• Ad
  • הקטנה של פיג'ו מתעדכנת במסגרת מתיחת פנים של אמצע החיים וזוכה ביחידת הנעה מוגדשת ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה. יצאנו לאוסטריה כדי לבחון האם השינויים יעזרו לה להפוך להצלחה בסגמנט שהפך לאחרונה לתחרותי מאי פעם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015כמעט בלי ששמנו לב עברו כבר שלוש שנים מאז השקת ה-208 של פיג'ו וכנהוג בעולם הרכב, הגיע הזמן למתיחת פנים של אמצע החיים.

    פיג'ו תמיד הצטיינה במכוניות קטנות. ה-205 מהאייטיז הצילה את החברה מקריסה כלכלית והייתה שם דבר לשימושיות, למרחב פנימי מוצלח ולחסכוניות, וזכורה גם בזכות גרסת ה-GTI האייקונית שלה. ה-206 הרשימה עם תא נוסעים איכותי ומפרט בטיחות מרשים לזמנו, והלהיבה בזכות העיצוב שהפך אותה בראשית המילניום ל"רכב הבייבז האולטימטיבי" ולכזה הנראה גם היום עדכני, 17 שנים אחרי השקתו.
    ה-207 אמנם לא הייתה גרועה אך היא הפכה לגדולה וכבדה מדי ובעיקר פחות סקסית, מהנה לנהיגה ומושכת מבטים מהמכונית שהחליפה ובהתאם לכך זכתה להצלחה מוגבלת.

    עם ה-208 נראה היה שהאריה הצרפתי הצליח לחזור לעצמו. אמנם העיצוב לא פרץ דרך או שמט לסתות כמו זה של ה-206 בזמנו, אך לאחר דיאטה חריפה, ויתור על סרחים עודפים והקפדה על יכולות דינמיות גבוהות, הקטנה של פיג'ו עלתה על דרך המלך והפכה לאחת הקטנות המבוקשות ביבשת הישנה עם כמיליון יחידות מאז השקתה שאפשרו לה להתמקם בעמדה השלישית (אחרי הקליאו במקום השני ובאופן מפתיע הקורסה בראשון), על הפודיום של סגמנט הסופר מיני החשוב כל כך באירופה.

    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015

    בארץ, לעומת זאת, ה-208 לא הצליחה בינתיים לשחזר את ההצלחה של ה-205 וה-206 ומתחילת השיווק בישראל בחודשים האחרונים של 2012 ועד סוף הרבעון הראשון של 2015 עלו על הכבישים כ-2,350 מכוניות מהגרסאות השונות של הדגם (מהן, אגב, 56 יחידות של ה-GTI).

    אמנם אין לזלזל בנתונים, אבל לשם השוואה מדובר במספרים שרק במהלך 2014 נרשמו בכל חודשיים למיצובישי ספייס סטאר (13,146 יחידות אשתקד) ובמכוניות כמו i20 מבית יונדאי (5476), סיאט איביזה (3526), קיה ריו (4819) וניסאן מיקרה (4514) הושגו בתוך פלוס-מינוס כחצי שנה.

    גם אל מול התחרות מבית, בדמות הקליאו החדשה של רנו, ה-208 לא הצליחה להבריק ובעוד שאשתקד 2134 יחידות של הקטנה של רנו עלו על כבישי הלבנט ה-208 הסתפקה בקצת יותר, ממחצית עם 1146 יחידות.
    האם הגרסה מתוחת הפנים תשנה את המצב? לא הייתה לנו ברירה אלא לצאת לנכר ולבדוק זאת עבורכם.

    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015

    מה חדש
    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015
    אם תשאלו את החבר'ה מפיג'ו הם יתעקשו על כך שמדובר בלא פחות מ-208 חדשה, אבל בפועל, לפחות מבחינה חיצונית, השינויים קלים מאוד וכוללים עדכונים מינוריים בעיצוב הפרונט והאחוריים.
    מקדימה ה-208 קיבלה פגוש בעיצוב חדש הכולל פנסי ערפל מודגשים וסבכה רחבה יותר בחלקה התחתון התורמים ליציבה מעט אגרסיבית יותר של הרכב. יחידות התאורה הראשיות זכו אף הן לרענון וכעת כוללות עיטורי לד של תאורת יום בחלקן העליון (בחלק מרמות האבזור).
    מאחור ניתן לציין שינוים קלים בעיצוב הפגוש ויחידות תאורה השומרות על תצורתן הקודמת הייחודית, אך עושות שימוש בשלוש רצועות לד המעניקות ל-208 את החתימה העדכנית של קו הדגמים מבית האריה השואג.

    מעבר לכך אין כל שינויים למעט אופציה לחישוקים בעיצובים חדשים (ברמות האבזור הגבוהות) וכמה צבעי מרכב חדשים כולל שניים בגימור מט ייחודי ואופנתי המדגיש את החיטובים של הצרפתיה הקטנה.
    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015גם בקבינה אין יותר מדי שינויים וניתן לפגוש כאן את אותו דשבורד בעיצוב מקורי עם מסך גדול בקונסולה המרכזית (ברוב רמות האבזור), המציג תפיסה מעניינת המשלבת בין הגה קטן ומזמין הממוקם נמוך יחסית למחוונים המצויים בחלקו העליון של הדשבורד.

    ניתן לציין לחיוב גם כמה אפשרויות לפרסונליזציה שנוספו להיצע וגימור חדש, א-לה קרבון סטייל, שנוסף לחלקו המרכזי של הדשבורד, אך לצערנו איכות החומרים עדיין לא מושלמת וחלקו העליון של הדשבורד כמו גם דיפוני הצד מרגישים נוקשים ונראים פשוטים מדי.
    המושבים הקדמיים, כמו בעבר, מצוינים והמרווח בחלק הזה של תא הנוסעים טוב, דבר שיוצר, יחד עם מפתח החלונות הגדול, תחושה אוורירית נעימה מאוד.עם זאת, שורת המושבים השנייה עדיין זוכה לציון בינוני בלבד ונראה שנוסעים שגובהם מעל ל-1.8 מטרים יאלצו להסתדר עם מרווח ראש וכתפיים גבולי ועם מרווח רגליים שאינו יותר מסביר.

    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015מבחינת אבזור, מעבר למה שאפשר היה לפגוש בעבר ובהתאם לרמת האבזור נוספה מערכת בלימת חירום אוטומטית (שלא תגיע משום מה בגרסאות הישראליות) במהירות של עד 25 קמ"ש ומערכת מולטימדיה משופרת הכוללת מצלמת רוורס מקורית, ניווט ואפליקציות ייעודיות מבית פיג'ו (לא ישימים בארץ) ואפשרות למירור לינק ולהצגת תכנים מהסמארטפון על המסך הגדול במרכז הקונסולה.

    אין ספק שאת השינויים המשמעותיים ביותר ב-208 המחודשת ניתן למצוא מתחת למכסה המנוע עם סדרה של יחידות הנעה שהותאמו לעמוד בתקני יורו 6 ובראשן גרסה אוטומטית חדשה ומשמעותית ביותר עבור השוק הישראלי שתוציא לגמלאות את מנוע ה-1.6 האטמוספרי ובעיקר את תיבת הAL4 הארכאית, וכוללת מעתה מנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטרים המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת מתוצרת AISIN היפנית.

    נוהגים
    ה-AL4, אותה תיבת ההילוכים "חכמה" הלומדת את אופי הנהיגה של האוחז בהגה, זכתה ללא מעט ביקורת מאז הושקה בשנת 1999 בשל אופי פעולתה המשונה וביצועיה המסרסים וכבר באירוע ההשקה של ה-208 לפני שלוש שנים טרחנו לתהות בקול רם ולא ממש דיפלומטי בפני המארגנים מדוע החברה בחרה לצייד את המכונית החדשה באותה תיבה אוטומטית ששימשה את סבתה.
    עם זאת, אם נהיה רגע כנים עם עצמנו ולמרות שאין ספק שה-AL4 הייתה החוליה החלשה ב-208 עד כה, בסך הכל, בסגמנט בו תיבות 4 הילוכים עדיין נפוצות ובזכות המנוע החזק אליו היא שודכה, היא סיפקה ביצועים טובים ואופי פעולה מתקבל על הדעת.

    בכל מקרה, בטוח שלא נתגעגע אליה וכבר אחרי המטרים הראשונים על סיפונה של האוטומטית החדשה לא קשה לקבוע שה-1.2 טורבו ותיבת 6 ההילוכים של AISIN הרבה יותר הולמים את ה-208.
    זה מתחיל בזינוק הנחוש יותר מהמקום, ממשיך בשיוט נינוח, שקט וחסכוני מבעבר ובולט במיוחד בתאוצות ביניים ובנכונות של התיבה לשתף פעולה.
    אמנם אין לתיבה הפלנטארית הזו את הזריזות של ה-DSG כפולת המצמדים של פולקסווגן, אבל יש לה בהחלט יכולת להוציא מהמנוע את המיטב גם בעת נסיעה מאומצת.

    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015

    במסגרת מתיחת הפנים בפיג'ו החליטו שלא לגעת בכיול המתלים ובהיגוי של ה-208 שזכו להרבה שבחים.
    נתיב מסלול ההשקה שכלל הרבה כבישים מפותלים, מהסוג שהופך עיתונאים רציניים לחרמני הגה, הוכיח לנו שהיה מדובר בהחלטה נכונה ולמרות שלא מדובר ב-GTI, ה-208 מתוחת הפנים בגרסתה האוטומטית בהחלט זורחת כאן עם היגוי מהיר (2.9 סיבובים מנעילה לנעילה), זוויות גלגול מתונות ומגבלות אחיזה גבוהות מאוד המדגישות שה-208 היא ללא ספק אחת המכוניות היותר דינמיות ומהנות לנהיגה בסגמנט.

    עם זאת, יש לציין שהכיול של התיבה לחיסכון גורם לה למהר להעלות הילוכים ומחייב מעבר למצב ספורט כדי לשמור את המנוע הקטן בטווח של שיא רצועת הכוח, ושההיגוי המהיר אמנם מאפשר צלילה ראשונית נועזת ומבטיחה לתוך הפניה, אך בהמשך הקטנה של פיג'ו מרגישה יותר פוליטיקלי קורקט מאשר שובבה ופורצת גבולות.

    כנהוג בפיג'ו, נוחות הנסיעה לא מאכזבת וגם אם לא מדובר באותה רכות שאפיינה תוצרים צרפתיים בעבר, אין ספק שה-208 מצליחה להתמודד יפה עם שיבושים ולא נוטה להתרסק לבורות.

    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015
    בתנועה עירונית, שטח המחיה המרכזי למכוניות מסוג זה, ה-208 ממשיכה לצבור נקודות ולהרשים בזכות השילוב מצוין בין המנוע לגיר וכן בגלל מערכת ה-start&stop התורמת לחיסכון בדלק בעת עמידה ואופי פעולתה לא מעצבן מדי.

    עם זאת, אם רוצים להיות ממש קטנוניים, אפשר להתלונן על ויברציות קלילות המורגשות בעת הזדחלות כשהמנוע נמצא בסיבובי מנוע נמוכים מאוד כמו גם על צליל מנוע נוכח למדי שבוודאי ילהיב חובבי נהיגה אבל לא בטוח שיתאים לחמותכם.
    כנהוג במכוניות המצוידות במנועים קטנים ומוגדשים, צריכת הדלק תלויה מאוד בסגנון הנהיגה ובמהלך המבחן היא נעה בין 9 קילומטרים לליטר בקטעים עם רגל ימין כבדה ודוושת תאוצה נעוצה ברצפה, ל-17 קילומטרים לליטר עם רגל מרחפת.
    נראה שבתנאי אמת בנסיעה משולבת ניתן לצפות ל-14-15 קילומטרים לליטר.

    שורה תחתונה
    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015
    גם לפני מתיחת הפנים ואפילו עם תיבת ה-AL4 המיושנת, ה-208 הייתה אחת ממכוניות הסופר מיני הטובות בסביבה.
    כעת, אחרי עדכוני עיצוב קלילים המחדדים את חיטוביה ובעיקר עם מנוע טורבו מתקדם ותיבת הילוכים אוטומטית מצוינת עם שישה הילוכים, ה-208 טובה מאי פעם ונטולת חסרונות ממשים.

    האם זה מספיק כדי להפוך אותה ללהיט כאן? לא בטוח.
    בשלהי 2012 ה-208 הושקה בארץ עם תג מחיר גבוה מדי שהקשה עליה להפוך לאטרקטיבית. בהמשך מפרט האבזור מעט שונה והמחיר עודכן כלפי מטה, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי אל מול התחרות.

    גם ב-2015 לגרסה העדכנית המצוינת של ה-208 מחכות משימות לא פשוטות ואל מול פולו מתוחת פנים ב-99,000 שקלים, פאביה אוטומטית חדשה לגמרי שזה עתה הוצגה ב-95,000 וסיאט איביזה טורבו אוטומטית ב-80,000, יש לקוות שאנשי לובינסקי היבואנית ידעו הפעם להצמיד ל-208 המחודשת מחיר אטרקטיבי מהרגע הראשון ומפרט אבזור לא מבייש שיעודדו יותר אנשים מבעבר לבחור בה כפרטנרית שלהם לשנים הקרובות ואולי יאפשרו לה, במחצית השנייה של חייה, להחזיר לאריה השואג את מעמדו ההיסטורי המכובד בשוק הקטנות.

    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015

    >> ראש בראש : סקודה פאביה מול יונדאי i20
    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לביאה קטנה, תקוות גדולות: פיג'ו 208 האוטומטית החדשה במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.