• Ad
  • עד לפני לא יותר מדי שנים, תיבת הילוכים אוטומטית ממוצעת הציעה לא יותר מ-4 יחסי העברה. היום הסטנדרט כבר עומד על 6 ואפילו על 7 הילוכים, אבל כדאי שתתרגלו ליותר ותכירו את הקמארו ZL1 - המכונית הראשונה בעולם בעלת תיבה אוטומטית עם מספר הילוכים דו ספרתי. התיבה פותחה בשיתוף פעולה בין פורד לג'נרל מוטורס ובשנים הקרובות תגיע לעוד מספר לא מבוטל של דגמים של צמד היצרניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-1גרסת ה-ZL1 של הקמארו החדשה שתיחשף בסוף השבוע לציבור במסגרת תערוכת ניו יורק תהיה הקמארו החזקה ביותר עד כה בייצור סדרתי ומנוע הוי 8 שלה, עם מגדש על בנפח 6.2 ליטרים, יפיק לא פחות מ-640 כ"ס ומומנט של 88 קג"מ – 60 כ"ס יותר ממה שהציעה הקמארו החזקה ביותר עד היום.
    הביצועים, כצפוי, לוהטים מאוד עם כ-4 שניות למהירות תלת ספרתית וכמעט 300 קמ"ש מרביים, אבל אם מצלחים לשים לרגע בצד את הנתונים הפנטסטיים הללו למכונית עם תג מחיר של כ-60 אלף דולרים, אין ספק שהדבר המעניין ביותר בגרסת הביצועים של הקמארו החדשה היא תיבת ההילוכים האוטומטית המוצעת כאופציה וכוללת לא פחות מ-10 יחסי העברה.

    הקמארו ZL1 תרשם בספרי ההיסטוריה כמכונית הראשונה בייצור סדרתי המצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית עם כל כך הרבה יחסי העברה.

    עוד ב-TheCar:
    המלך מת, יחי המלך החדש! קיה ספורטאז' החדש במבחן
    פורד פוקוס המחודשת במבחן דרכים
    פיג'ו 208 האוטומטית החדשה במבחן דרכים

     

    עד לא מזמן גיר אוטומטי ממוצע כלל לא יותר מ-4 יחסי העברה, אבל בשנים האחרונות, בעיקר בשל הצורך להקטין את נתוני פליטות המזהמים ולשפר את צריכת הדלק, היצרניות הבינו שעל מנת לנצל בצורה מיטבית את כוח המנוע יש להציג תיבות עם יותר יחסי העברה שישמרו, כמעט בכל מהירות, את המנוע בטווח הפעולה היעיל ביותר שלו.
    היום תיבות עם 6 ואפילו 7 הילוכים הפכו לסטנדרט בכמעט כל הרכבים הנמכרים בשוק ובמותגי פרימיום כבר פגשנו תיבות עם 8 ואפילו 9 יחסי העברה, אולם הקמארו היא המכונית הראשונה המציגה מספר דו ספרתי של יחסי העברה.

    2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-7

    Automatic_transmission_cut

    לפני כשנתיים קונצרן פולקסווגן הודיע כי יפתח תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם עשרה יחסי העברה, אך בספטמבר האחרון, אולי כחלק מנסיון לצמצם עלויות בעקבות "פרשיית דיזלגייט", בקונצרן הצהירו כי בשלב זה החליטו להשהות את הפיתוח היקר והלא כלכלי.

    הונדה הציגה לפני מספר חודשים אב טיפוס לתיבת הילוכים עם עשרה יחסי העברה לפלטפורמה של מנוע רוחבי והנעה קדמית ובעתיד היא אמורה להגיע לייצור סדרתי.

    בכל מקרה, תיבת 10 ההילוכים האוטומטית הראשונה בעולם שניתן למצוא בשברולט קמארו היא פלנטרית וכוללת גם תפעול ידני סופר מהיר בעזרת משוטים משני צדי ההגה.

    התיבה פותחה במשך מספר שנים במשותף על ידי צוות מהנדסים של ג'נרל מוטורס והמתחרה הגדולה שלה, פורד.
    שיתוף הפעולה הלא שגרתי בין שתי ענקיות הרכב מאמריקה הידועות כיריבות מושבעות נולד בשל עלויות הפיתוח הגבוהות של תיבות הילוכים מתקדמות, הרצון להימנע מתלות בספקים חיצונים כמו AISIN היפנית או ZF הגרמנית וכהמשך לשיתוף הפעולה המוצלח בין שני הקונצרנים שהוליד בראשית המילניום את תיבת 6 ההילוכים האוטומטית המשמשת עד היום חלק לא מבוטל מהיצע הדגמים של היצרניות.

    תיבת 10 ההילוכים החדשה שפותחה בעבור יחידות הנעה המוצבות לאורך תא המנוע ומצוידות בהנעה אחורית או כפולה תמצא את דרכה לדגמי היוקרה, הספורט, השטח והטנדרים של שני הקונצרנים.
    אחרי הקמארו, התיבה מרובת ההילוכים תשודך לקראת שנת המודל הבאה לגרסאות האקו-בוסט של דגם הרכב הנמכר באמריקה, טנדר פורד F150.

    2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-4

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    10 מי יודע: הקמארו ZL1 היא המכונית הראשונה בעולם עם מספר הילוכים דו ספרתי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.