• Ad
  • מינהל הבטיחות האמריקני הטיל על החברה האיטלקית-אמריקנית את הקנס הגדול ביותר בהיסטוריה – 105 מיליון דולר, חייב אותה לרכוש עד 1.5 מיליון כלי רכב מלקוחותיה, ולעמוד בפיקוח חיצוני במשך 3 שנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני, NHTSA, הגיע ביום שישי האחרון להסכם פשרה עם חברת פיאט-קרייזלר במסגרתו הסכימה החברה לשלם קנס בגובה 70 מיליון דולר, ולקבל על עצמה עונשים נוספים שמסתכמים יחד לקנס הגדול ביותר שהוטל אי פעם בהיסטוריה על יצרנית רכב: 105 מיליון דולר.

    בין השאר תיאלץ החברה לקנות בחזרה מלקוחותיה חצי מיליון כלי רכב עם מערכות היגוי ומתלים בעייתיות, ולבצע עסקות טרייד-אין – או לתקן – מיליון ג'יפים נוספים שעלולים להתלקח בעת פגיעה מאחור.

     

    קרייזלר תרכוש בחזרה חצי מיליון טנדרים וג'יפים ותתקן את מערכות ההיגוי והמתלים שלהם
    קרייזלר תרכוש בחזרה חצי מיליון טנדרים וג'יפים ותתקן את מערכות ההיגוי והמתלים שלהם

     

    בנוסף, החברה תקבל על עצמה פיקוח חיצוני למשך 3 שנים במטרה לוודא שהיא משנה נהלים פנימיים פגומים שאותם הפגינה בשנים האחרונות, אשר גרמו לביצוע כושל של לפחות 23 קריאות לתיקון של תקלות סדרתיות מאז שנת 2009.

    מבחינת פיאט-קרייזלר מדובר אמנם במכה קשה וכואבת אבל בכל זאת בהישג, בהתחשב בכך שמעל ראשה ניצב איום בקנס פוטנציאלי מרבי של 800 מיליון דולר.

    הסכם הפשרה בין הגוף שאחראי לבטיחות הדרכים בארה"ב לבין החברה מפרת החוק התקבל לאחר שימוע פומבי נדיר במהותו שקיים המינהל לפיאט קרייזלר לפני כשלושה שבועות, במסגרתו נסקרו, בין השאר, 23 קריאות לתיקון שנוגעות ל-11 מיליון כלי רכב, והוכח דפוס פעולה לקוי של החברה.

    אנשי החברה הודו בדיון שהם לא הצליחו לנהל באופן יעיל ומהיר את תיקון התקלות הסדרתיות, וגם לא סיפקו מידע נכון, ובזמן, למינהל, לבעלי הרכב ולרשת המכירות והשירות שלהם.
    תיאורטית, לו היו מוטל על החברה קנס שמסכם את כל הליקויים שנחשפו, הוא יכול היה להגיע לסכום מצטבר של 800 מיליון דולר, אבל נראה שההסכם הנוכחי משרת טוב יותר את לקוחות החברה עצמם, להבדיל מאשר את אוצר המדינה.

    המותגים RAM ודודג', מבית קרייזלר, ירכשו בחזרה מלקוחותיהם כחצי מיליון טנדרים וג'יפים שבהם מותקנים חלקים בעייתיים במערכת ההיגוי והמתלים, אשר עלולים לגרום לאובדן שליטה. הדגמים שבהם מדובר הם בעיקר טנדרים מסוג ראם – כלי הרכב הרווחי והנמכר ביותר של קרייזלר בארה"ב, וטנדרים מדגמי דודג' דקוטה וכן ג'יפים מדגמי דודג' דוראנגו וקרייזלר אספן – כולם יוצרו בין השנים 2008-2012.

    לו הייתה פיאט קרייזלר צריכה לקנות בחזרה רק את הטנדרים מסוג ראם שבהם נמצאה התקלה, על-פי ערך שוק ממוצע של 20 אלף דולר לאחד, היה סך הנזק שלה מסתכם בכ-2.5 מיליארד דולר בסעיף זה בלבד.

    אלא שהחברה טוענת שבכ-60% מכלי הרכב כבר בוצעו התיקונים הנחוצים, וכן שחלק מבעלי הרכב יעדיפו לתקן את כלי הרכב שלהם במקום למכור אותם, גם במחיר גבוה ממחיר השוק. בנוסף, להערכת מקורות בחברה גם הכלים שיירכשו יוכלו להיות מתוקנים ולהימכר שוב, וחלק מכלי הרכב האחרים יימסרו לחברה במסגרת עסקאות טרייד-אין אשר יאיצו מכירת כלי רכב חדשים.

    נוסף לחצי מיליון כלי הרכב שנדרשים לרדת מן הכבישים באופן מיידי תיאלץ פיאט קרייזלר לבצע עסקאות טרייד-אין עם מיליון (!) בעלי ג'יפ ליברטי וגראנד צ'רוקי – במחיר גבוה ממחיר השוק – או להעניק להם "תמריץ כספי" לתיקון, וזאת כדי לבצע מיגון משופר למיכלי הדלק שלהם ובכך לפתור תקלה שעלולה לגרום להם להתלקח בעת פגיעה מאחור.

    עד להסכם הזה עמד סכום הקנס הגדול ביותר שהוטל אי-פעם על יצרן רכב בגין ליקויים בביצוע קריאות לתיקון על 70 מיליון דולר, קנס זה הוטל על הונדה בגין כשלים בביצוע קריאות לתיקון של כריות-אוויר מתוצרת חברת טקאטה היפנית.

    קנס תלוי ועומד

    מעל לראשה של פיאט-קרייזלר תלוי מעתה קנס פוטנציאלי של 15 מיליון דולר במקרה שהיא תפר את תנאי ההסכם שהושג, או אם הפיקוח שהוטל עליה יגלה שבוצעו הפרות נוספות של חוקי הקריאות לתיקון בארה"ב.

    כחלק מהסכם הודתה היצרנית שהיא "לא הצליחה לספק תרופה יעילה בזמן בשלוש קריאות לתיקון, וכי לא עמדה בדרישות דיווח שונות של חוקים שמסדירים קריאות לתיקון".

    בהצהרה שפרסם אנתוני פוקס, שר התחבורה האמריקני, הוא אומר ש:"עונש אזרחי זה מבהיר ליצרניות הרכב שהמחלקה תפעל כאשר הן לא מבצעות ברצינות את חובותיהן לתיקון ליקויי בטיחות… (ההסכם) מטיל על פיאט קרייזלר את האחריות לכישלונות העבר שלה, דוחף אותה לתקן כלי רכב פגומים או להוריד אותם מן הכבישים, ומבצע צעדים קונקרטיים כדי לשפר את בטיחות האזרחים האמריקנים בעתיד."

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיאט קרייזלר תקנה בחזרה חצי מיליון מכוניות מלקוחותיה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.