• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחד השיקולים החשובים שמעודדים לקוחות להעדיף לקנות מכונית חדשה "מהניילונים" על פני מכונית משומשת, הוא התחושה שהם חוסכים לעצמם הרבה צרות. מכונית חדשה, כך נדמה, לא מתקלקלת, ומספקת חוויית שימוש נטולת דאגות שלא כוללת ביקורים תכופים במוסך.

     

     

    במיוחד עבור מי ששם את האמינות במקום גבוה במערכת השיקולים שלו מפרסם ארגון הצרכנים האמריקני הגדול Consumer Reports סקר אמינות שנתי. לצורך זה אוספים אנשי הארגון נתונים שנשלחים אליהם מחצי מיליון בעלי רכב שמשלמים דמי מנוי שנתיים כדי לקיים מערכת נטולת אינטרסים אשר איננה חשופה ללחצים של בעלי עניין.

    עוד לפני שצוללים לתוצאות, ובעיקר אל רשימת עשר המכוניות הכי פחות אמינות בארה"ב, צריך להדגיש את ההבדל בין הסקר של Consumer Reports לבין סקרים אחרים, חשובים בפני עצמם, שעורכת חברת המחקר האמריקנית J.D. POWER. חברה זאת, הוותיקה והמבוססת בתחומה, היא חברת סקרים מסחרית שפועלת למטרת רווח, ונתוני הסקרים שהיא מקבלת נמסרים לה "בהתנדבות" מאת אחוז מסוים מבין כלל הנשאלים. עובדה זאת אמנם לא שוללת את מהימנות התוצאות, אבל חשוב לשים לב למוטיבציה השונה של מי שממלאים את הסקרים.
    כך, למשל, אחת התובנות שאנשי Consumer Reports מרשים לעצמם לפרסם ללא היסוס היא המלצה ללקוחות להימנע מרכישת דגמים חדשים לגמרי או כאלה שעברו זה עתה מתיחת פנים משמעותית, ולהמתין שנה או שנתיים עד שיצרנית הרכב תספיק לגלות את תקלות התכנון והייצור הבלתי נמנעות ותתקן אותן.

    סקר האמינות השנתי של Consumer Reports צולל עמוק לתוך דברים שעלולים להשתבש במכוניות, תוך התרכזות ב-17 תחומים ובהם אלקטרוניקה בתוך הרכב (מולטימדיה ותפעול מערכות רכב), מנוע ומערכת הנעה, תיבת הילוכים, רעשים ודליפות, מיזוג-אוויר, מרכב הרכב, מתלים, בלמים, צביעה וגימור, מערכת דלק, מערכת חשמל ומערכת הפליטה.

    והמפסידות הן:

    לא נחזיק אתכם במתח, ונספר כבר כאן ועכשיו שכלי הרכב החדש הכי פחות אמין, לפי סקר 2019 של Consumer Reports הוא הטנדר ראם 3500. צריך להדגיש שדגמי המכוניות שנמכרים בארה"ב לא זהים, ולפעמים אפילו מאד שונים, מאלה שנמכרים בישראל, אבל חלק משמעותי מן התלונות נוגע למערכות אלקטרוניות ברכב – ואלה, לרוב, זהות או דומות מאד למה שנמכר גם אצלנו.

    המכונית השנייה הכי פחות אמינה ברשימת עשר הגרועות של ה- Consumer Reports היא טסלה X, אשר עדיין לא נמכרת בישראל, ובמקום השלישי (מהסוף) במדד האמינות נמצאת קאדילק ATS שדווקא כן נמכרת אצלנו. הונדה קלאריטי, המכונית המימנית הסדרתית הראשונה בהיסטוריה, ומכונית דגל של הונדה בעולם, מדורגת רביעית ברשימה הלא מכובדת (אם כי היא לא נמכרת בישראל ולכן היא לא רלבנטית לנו), ובמקום החמישי מדורג הקרוס אובר שברולט טראוורס, אשר שיווקו אצלנו החל השנה.

     

    ההפתעה לרעה, ברשימת עשר המכוניות הלא אמינות של Consumer Reports , היא העובדה שאת המקום השישי (מהסוף) תופסת קיה קאדנזה, אחת המכוניות היותר יקרות של קיה. קאדנזה אמנם לא נמכרת בישראל אבל ההפתעה לרעה נובעת ראשית לכל מעצם העובדה שקיה בכלל מצאה את עצמה ב"רשימה השחורה", ומעבר לכך בגלל שקאדנזה היא קרובת משפחה של קיה אופטימה ויונדאי סונטה שכן נמכרות אצלנו.

    במקום השביעי, כלומר פחות גרוע מקיה אבל פחות טוב מן המקום השמיני, מדורג הטנדר החשוב של GMC – סילברדו 2500 HD. אחריו, שמיני, מדורג ביואיק אנקלייב, שלא נמכר בישראל, אבל זהו אחיו של שברולט טראוורס. פולקסווגן אטלס, שגם הוא לא נמכר אצלנו, מדורג תשיעי ברשימה השחורה, ונזכיר שאחד הכלים הגדולים ביותר של פולקסווגן אמנם נבנה במפעל בארצות הברית אבל מבוסס על פלטפורמת MQB ועל מכלולי הקבוצה.
    הפתעה נוספת (לרעה) שחותמת את הרשימה השחורה היא מקום עשירי להונדה אודיסיי, ושוב, למרות שהדגם הזה לא נמכר אצלנו לא היינו מצפים למצוא מכונית של הונדה בצד הזה של סקר האמינות.

    לחידושים והמצאות יש מחיר

    אנשי Consumer Reports מדגישים שחלק מן הדגמים "סובלים" (או גורמים לסבל) בגלל הכנסת טכנולוגיה חדשה, למשל מערכות מולטימדיה ומסכי מגע, ושכמחצית מן הדגמים הגרועים חטפו ביקורות שליליות לגבי מערכות אלקטרוניות שונות. יחד עם זאת, אסור לשכוח שגם בצד ההפוך של הרשימה – זה של הדגמים האמינים ביותר, נעשה שימוש בטכנולוגיה חדישה. ההבדל הוא שיצרניות רכב שבולטות לטובה בסקרי אמינות משקיעות יותר מאמצים בבדיקת המוצרים המוגמרים שלהן לפני שהן משחררות אותם לשוק.

    לג'נרל מוטורס, למשל, יש בעיה עם תיבת ההילוכים החדשה שלה, עם תשעה יחסי העברה, וזאת פגעה בדרוג של שברולט, ואילו דגמי קאדילק סובלים (עדיין) מממשק משתמש לא ידידותי של מערכת המולטימדיה והמידע שלה – CUE.

    עשר היצרניות הכי פחות אמינות

    דרוג

     

    מיקום

    השנה

    שינוי

    מיקום

    מספר

    דגמים

    הדגם

    הגרוע

    ביותר

    ציון

    ממוצע

    29 וולוו 6- 3 S90 22
    28 קאדילק 1- 6 ATS 32
    27 טסלה 6- 3 X 32
    26 ראם 1- 3 3500 34
    25 GMC 1+ 8 2500HD 37
    24 קרייזלר 7- 2 פאסיפיקה 38
    23 שברולט 5- 16 טרווארס 39
    22 ג'יפ 2- 4 קומפאס 40
    21 דודג' 3+ 5 ג'רני 40
    20 לינקולן 2+ 4 MKZ 43

    מקור: Consumer Reports

    אגב, ארגון הצרכנים Consumer Reports לא רק מבצע סקרים אלא גם בוחן מוצרים שונים, ובהם כלי רכב, ומספק המלצות ואזהרות לגביהם. בעקבות הסקר האחרון (וכמידי שנה) הסירו אנשי הארגון את המלצות הקניה שלהם מ-12 דגמים שהתגלו כלא מספיק אמינים, בהם, למשל, הונדה אודיסיי. הארגון גם מפרסם מידי שנה את רשימת דירוג יצרניות הרכב, אשר מבוסס על הנתונים שנצברים אודות כל הדגמים שלגביהם התקבל מספיק מידע. כרגיל, יצרניות הרכב היפניות והקוריאניות מככבות בצד הטוב של הרשימה, כאשר טויוטה, ומותג היוקרה שלה, לקסוס, מובילים בראש זאת השנה השישית ברציפות.

    כל דגמי טויוטה ולקסוס, למעט הטנדר 'טאקומה', דורגו עם ציון ממוצע או מעל לממוצע, כאשר LS החדשה לא נכללת בדרוג בהיעדר מספיק נתונים לגביה. לגבי טאקומה התקבלו ביקורות אודות ממשק הנהג ותיבת ההילוכים, וגם הדירוג של קאמרי החדשה ירד, בהשוואה לדור היוצא, אם כי רק עד לרמה של מעל לממוצע.

     

     

    מאזדה סבלה בעבר מדרוג לא מזהיר בגלל ה'מיאטה' ו-CX-9 , אבל היא עבדה ותיקנה את התקלות, כך שכעת היא צריכה להתפנות ולהעלות את הדרוג של CX-3 אשר מדורג כרגע מתחת לממוצע בגלל בעיות במיזוג האוויר.

    שבע מבין עשר יצרניות הרכב שמובילות את רשימת האמינות הן יפניות או קוריאניות, כאשר סובארו שלישית, אינפיניטי שישית, ואילו קיה השיגה תוצאה טובה בהרבה מיונדאי (מקום חמישי עם ציון ממוצע של 61 לעומת מקום עשירי עם ציון של 57). אאודי, ב.מ.וו. ומיני מדורגים במקומות 7-9.

    במרכז הטבלה, ובמקומות נמוכים מכפי שאפשר היה לצפות, מדורגות ג'נסיס (מותג היוקרה של יונדאי, מקום 12), אקורה (מותג היוקרה של הונדה, מקום 13), ניסאן והונדה, ואחריהן פולקסווגן, מרצדס ופורד – שהוא המותג האמריקני שהגיע לדרוג הגבוה ביותר בסקר האמינות הגדול הזה.

    עשר יצרניות הרכב הכי פחות אמינות, לפי ממצאי הסקר הן ראשית לכל וולוו, אשר סוגרת את טבלת 29 המותגים עם ציון ממוצע מחפיר של 22, לאחר שהתדרדרה שישה מקומות, ונמוצר הכי פחות אמין שלה הוא הדגם S90. קאדילק מדורגת שנייה מהסוף עם ציון ממוצע של 32, ומעליה, שלישית מהסוף, טסלה.

     

    עשר היצרניות האמינות ביותר

    דרוג

     

    מיקום

    השנה

    שינוי

    מיקום

    מספר

    דגמים

    הדגם

    הגרוע

    ביותר

    ציון

    ממוצע

    1 לקסוס 1+ 6 IS 78
    2 טויוטה 1- 14 טאקומה 76
    3 מאזדה 9+ 6 CX-3 69
    4 סובארו 2+ 6 WRX 65
    5 קיה 2- 8 קאדנזה 61
    6 אינפיניטי 1+ 4 Q50 61
    7 אאודי 3- 6 A3 60
    8 ב.מ.וו. 3- 7 X1 58
    9 מיני ל/נ 2 קופר 57
    10 יונדאי 5 איוניק 57

    מקור: Consumer Reports

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המכוניות הכי פחות אמינות (באמריקה) וגם הכי טובות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.