• Ad
  • אופל עוזבת את סין – הלקוח הישראלי עשוי להרוויח

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אופל יוצאת מהשוק הסיני, ותשקיע רבע מיליארד אירו בפעילות האירופית שלה. ישראל, המהווה חלק מהשוק האירופי של היצרנית, עשויה להרוויח מכך

    ג'נרל מוטורס תפסיק את השיווק של המותג אופל בסין, ותתרכז בהגברת המכירות של היצרנית הגרמנית באירופה. כך עולה מהצהרות של בכירי אופל וג'נרל מוטורס.

    מאז שנת 1993, אז נכנסה לראשונה לשוק הסיני העצום, לא הצליחה אופל להשיג דריסת רגל משמעותית במה שהפך בינתיים לשוק הרכב הגדול בעולם. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שאופל מייצאת את המכוניות שלה מאירופה לסין, ולא מייצרת בסין מכוניות תחת שם המותג שלה, וזאת בניגוד לרבות מיריבותיה האירופאיות.

    בסיכום שני העשורים האחרונים מהוות מכירות אופל רק כ-1% מסך המכירות של ג'נרל מוטורס בסין. בשנה שעברה, למשל, מכרה אופל פחות מכוניות בסין (4,365) מכפי שמכרה בישראל (5,320).

    לעומת זאת, ג'נרל מוטורס לא הצליחה להחדיר את המותג שברולט לשוק האירופי, ולכן הכריזה לפני כארבעה חודשים על הפסקת השיווק של שברולט באירופה.

    המסקנה המתבקשת, לכן, היא להפסיק את השיווק של אופל בסין ותחת זאת להשקיע את כל המשאבים בהגדלת השוק של אופל באירופה, וזה בדיוק מה שמסתמן שקורה כעת. קארל ניומן, נשיא אופל ויו"ר מועצת המנהלים שלה, אמר שעזיבת השוק הסיני צריכה הייתה להיעשות כבר מזמן. "הגברת המודעות למותג אופל בסין", הוא אמר בסוף השבוע, "הייתה עולה לנו מאות מיליוני דולרים".

    ביום שישי הכריז נשיא ג'נרל מוטורס דן אמן (Ammann) שמכהן גם כיו"ר מועצת המנהלים של אופל, על השקעה של כרבע מיליארד אירו במפעל שלה ברוסלסהאיים, גרמניה, כדי להגדיל בו את כושר ייצור לשני דגמים חדשים.

    עם או ללא קשר לדגמים שבהם מדובר, צפויה אופל להוסיף גירסה נוספת לאינסיניה, ולהגביר את כושר הייצור של זאפירה. בנוסף, אופל הכריזה גם על כוונתה לבנות ברוסלסהאיים – בתוך כשנה או שנתיים – דגם של ביואיק, אשר ייוצא לארה"ב. עדיין לא פורסם באיזה דגם מדובר, אך לא מן הנמנע שזאת תהיה ביואיק ריגאל, אשר מבוססת על פלטפורמה זהה לזו של אופל אינסיניה.

    לעניינים הפנימיים של ג'נרל מוטורס עשויה להיות משמעות רבה גם עבורנו בישראל, היות שהשוק שלנו הוא חלק מן השוק האירופי של אופל. כדי להגדיל את נתח השוק האירופי שלה, ואת מספר המכירות, תידרש אופל להשקיע ולהתאמץ בכל השווקים שלה, כלומר גם אצלנו.

    המשמעות של "מאמץ" באה לידי ביטוי גם (אבל לא רק) במחירים טובים יותר, שיש לקוות שיתגלגלו עד לצרכנים, אבל גם בהגברת הגמישות של היצרן כלפי דרישות מיוחדות של השוק שלנו בכל הנוגע לדגמים נוספים, גרסאות אבזור מיוחדות, או דרישות ספציפיות כמו תיבות הילוכים אוטומטיות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.