• Ad
  • טכנולוגיית התאורה החדשה שפורד מציגה מונעת את האפשרות לסנוור את הנהגים שנוהגים ממול או מלפנים, אבל לא מפספסת הזדמנות להאיר באור גבוה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תאורת דרך חזקה ("אורות גבוהים") מאפשרת לנהג להבחין במתרחש במרחק גדול יותר בעת נהיגת לילה, ובכך משפרת מאד את הבטיחות.

    תאורה ראשית לא מסנוורת פורד 002

     

    יש רק בעיה אחת: שימוש באורות גבוהים מסנוור את הנהגים שנוהגים ממול ואת אלה שנוהגים מלפנים, ועל פי נתונים שפורסמו בבריטניה הוא גורם שם בכל שנה למאות תאונות ולכעשרה הרוגים.

    מחקר שבוצע עבור פורד העלה שכאשר נהגים משתמשים במערכת אוטומטית שמפעילה עבורם את התאורה הגבוהה אבל גם מכבה אותה בעת הצורך – נעשה שימוש באורות הגבוהים לפרקי זמן ארוכים פי עשרה מאשר במצב שבו הנהג מפעיל ומכבה את האורות באופן ידני.

    רבות מיצרניות הרכב וספקיות המשנה שלהן משקיעות בשנים האחרונות מאמצים בפיתוח מערכות תאורה מתקדמות כדי לשפר את היכולת לזהות פרטים ולהבין את הנעשה על הכביש וסביבו בעת נהיגת לילה, וכדי למנוע סינוור של נהגים אחרים על הכביש – ובין אלה בולטות בעיקר ב.מ.וו. ואאודי שהציגו מערכות תאורת לייזר חדשניות.

    כעת מכריזה גם פורד על השלמת הפיתוח ועל ההשקה של מערכת אוטומטית למניעת סינוור, והיא מציעה אותה תחילה בדגמי 'אדג", 'גלאקסי' ו'-S-MAX' ובעתיד גם במכוניות קטנות ופחות יקרות מהם.

    לדברי אנשי פורד, מערכת התאורה מונעת הסינוור החדשה שלהם מייתרת את הצורך של נהג להפעיל ולכבות את התאורה הגבוהה באופן ידני, ויחד עם זאת גם מסירה את החשש שלו מפני סינוור של נהגים אחרים.

    המערכת החדשה פועלת לצד מערכת התאורה האדפטיבית הקיימת של פורד, אשר מכוונת אוטומטית את אלומות האור אל תוך הפניה כדי להגדיל את שדה הראיה האפקטיבי של הנהג בלילה.

    המערכת עושה שימוש במצלמה שמותקנת מאחורי השמשה הקדמית כדי לזהות את תאורת הפנסים של מכוניות שנוסעות ממול ואת הפנסים האחוריים של כלי רכב שנוסעים מלפנים, כמו גם אופניים – וכל זאת בטווח של עד 800 מטרים.

    כאשר המערכת הממוחשבת מזהה הימצאות של משתמש דרך אחר שעלול להיות מסנוור מן האורות הגבוהים היא מכבה את החלק של אלומת האור שמכוון אליו, ורק אותו.

    מערכת התאורה מתאימה את זווית אלומת האור לאחת מתוך שבע הגדרות קבועות מראש בהתאם למהירות, מצב התאורה בסביבה, זווית ההיגוי, מרחק של רכב מלפנים והפעלת המגב הקדמי – והיא מופעלת באופן אוטומטי כאשר תנאי האור בסביבה מתאימים לכך.

    כך יכולים נהגים לנהוג במקרי הצורך עם תאורה גבוהה קבועה מבלי שיצטרכו לחשוש מכך שיסנוורו משתמשי דרך אחרים.

     

     

    אדמונד קינג, נשיא ארגון הנהגים הבריטי AA מצוטט בהודעתה לעיתונות של פורד כמי שאמר ש:"סינוור של משתמשי כביש בבריטניה על-ידי נהגים אחרים היא בעיה גוברת והולכת אשר גורמת למאות תאונות דרכים מידי שנה ולכעשרה הרוגים. יש לשבח את פורד על-כך שהיא מציעה מערכת מתקדמת מעין זו ללקוחותיה, במטרה לסייע להם להתמודד עם הבעיה".

    אנשי פורד גם טרחו לצטט מתוך ספר תקנות התעבורה הבריטי את הסעיפים הבאים, ככל הנראה כדי להדגיש שהמערכת שלהם מצליחה לעמוד בהם:

    סעיף 1. 114: "אסור לנהג להשתמש באורות כלשהם באופן שיגרום לסנוור או לאי נוחות למשתמשים אחרים על הכביש, כולל הולכי רגל, רוכבי אופניים ורוכבי סוסים".

    סעיף 2. 115: "נהג חייב לשמור על הפנסים שלו עם אורות נמוכים בעת עקיפה עד שהוא מגיע לקו אחד עם הרכב האחר, ואז לשנות את התאורה המרכזית במידת הצורך, אלא אם כן זה מסנוור משתמשי דרך מתקרבים".

    סעיף 3. 115: "נהג חייב להאט, ואם הכרחי אף לעצור, אם הוא מסונוור על-ידי התאורה של רכב מתקרב".

    Glare Free High Beam

     

    מייקל קוהר, המהנדס האחראי על מערכות התאורה בפורד אירופה, מצוטט כמי שאומר: "תשאל כל נהג מהו ההרגל שהכי מעצבן אותו אצל נהגים אחרים ובמוקדם או במאוחר יעלה הנושא של נהגים (אחרים) שלא מכבים את הפנסים הגבוהים שלהם כאשר הם נוסעים מולך".

    "מצאנו שישנם נהגים שכל כך מודאגים מכך שיסנוורו משתמשים אחרים בכביש עד שהם כלל אינם משתמשים בתאורה הגבוהה", אומר קוהר.
    "טכנולוגיה זאת יכולה להפחית את הלחץ שלהם, מה גם שהמעבר של המערכת בין עוצמות התאורה השונות מבוצעת באופן הדרגתי כדי לסייע לעיני הנהג להתאים את עצמן לשינוי שלה".

    עוד אומרים אנשי פורד שהטכנולוגיה שלהם "פותחה על ידי הצוות הבינלאומי של מהנדסי החברה בשיתוף עם ספקי המשנה שלהם", מה שאומר בסבירות רבה מאד שגם למצלמה של 'מובילאיי' ולצוות הפיתוח של החברה יש כנראה חלק במערכת הזאת.
    עוד נאמר שהמערכת "נוסתה באמצעות סימולציות ממוחשבות, כמו גם בתנאי שטח ובשעות לילה שונות בכל רחבי העולם".

    אנשי פורד עדיין לא מספרים באילו דגמים נוספים תוצע המערכת ומתי, אבל הם מאשרים את כוונתם להרחיב את ההצעה גם למכוניות פחות יקרות מ-S-MAX ומ'אדג'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד משיקה תאורה גבוהה שלא מסנוורת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.