• Ad
  • בפיאט החליטו להשתמש בגימיק כדי להוכיח שהטיפו החדשה ראויה לכווו-ללם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מעבר להיותם חווייתיים עבור המשתתפים בהם, מסעות דרכים ארוכים ומלאי אתגרים הם גם כלי שיווקי מצוין להוכחת יעילות, עמידות, חסינות ואמינות של כל רכב שונים.

    כך למשל בראשית שנות ה-60, לאחר שמכוניות הסוסיתא הראשונות התפרקו בשל כשל תכנוני, על מנת להוכיח שהגרסה המשופרת חפה מאותם בעיות, היצרנית הקטנה מחיפה החליטה לשלוח כמה חבר'ה אמיצים לחצות את אפריקה בכבישם לא כבישים ובתנאי מזג אוויר קשים על סיפונה של סוסיתא קוביה. בשנות ה-90, UMI החלה לייבא את מותג איסוזו וחיפשה דרך להפוך אותו לאייקון שטח אל מול מתחרים ותיקים ומפורסמים יותר כמו "לנד רובר" ו"מיצובישי" והפתרון נמצא בדמות סדרת מסעות שטח אתגריים ברחבי העולם בשם "איסזו צ'אלנג" שזכו לתהודה רבה.

    בטאפש (TOFAS), השלוחה הטורקית של פיאט, החליטו להשתמש בגימיק דומה והציעו לעיתונאי רכב מקומי בשם אוקן אלטן להקיף את העולם בפיאט טיפו החדשה – אחד הדגמים העצמאים הראשונים של טאפש המשווק גם במדינות מערביות.
    המסע החל בשערי המפעל בבורסה משם המשיך ליוון, בולגריה, רומניה, אוקראינה ורוסיה, בה התקיים אחד החלקים המאתגרים של המסלול שכלל את חציית הדרך הטרנס-סיברית המפורסמת לשמצה.

    עוד ב-TheCar:
    צפו: רובוט יצא למסע דרכים באמריקה
    הגודל לא קובע: מסע דרכים אפי על קטנוע 50 סמ'ק
    מבחן קבוצתי: אלנטרה פוגשת את טיפו, אוקטביה וגולף

    לאחר 8 ימים בהם נהג 11 שעות ביממה, אלטן השלים בהצלחה את הכביש שידוע כאחד מהמסוכנים בעולם והגיע ליפן, חצה אותה ועלה על אוניה שהביאה אותו ואת הטיפו למקסיקו אותה חצה במשך 11 ימים.
    משם אלטן היה אמור להמשיך את המסע בכביש 66 המפורסם בארצות הברית אך מכשולים בירוקרטיים שונים מנעו את הכניסה לארץ האפשריות הבלתי מוגבלות ובליית ברירה, העיתונאי והטיפו נאלצו לוותר על קטע זה וחצו את האוקיינוס האטלנטי על סיפונה של ספינה להמשך המסע בבריטניה, הולנד, גרמניה, צרפת, שוויץ, אוסטריה איטליה ומדינות נוספות בדרך חזרה לטורקיה.

    בסך הכל לקח לאלטן 133 ימים להקיף את הכדור במסע שכלל ביקור ב-22 מדינות שונות, 122 ערים גדולות ו-41,000 קילומטרים יבשתיים של נהיגה, אשר במהלכם הטיפו, הסדרתית לחלוטין שלא הוכנה במיוחד למסע, הפגינה אמינות מוחלטת.

    על אף שיתכן ששמה של השכנה מצפון עדיין מתקשר לרבים בעיקר עם חופשות "הכל כלול" בקלאבים, רחת לוקום ושווקים ססגוניים, טורקיה היא כבר מזמן מעצמה תעשייתית ענקית ובין היתר חלק לא מבוטל של המכוניות הפופולריות בישראל, בהם דגמים כמו טויוטה קורולה, יונדאי i10, רנו קליאו ואחרים, מגיעים אלינו מטורקיה וגם מפעל טאפש כבר מזמן הוכיח את עצמו מעבר לגבולות מדינתו של ארדואן ובין היתר הדובלו והקובו המסחריות של פיאט מיוצרות בו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    41 אלף קילומטרים מסביב לעולם בפיאט מטורקיה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.