• Ad
  • פולקסווגן, מובילאיי וצ'מפיון מקימות מיזם ישראל לרכב אוטונומי חשמלי

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הכרזה דרמטית של חברת פולקסווגן העולמית, יחד עם חברות מובילאיי וצ'מפיון מוטורס הישראליות: שלוש החברות יקימו בישראל מיזם משותף לפיתוח והפעלת כלי רכב חשמליים אוטונומיים (ברמת אוטונומיה 4). תחילת ההקמה בשנה הבאה, תפעול מסחרי צפוי בשנת 2022.

     

    I.D. Buzz

     

    ההכרזה המשמעותית ביותר שיוצאת היום (ב') מכנס התחבורה החכמה שנערך בתל-אביב שייכת לפולקסווגן העולמית, אשר תקים חברה משותפת עם מובילאיי – חברה בבעלות אינטל, ועם צ'מפיון מוטורס, היבואנית של מותגי קבוצת פולקסווגן לישראל. מדובר בהכרזה דרמטית לאו דווקא בגלל שיתוף הפעולה עצמו – מובילאיי משתפת פעולה עם רוב יצרניות הרכב בעולם בפיתוח מערכות סיוע לנהג ובתחומים נוספים, אלא בזכות החזון, אולי האופטימי מידי – שהוא מציג: מכוניות אוטונומיות על כבישי ישראל כבר בשנת 2022.

    שלוש החברות פרסמו הערב הצהרה משותפת שבה הם מדווחות על הקמת המיזם המשותף, אשר ייקרא "ניידות חדשה בישראל" (New Mobility in Israel) ואשר יעסוק בתחומי ה"ניידות כשירות" (Mobility-as-a-Service), או, במילים פשוטות: השכרה של כלי רכב ללקוחות לתקופות שונות, ותחבורה משתפת.

    מדובר לא רק בשותפות מסחרית אלא במיזם שבו לכל אחד מן השותפים יש ערך אסטרטגי: קבוצת פולקסווגן תספק כלי רכב חשמליים וכן "את הידע המעמיק שלה בתכנון וביישום של שירותי ניידות", מובילאיי תספק "קופסא סגורה" – כלומר את כל המערכת הטכנולוגית שתאפשר למכונית לנהוג את עצמה בעצמה, ואילו צ'מפיון מוטורס תהיה אחראית על כל החלק התפעולי של השת"פ, החל מתחזוקת ותפעול כלי הרכב וכלה בקשרים עם הרגולטורים הישראלים.

    א-פרופו רגולטורים, בהודעה יש "סעיף יציאה" שמכריז ש"שיתוף הפעולה המתוכנן כפוף לאישור הרשויות והגופים האחראים", ובאותה נשימה גם שההצעה של המיזם התקבלה באופן רשמי על ידי ממשלת ישראל אשר "התחייבה לתמוך בפרויקט בשלושה תחומים עיקריים: מתן תמיכה משפטית ורגולטורית, שיתוף התשתית הנדרשת ומסירת נתונים (Data) ממערכות תשתיות תנועה".

    הנחת העבודה הזאת של אנשי המיזם, כאילו שהם יכולים לסמוך על עזרת הגורמים הממשלתיים, עלולה להתברר כ"עקב אכילס" שלו – אם לא עד כדי הכשלת התוכנית אזי לכל הפחות מבחינת עיכובים שעלולים לתקוע את המודל הכלכלי שלו.

    כך או אחרת, שלושת השותפים מתייחסים אל הפעילות בישראל כאל "אתר ביתא", כלומר סביבת פיתוח, וברור שאם הטכנולוגיה תתפתח ותצליח אצלנו היא תשוכפל לשווקים נוספים בעולם. לוחות הזמנים המתוכננים הם הקמה רשמית של המיזם, ותחילת עבודות הפיתוח, בשנה הבאה, והגדלתו מכמה עשרות מכוניות שישמשו לניסויים עד למודל מסחרי פועל עם כמה מאות מכוניות בשנת 2022.

    "יוזמה זאת", אומרים אנשי פולקסווגן, "רותמת את "הכח המשבש" של מספר מגמות בתעשיית הרכב: פיתוח כלי רכב אוטונומיים שמשנים את האופן שבו אנחנו שולטים בכלי רכב, כלי רכב חשמליים אשר משנים את האופן שבו אנחנו מפעילים כלי רכב, ותפישת ה"ניידות כשירות" אשר משנה את האופן שבו אנחנו מתייחסים לניידות שלנו".

    הרברט דיס, מנכ"ל חברת פולקסווגן, אמר ש"אנחנו מאמינים שכלי רכב חשמליים אוטונומיים יציעו בישראל, ובערים ברחבי העולם, ניידות בטוחה, לא מזהמת, שמציעה גישה קלה למשתמשים". פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי והיו"ר שלה, מצוטט בהודעה לעיתונות: "אנחנו שמחים להקים מיזם משותף עם יצרנית הרכב המובילה בעולם, שמטרתה לספק שירות ניידות משנה מציאות. השירות שלנו נועד להתאים באופן אינטליגנטי ודינמי לצורכי הניידות העירונית של המאה ה-21, תוך הקפדה על דרישות הניידות של המשתמשים בתוך כדי הפחתת העלויות החברתיות הישירות והעקיפות של זיהום אוויר, רעש, עומסי תנועה ובטיחות".
    יצחק סוארי, יו"ר פולקסווגן ומי שלא מרבה בראיונות ובהתבטאויות פומביות, אמר ש:"צ'מפיון מוטורס משקיעה באוטוטק ובניידות חכמה כדי להמשיך ולספק ללקוחות הישראליים את המוצרים והשירותים הטובים והמתקדמים ביותר בתחום זה. אנחנו גאים לשתף פעולה עם פולקסווגן ומוביילאי בפרויקט החלוצי הזה אשר מציב את ישראל בחוד החנית".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.