• Ad
  • יבואני יונדאי מוסיפים להאמין בשוק המשפחתיות, ובעיקר בציי הרכב וחברות הליסינג. אלנטרה לא קיבלה מנוע חדש או מערכות בטיחות מתקדמות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    7668789090רכבים חדשים- חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה היום (ג') את 'אלנטרה' החדשה, אשר מחליפה את i35 וממש כמו עם 'טוסון' גם היא שבה אל השם הקודם שלה בעקבות 'זיג-זג' מיתוגי של היצרנית הקוריאנית.

    אלנטרה מושקת אל הקטגוריה שבעבר הייתה החזקה והמשמעותית ביותר בשוק הישראלי בהפרש ניכר, אולם בחמש השנים האחרונות ניכרת בה הצטמקות – גם באופן יחסי לגידול בסך המכירות של כל שוק הרכב וגם באופן אבסולוטי יחסית למכירות של שנים קודמות.

    שתי הסיבות המרכזיות לכך הן ראשית לכל שגם בישראל, כמו בכל העולם, הלקוחות הפרטיים נוהרים אחר קרוס-אוברים למיניהם, וההיצע של אלה רק גדל והולך מחודש לחודש.

    סיבה נוספת היא כרסום מתמשך בהיקף המכירות לציי רכב בגלל ההכבדה על שווי השימוש – המס שמשלמים מי שמקבלים מכוניות צמודות ממקום העבודה.

    על אף כל זאת – פלח השוק של מכוניות משפחתיות קומפקטיות הוא עדיין הגדול ביותר בישראל, ובשנה שעברה נמכרו בו יותר מ-80 אלף מכוניות שהיוו כשליש מסך המסירות של מכוניות חדשות.

    פלח השוק של משפחתיות קומפקטיות במבנה סדאן (להבדיל מקומפקטיות במבנה האצ'בק) נשלט מסורתית על-ידי מכוניות יפניות, ויונדאי, שרשמה הצלחות מרשימות בפלחי שוק אחרים – מעולם לא הצליחה בו באופן ראוי לציון.

    i35 היוצאת אמנם מכרה מספרים יפים ברבות השנים אבל מעולם לא הצליחה לאיים על ההגמוניה היפנית של מאזדה 3 וטויוטה קורולה.

    658697890700

    כעת, עם השקת אלנטרה חדשה בישראל, מצהירים אנשי כלמוביל שהם מכוונים גבוה ומביטים בלבן שבעיניים של מאזדה 3 וטויוטה קורולה.

    אין זה סוד שכדי להגיע לדומיננטיות בפלח השוק הזה חייבים לרצות את ציי הרכב, שהם הלקוחות המשמעותיים ביותר כאן, וכדי לעשות את זה צריך תמיכה מאסיבית של היצרנית ופער מכובד מספיק בין מחיר המחירון לבין המחיר שמקבלים אותם לקוחות מפתח (קורולה, אגב, היא היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל במקרה הזה).

    אנשי יונדאי אמנם מגדירים את אלנטרה כמכונית חדשה לגמרי אבל מבחינה חיצונית היא דומה מאד ל-i35 המוחלפת.
    עם זאת, בזכות שבכה קדמית עדכנית שמעוצבת בסגנון המשפחתי החדש של יונדאי, אלנטרה נראית מלוטשת ומודרנית יותר. מצד שני ביונדאי ממשיכים לדבוק בקו גג משתפל מוקדם בחלקו האחורי, וזאת לטובת צללית ספורטיבית, וזה כמובן בא על חשבון מרחב הראש של הנוסעים מאחור.

     

    65645780900

     

    מידות המכונית נותרו זהות כמעט לגמרי: בסיס הגלגלים עדיין באורך של 270 ס"מ והגובה נותר ללא שינוי (145 ס"מ). האורך הכללי – 457 ס"מ, ארוך ב-3 ס"מ, והשיפור המשמעותי היחיד הוא הוספת 2.5 ס"מ למימד הרוחב (180 ס"מ).

    גם מבחינה מכאנית לא נושאת איתה אלנטרה בשורה גדולה. לקונצרן יונדאי יש כבר מנוע טורבו-בנזין מודרני שמחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים, אבל אלנטרה ממשיכה עם המתכון המוכר והמיושן של מנוע 1.6 אטמוספרי ותיבת הילוכים פלנטרית.

    546547687898המנוע מנוהל כעת באמצעות תוכנת ניהול חדשה, והוא מעט חלש יותר מהמנוע הקודם עם הספק מרבי של 127 כ"ס ומומנט של 15.8 קג"מ.
    תיבת ההילוכים נותרה בעלת שישה יחסי העברה, ולרשות הנהג עומדת מעתה אפשרות לבחור בין שלושה מצבי נהיגה שונים באמצעות כיול שונה של תגובות המנוע, המצערת ותיבת ההילוכים.

    אלנטרה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.6 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 195 קמ"ש.
    על אף המנוע האטמוספרי מדורגת אלנטרה עם ציון 6 במדד הירוק לצורך מס, עם צריכת דלק ממוצעת של 15.6 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

    כפי שאפשר היה להבין כבר בתחילת הדברים, ולנוכח המאמצים הצפויים של יונדאי מול חברות הליסינג וציי הרכב, אלנטרה לא נושאת איתה כל בשורה לצרכן הפרטי גם במחיר המחירון שלה, אשר מיישר קו עם רמת המחירים המקובלת בקבוצה.

    המכונית מוצעת עם שתי גרסאות אבזור: בסיסית, שנקראת 'אינספייר', עולה 131,700 ש"ח וכוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך בגודל 8 אינטש, דיבורית BT, מצלמה אחורית, חיבור אינטרנט קבוע וחישוקים קלים בקוטר 15 אינטש, וכן את ערכת החשמול המקובלת (חלונות, נעילה ומראות), אך לא הרבה מעבר לכך.

    גרסת ה"סופרים" יקרה ב-2,800 ש"ח ומציעה בנוסף גם מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חיישן גשם, תאורת יום מסוג LED, גג שמש חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש.

    למפרט של יונדאי אלנטרה החדשה

    אבזור הבטיחות בשתי רמות הגימור כולל 7 כריות אוויר ומערכת מובילאיי, וזאת למרות שהיצרנית מציעה את המכונית בחו"ל גם עם מערכות בטיחות מתקדמות אשר מותקנות בקו הייצור ולא רק מתריעות, אלא גם מתערבות בנהיגה (בלימה אוטונומית ושמירה על נתיב).

    צילום: נעם וינד

     

    54654758699

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי אלנטרה מחליפה את i35 ועולה החל מ-131,700 ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.