסגרה ונפתחה מחדש כישות משפטית חדשה. כחלק ממחיקת כל החובות וההתחייבויות של החברה הקודמת נמחקו לכאורה גם כל חובותיה של החברה החדשה כלפי תובעי נזיקין עתידיים.

    ארגוני צרכנים בארה"ב, כמו גם מספר פוליטיקאים בעלי מודעות חברתית, לוחצים על החברה הנוכחית להקים לכל הפחות קרן בהיקף של כשלושה מיליארד דולר לפיצוי הקורבנות ומשפחותיהם.

    חקירה פלילית, לעומת זאת, אם תיפתח, לא תתייחס לסוגיית פשיטת הרגל, וג'נרל מוטורס החדשה כן אחראית לפיצוי כל מי שנפגע כתוצאה מן הכשל במתגי ההצתה לאחר שזו הוקמה.

    שברולט קובלט היא מכונית קומפקטית שנבנתה בתקופה הרלבנטית על הפלטפורמה שעליה נבנו גם אופל אסטרה וזאפירה, וזהו אחד מן הדגמים שכלולים בקריאה לתיקון שמבצעת ג'נרל מוטורס.

    ב-26 באפריל 2006, כך עולה מאחד המסמכים שכבר פורסמו במהלך פרשה זו, חתם מהנדס של ג'נרל מוטורס על מסמך שמאשר תכנון מחדש של מתג ההצתה הפגום, אולם גם לאחר ביצוע הפעולה הזאת לא הוחלף המספר הקטלוגי של מתג ההצתה, ולא נושלחו הנחיות להחלפת המתגים הפגומים במכוניות שכבר נמצאו על הכבישים.

    במינהל הבטיחות האמריקני, שמסתמך על נתונים שהעבירה ג'נרל מוטורס, מעריכים שכ-14 מקרי מוות נגרמו בארה"ב כתוצאה מאי ביצוע הקריאה לתיקון, אבל גופים אחרים מעריכים שההיקף המלא של מספר התאונות והקורבנות עלול להיות עד כ-300 מקרי מוות.

    צילום: Hilliard Gonzales LLP for USA today

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קריאות התיקון ב-GM: אפשר היה למנוע מקרי מוות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.