כשנה לאחר שנחשף, הסורנטו החדש עושה עליה ונוחת בלבנט עם תג מחיר של החל מ-198 אלף שקלים.
הדור השלישי של רכב הפנאי הגדול של קיה מציג צמיחה במרבית המימדים, מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין וכולל בסיס גלגלים שצמח ל- 278 ס"מ (8 ס"מ יותר מבעבר) לטובת שיפור המרווח לשבעת הנוסעים בשלושת שורות המושבים.
מבחינה עיצובית ניתן להבחין בפרונט שונה לחלוטין הכולל סבכה דומיננטית מאוד אך בפרופיל, למרות שמדובר ברכב חדש לחלוטין, ניכר דמיון רב לסורנטו המוכר.
מבט אל תא הנוסעים חושף קפיצת מדרגה משמעותית באיכות החומרים ובעיצוב לעומת הדור הקודם עם דשבורד מרשים בקווים נקיים בכולל מסך גדול כסטנדרט בקונסולה המרכזית.
מתחת למכסה המנוע ניתן לפגוש שתי יחידות הנעה שעברו שדרוג קל בעיקר כדי לשפר את נתוני פליטת המזהמים ומשודכות לתיבת 6 הילוכים אוטומטית בשילוב שמוכר מהדור הקודם.
גרסת הבנזין מצוידת במנוע 2.4 ליטרים המפיק 188 כ"ס ומומנט של 24.6 קג"מ המאפשרים להאיץ את הרכב המסיבי בתוך 10.5 למאה קמ"ש ועד למהירות של 195 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 11.3 קילומטרים לליטר.
גרסת הדיזל כוללת מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים המפיק 200 כ"ס ומומנט של לא פחות מ-45 קג"מ הדוחפים את הג'מוס הקוריאני למהירות תלת ספרתית בתוך 9.6 שניות בדרך ל-203 קמ"ש מרבים. צריכת הדלק הרשמית מציגה נתון שבוודאי תתקשו לשחזר העומד על 14.9 קילומטרים לליטר.
בדומה לדור השני ובשונה מאוד מהסורנטו המקורי, מדובר ברכב פנאי עם יכולות שטח מוגבלות מאוד ובהתאם לכך מרבית הגרסאות שמשווקות בארץ מסתפקות בהנעה לגלגלים הקדמיים.
רמת הגימור הבסיסית "אורבן" מוצעת בשידוך למנוע הבנזין ולהנעה קדמית וכוללת בקרת אקלים דיגיטאלית מפוצלת, מערכת מולטימדיה עם שליטה מההגה, בקרת שיוט, חיישני חניה ואורות וחישוקי 17' קלים ותעלה, כאמור, 198 אלף שקלים – 4,500 שקלים יותר מהגרסה הבסיסית של הסורנטו היוצא.
רמת הגימור EX (גם עם מנוע בנזין והנעה קדמית) תכלול בנוסף ריפודי עור, תאורת לד DRL, חישוקים בעיצוב שונה וחלון גג בתמורה ל-220 אלף שקלים
גרסת הפרימיום תוצע בשילוב הנעה כפולה בלבד ועם אופציה למנוע בנזין או דיזל ותכלול בנוסף מושבים עם כיוון חשמלי, פנסי קסנון, חיישני גשם, הנעה ללא מפתח וחישוקי 18'. המחיר 263 לגרסת הבנזין ו-273 לדיזל.
עוד על קיה ב-TheCar:
מבחן דרכים לקיה ספורטאז’ 1.6 אוטומטי
שוברות שגרה: אופל מריבה מול קיה סול