• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בחודש מרץ פרסמה יצרנית הענק האמריקאית שש קריאות לתיקון, מהן שתיים בסוף השבוע האחרון. האחת נוגעת לגל הינע בשברולט קרוז טורבו שעלול להישבר תוך כדי נסיעה, והאחרת פורסמה בגלל חשש לדליפת שמן בטנדרים ורכבי פנאי גדולים

    מתברר שעונת "הקריאות לתיקון" של ג'נרל מוטורס בעיצומה: כשמעליה מרחפת "פרשת סוויצ'גייט" – חקירת קריאות-לתיקון שלא בוצעו משנת 2004 ועד להתפוצצות הפרשה השנה – פרסמה היצרנית האמריקאית שתי קריאות לתיקון חדשות בסוף השבוע. בשתי הקריאות לתיקון נכללים כמעט חצי מיליון כלי רכב, ובכך עולה לשש מספר הקריאות לתיקון שפרסמה היצרנית בחודש מרץ לבדו.

    ביום חמישי (27.3) האחרון הורו מנהלי היצרנית לסוכניהם בארה"ב להפסיק את המכירה של דגמי הקרוז המצוידים במנועי 1.4 ליטר טורבו, מבלי לפרט את הסיבה. אולם, מיד לאחר מכן פרסמה החברה קריאה לתיקון ל-172 אלף מכוניות שכאלה, לצורך החלפת חלק בגל הינע אשר עלול להתפרק תוך כדי נסיעה.

    בהודעה שפרסמה ג'נרל מוטורס נמסר שכאשר גל ההינע מתפרק המכונית מאבדת את כושר ההנעה של, אבל לא מאבדת את יכולת הבלימה או ההיגוי. ואם לא די בכך – מכוניות שסובלות מההתקלה וחונות בשיפוע וללא הפעלת בלם-יד, עלולות להידרדר לפתע ולהיות מעורבות בתאונה או לפגוע בהולכי רגל. על-פי היצרנית, התיקון של כל המכוניות שבהן קיים חשש לפגם אמור לפתור את הבעיה.

    בנוסף, ביום שישי האחרון (28.3) הורחבה הקריאה לתיקון של מתגי ההצתה לכמה דגמים נוספים, והיא כוללת כעת שישה דגמים שונים וכ-2.2 מיליון מכוניות, רובן יוצרו ונמכרו באמצע העשור הקודם.

    קריאה לתיקון חדשה ולא קשורה, נוגעת לטנדרים מסוג שברולט סילבדאדו (ו-GMC סיירה) ורכבי פנאי גדולים מסוג שברולט טאהו וסאברבן (ו-GMC יוקון). במקרה זה מדובר בדגמי הטנדרים שנמכרים מאמצע השנה שעברה ובדגמים של רכבי פנאי שזה עתה החלו להימכר, כדגמי 2015. במסגרת קריאה זו ייבדק (ובמידת הצורך גם יוחלף) צינור שמן הידראולי בתיבת ההילוכים, וזאת מחשש שדליפת שמן על חלקים חמים של המנוע תגרום לשריפה. בג'נרל מוטורס דיווחו על שלושה מקרים שידועים להם בהם פרצה שריפה, אך לטענתם – באף אחד מהמקרים לא היו נפגעים.

    מוקדם יותר החודש הכריזה ג'נרל מוטורס על שלוש קריאות שונות לתיקון, בהן נכללו יותר מ-300 אלף ואנים מסחריים מדגם 'סוואנה', 1.2 מיליון רכבי פנאי מדגם שברולט טרווארס (וביואיק אנקלייב ו-GMC אקדיה) וכ-64,000 מכוניות מדגמי קאדילק XTS.

    כרגע לא ידוע האם הקריאות לתיקון שפורסמו בארה"ב נוגעות גם למכוניות שנמכרו בישראל או כאלה שיובאו לכאן בייבוא אישי. אם אכן יש מכוניות כאלה, צפוי היצרן להעביר בימים הקרובים הודעה ליבואן, וזה יפרסם אותה בהודעה לעיתונות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    צרות בצרורות: עוד קריאות לתיקון מג'נרל מוטורס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.