• Ad
  • ב.מ.וו. תייצר X7, שאולי ישמש בסיס לרכב פנאי של רולס-רויס

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ב.מ.וו תייצר בארה"ב רכב פנאי חדש שיהיה גדול מה-X5 וייקרא X7. מה שמעניין עוד יותר הוא האפשרות שה-X7 העתידי ישמש בסיס לרכב פנאי ראשון וסופר-יוקרתי של רולס-רויס

    במסגרת חגיגות 20 שנים למפעל של ב.מ.וו בספרטנבורג שבדרום קרוליינה, ארה"ב, אישרו בכירי היצרנית את התוכניות לייצור רכב פנאי שיהיה גדול מ-X5 וייקרא X7.

    רכב הפנאי החדש, עם שבעה מושבים, ייוצר במפעל בספרטנבורג, שבו תשקיע החברה מיליארד דולר במטרה להגדיל את כושר הייצור מכ-300 אלף מכוניות כיום ל-450 אלף בשנת 2016. כך יהפוך מפעל זה להיות מתקן הייצור הגדול ביותר של ב.מ.וו בעולם.

    בטקס שנערך במפעל בסוף השבוע אמר יו"ר דירקטוריון ב.מ.וו, נורברט רייטהופר, שרכב הפנאי החדש של החברה "יציג את הביצועים להם מצפים מב.מ.וו ותצרוכת דלק תחרותית". כדי להשיג את היעדים (הסותרים) ישולבו ב-X7 חלקי אלומיניום וסיבי פחמן, וככל הידוע הוא צפוי לשקול כמו ה-X5 הנוכחי.

    רכב הפנאי החדש יתבסס על פלטפורמה של סדרה 7 העתידית, שתושק בסוף 2015, ויונע באמצעות מנועי ה-6 צילינדרים בטור וגם מנועי V8 ו-V12. בנוסף צפויה גם גירסה היברידית-נטענת (Plug-in). אגב, גם ה-X5 צפוי להציע גרסה היברידית-נטענת בעתיד הקרוב.

    ה-X7 יתחרה בפלח שוק שבו ישנם כיום מעט שחקנים (יחסית לשאר הקטגוריות של רכבי פנאי), ורוב הביקוש להם קיים כיום בעיקר בצפון אמריקה וסין. הבולט מבין המתחרים הוא מרצדס GL, שלא זכה עד עתה להצלחה מסחרית מסחררת. עם המתחרים הנוספים נמנים ריינג' רובר ספורט, ובמידה מסוימת גם כלים פחות יוקרתיים כמו טויוטה לנד-קרוזר.

    מעניינת עוד יותר היא האפשרות ש-X7 יהווה בסיס לכלי סופר-יוקרתי מתוצרת רולס-רויס: רכב פנאי ראשון שיישא את הסמל הנחשק של יצרנית הפאר הבריטית, ויתחרה ברכב השטח הראשון מתוצרת בנטלי, עליו הכריזה המתחרה הבריטית-גרמנית לפני כשבועיים.

    כיום מיוצרים במפעל ב.מ.וו בארה"ב כל "דגמי האיקס", ובעבר יוצרו שם גם סדרה 3, ודגמי Z3 ו-Z4.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.