• Ad
  • האם שברולט מסוגלת להגדיל את מכירותיה בישראל ב-40%?

    יבואני שברולט לישראל תולים תקוות בארבעה דגמים חדשים, אלא שאף אחד מהם לא מציע יתרון ברור לעין על-פני מתחריו בקטגוריות השונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שנת 2015 הייתה אמנם שנת השיא של כל הזמנים ביבוא ושיווק רכב בישראל, ורוב מותגי הרכב רשמו גידול במכירותיהם, אבל היו גם מספר מותגים שאיבדו גובה, ואחד מהם הוא שברולט אשר איבד יותר מ-40% מנתח השוק שלו, עם מסירת פחות מ-7,000 מכוניות.

    בין הסיבות לנסיגה במכירות שברולט אפשר למנות היצע מתיישן של דגמים, ודגמים שהפכו פחות רלבנטיים יחסית לתחרות בשוק.

    במסיבת עיתונאים שערכה אתמול (ה') יוניברסל מוטורס, יבואנית ג'נרל מוטורס לישראל, הבטיחו מנהליה שבשנת 2016 הם יחזירו את המותג לעצמו ויחצו את רף ה-10,000 מסירות בדרך אל רשימתץ עשרה המותגים המובילים בשוק.

    לצורך כך מושק כעת מגוון של ארבעה דגמים חדשים: דורות חדשים למכונית המיני 'ספארק' ולמשפחתית הגדולה 'מאליבו', הקרוס-אובר (המיושן, יש לומר) 'אקווינוקס', ומכונית השרירים המיתולוגית ומקדמת התדמית 'קאמרו', במהדורתה האחרונה.

    חידוש משמעותי לא פחות צפוי לקראת סוף השנה הנוכחית עם הגעת 'קרוז' החדשה בגרסאות סדאן והאצ'בק, כשהיאר מונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ועם הספק של 153 כ"ס, כשהוא מחוחבר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה.

    אנשי יוניברסל מצהירים שבכל קטגוריה הם מכוונים אל פסגת המכירות, וזאת על אף שלאף אחד מהדגמים החדשים שהוצגו אין יתרון דרמטי מבחינת איבזור או מחיר ביחס למתחרות, אלא אם מחיר המחירון לא משקף את מחירי המכירה בפועל.

    שברולט ספארק

    'ספארק' החדשה משווקת כבר מזה כחודשיים ב'מכירה מוקדמת', ומעתה היא נמכרת גם באופן רשמי, כשעליה להתמודד מול מובילות הקטגוריה קיה פיקנטו (שהיא גם המכונית הנמכרת ביותר בישראל) ואחותה יונדאי i10.

     

    שברולט ספארק 2016 - 009

     

    החידוש החשוב ביותר מבחינת הדגם הזה בארץ הוא ההצעה (סוף סוף) של תיבת הילוכים אוטומטית שמשולבת למנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.4 ליטר, שמספק 98 כ"ס. במקביל מוצעת גם גרסת 1.0 ליטר ידנית שמספקת 74 כ"ס.

    למאבק מול פיקנטו מביאה ספארק רמת אבזור גבוהה (לגרסה האוטומטית) – למשל מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת שיוט וחישוקים קלים.

    מחיר הגרסה הידנית הבסיסית הוא 61 אלף ש"ח ואילו הגרסה האוטומטית עולה בין 79 אלף ש"ח לרמת האבזור הבסיסית ועד 82.500 ש"ח לגרסה המאובזרת, מה שאומר שלפחות ברמת מחיר המחירו היא לא מציעה יתרון מחיר אמיתי על פני רבות המכר מקוריאה.

    שברולט מאליבו

    אחד המוצרים שאיתם מציגה שברולט יציבות במכירות לאורך השנים האחרונות הוא מאליבו, אשר על אף הצטמצמותה המתמשכת של קטגוריית המשפחתיות הגדולות שומרת על נפח די קבוע של מסירות.

     

    שברולט מאליבו - 005

     

    יבואני שברולט מצהירים על תקוותם שמאליבו החדשה תתמודד בהצלחה, ואף תדיח מן המקום הראשון במכירות, את מאזדה 6 ואת סקודה סופרב החדשה, אשר נהנית (או סובלת) כעת מרשימת המתנה של מספר חודשים.

    מאליבו החדשה קיבלה עיצוב אגרסיבי יותר שמושפע מן האימפלה הגדולה ממנה, מידותיה גדולות יותר ועם אורך כללי של 492 ס"מ ובסיס גלגלים של 283 ס"מ היא בין הגדולות בקבוצתה.

    מאליבו מוצעת עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר שמספק 160 כ"ס ו-25.5 קג"מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. נתוני הביצועים: זינוק מעמידה ל-100 ב-9.5 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש.

    מאליבו מוצעת במחיר של החל מ-160 אלף ש"ח לרמת גימור LS שכוללת עשר כריות אוויר, מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת שיוט, "מפתח חכם" וחישוקים קלים.
    תמורת 5,000 ש"ח נוספים מוצעת גרסת LT שכוללת גם התנעה מרחוק באמצעות השלט, כיוון חשמלי למושב הנהג והגה מצופה עור.

    מחירים אלה ממצבים את מאליבו מול גרסאות הבסיס של סקודה סופרב ויונדאי סונטה ההיברידית, מה שאומר שלמאליבו אין יתרון בולט לעין על פניהן.

    שברולט אקוויוקס

    'אקווינוקס', שמיוצר בארה"ב, הוא רכב פנאי קומפקטי במונחים אמריקאים, אך גדול משמעותית מקיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.

    עם אורך של 477 ס"מ ובסיס גלגלים של 285 ס"מ הוא מקביל בגודלו לקיה סורנטו ויונדאי סנטה פה, אלא שבניגוד אליהם הוא מוצע רק עם חמישה מקומות ישיבה.

     

    שברולט אקווינוקס 2016- 001

     

    עבורנו בישראל מדובר אמנם בדגם חדש, אולם מדובר בכלי רכב שהושק בארה"ב כבר לפני כמעט שבע שנים (!) ועבר בשנה שעברה מתיחת פנים.

    למרות גילו מקווים יבואני שברולט שהוא יצליח לקחת נתח משמעותי מפלח רכבי הפנאי הקומפקטיים – וזאת בזכות מימדיו העדיפים ותמחור שממקם אותו קצת מעל לגרסאות ה-2.0 ליטר ברמות הגימור האמצעיות של מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן קשקאי והמתחרים מקוריאה.

    לאקווינוקס מנוע 2.4 ליטר אטמוספרי שמספק 182 כ"ס ו-23.6 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה.

    תג המחיר שהוצמד לאקווינוקס הוא "החל מ-" 170 אלף ש"ח לגרסת הנעה קדמית ברמת גימור LS, ואילו שרמת הגימור LT מוצעת עם הנעה קדמית או כפולה.

    שברולט קאמרו

    לאחר שנים לא מעטות ששברולט קאמרו מיובאת ארצה ביבוא אישי, וכשלוש שנים לאחר שהוצגה כאן לראשונה באופן רשמי (אולם לבסוף לא יובאה סדרתית) הצליחו יבואני שברולט להגיע להבנות עם היצרן ולייבא את קאמרו לישראל, וזאת לאחר הצגת דור שישי שלה בתערוכת דטרויט בינואר 2015.

     

    2016 Chevrolet Camaro

     

    קאמרו מוצעת בישראל בשלב ראשון בתצורת קופה, ובאפריל הקרוב תתווסף אליה גם גרסת הקונברטיבל (הפתוחה).

    חובבי מכונית השרירים האמריקאית ייאלצו להסתפק במנוע הבנזין בתצורת V6 בלבד, ואילו גרסת SS עם מנוע V8 הבריון נשארת באמריקה.

    ה-V6, בנפח 3.6 ליטר, מספק 335 כ"ס ו-40 קג"מ, מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, ומזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות.
    תג המחיר של קאמרו מתחיל ב-330 אלף ש"ח, ותמורת 20 אלף ש"ח נוספים מוצעת חבילת אבזור שכוללת בלמי ברמבו משודרגים וחישוקי גלגלים בקוטר 20 אינטש במקום 18.

    מחירה של קאמרו שמיובאת רשמית על-ידי יוניברסל מוטורס גבוה בעד כ-100 אלף ש"ח ממחירה ביבוא אישי, ופער זה מוסבר על-ידי היבואנית במחיר הגבוה שבו הם רוכשים את המכונית בהשוואה למחירי הדילרים בארה"ב, וכן ברמת האבזור הגבוהה שאיתה היא מגיעה (למשל, מפתח חכם עם אפשרות הנעה מרחוק, מושבים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור, ריפודי עור וגג שמש חשמלי).

    אף על פי כן, עם פער מחיר כזה קשה לראות כיצד מי שחושק בקאמרו יפנה דווקא לסוכנות הרשמית ולא לאפקי היבוא האישי, בפרט כשרוב מי שהביא קאמרו לישראל עד כה העדיף את גרסת ה-V8 שמחירה דומה לזה של ה-V6 אצל היבואנית הרשמית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.