• Ad
  • סקודה 'ויז'ן S' מציגה מערכת היברידית נטענת

    מכונית התצוגה שתעמוד במרכז הבמה של סקודה בתערוכת ז'נבה תציג לא רק את קווי העיצוב "הצ'כים" העתידיים של סקודה, אלא גם מערכת הנעה היברידית-נטענת עם 225 כ"ס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקודה כבר חשפה טיזר למכונית התצוגה שלה לתערוכת ז'נבה 2016, 'ויז'ן S', וכעת היא מציגה את התמונות הרשמיות עם מעט פרטים טכניים ראשוניים.

     

    Skoda Vision S Geneva 2016 Rear-View

     

    שלוש מטרותיו של דגם התצוגה 'ויז'ן S' הן להציג את העובדה שהחברה מתכוונת להשיק קרוס-אובר גדול מן היטי עוד השנה, בתערוכת פריז באוקטובר, להדגיש שגם היא – כמו שאר חברות קבוצת פולקסווגן, עובדת על מערכת היברידית-נטענת שתעבור בקרוב לייצור סדרתי, וחשוב מכל: להציג את קווי העיצוב העתידיים של החברה, אשר אמורים בין השאר גם לנפח את החזה של הצ'כים.

    "העיצוב", כך כותבים אנשי סקודה בהודעה לעיתונות שמלווה את שתי התמונות שהם מפרסמים בינתיים, "מושפע בבירור מן הקוביזם הצ'כי ומן המסורת של אמנות הקריסטל של (חבל) בוהמיה… הקווים מדויקים, חדים וחתוכים בחיתוך נקי; משחק הגומלין הייחודי בין האור לצל על המשטחים המעוגלים יוצר אפקטים מרהיבים אשר מודגשים על ידי צבע ה'Island-Green'".

    ככל שאפשר להתרשם מן התמונות, מה שבולט לעין היא פיתוח נוסף של הקווים החדים, שכבר מאפיינים את דגמי סקודה החדשים, לכיוון החד עוד יותר, עם פנסי LED וכונס אוויר אופקי די ייחודי בתחתית החזית.

    מבחינת הגודל מדובר בכלי גדול, באורך של 4.7 מטר, כלומר שבהנחה שמידותיה של מכונית התצוגה ישרדו גם לדגם הייצור הסדרתי הוא יהיה ארוך מעט מקיה סורנטו. אורך בסיס הגלגלים הוא 2.79 מטר, הרוחב 1.91 מטר והגובה 1.68 מטר.

    הקרוס-אובר הסדרתי מבוסס על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן, שעליה בנויה מצד אחד פולקסווגן גולף אך מנגד גם סקודה סופרב הגדולה. בגרסת התצוגה הוצבו שישה מושבים בשלוש שורות, אולם בגרסה הסדרתית, שתיקרא 'קודיאק', יהיו שבעה מושבים, וככל הידוע תהיה גם גרסת חמישה מושבים.

    מבחינה זאת יוכל 'קודיאק' – בהתאם למיצוב שעליו יחליטו סקודה והיבואנית שלה לישראל, להתמודד מבחינת התמחור בקרוס-אוברים הבינוניים – קיה ספורטאז' עד מיצובישי אאוטלנדר למשל, וגם בקרוס-אוברים המעט יותר גדולים – מיצובישי אאוטלנדר 7 מושבים עד יונדאי סנטה פה, למשל.

    יותר חשמל, פחות בנזין

    לאחר האמירה אודות הקרוס-אובר והעיצוב ה"צ'כי" מדברת סקודה על חדשנות טכנולוגית שבאה לידי ביטוי במערכת הנעה היברידית נטענת עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים.

    המערכת מייצרת הספק משולב של 225 כ"ס ומאיצה את המכונית מאמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות, ועד למהירות מרבית של כמעט 200 קמ"ש.

    בבסיס המערכת עומד מנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.4 ליטר שמייצר 156 כ"ס וכ-26 קג"מ של מומנט, והוא מחובר לשני מנועים חשמליים: אחד, שמספק 40 כ"ס וכ-23 קג"מ, מחובר למנוע הבעירה הפנימית באמצעות תיבת הילוכים רובוטית בעלת 6 יחסי העברה, ויחד הם מניעים את הגלגלים הקדמיים.

    מנוע חשמלי נוסף מספק 85 כ"ס וכ-28 קג"מ של מומנט, והוא מניע את הגלגלים האחוריים בעוצמה שמבוקרת על-ידי מחשב ניהול המנוע, וכך מתקבלת הנעה כפולה גמישה אשר לא דורשת הצמדה מכאנית, כמקובל במערכות הקונבנציונליות.

    אנשי סקודה טוענים שבתנאי מעבדה מספקת המכונית הזאת תצרוכת דלק של 52 ק"מ לליטר, והיא מסוגלתלנסוע לטווח של 50 ק"מ בכח החשמל בלבד, לאחר טעינה מרשת החשמל הביתית.

    כשהיא טעונה במלואה בחשמל ובבנזין יכולה המכונית לכסות טווח נסיעה של עד 1,000 קילומטרים.

    הגרסאות המעניינות יותר בישראל יציעו מן הסתם את המנועים היותר מוכרים לנו מתוך מחסן המנועים של קבוצת פולקסוואגן – טורבו-בנזין בנפחי 1.4, 1.8 ו-2.0 ליטר, ובסבירות רבה גם טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ואולי גם 1.6 ליטר – כולם ישודכו לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול, רובם יוצעו עם הנעה קדמית וחלקם עם הנעה כפולה.

     

    RS 4X4

    במקביל ל'ויז'ן S' תציג סקודה בז'נבה את הגרסה כפולת ההנעה לאוקטביה השרירית, RS, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר שמספק 184 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול. בתצורה זאת מזנקת ה-RS כפולת ההנעה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות, והיא מגיעה למהירות מרבית של 228 קמ"ש.

    סקודה מוכיחה שהיא חלק ממשפחת פולקסווגן גם עם תצורה נוספת לדגם קיים – סקודה אוקטביה G-TEC – שהיא גרסה מונעת בגז טבעי של האוקטביה, עם מנוע דומה לאלה שמניעים מכוניות דומות מבית פולקסווגן ואאודי.
    ל- G-TEC יש מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר שמספק 110 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול.
    כאמור, המכונית החשובה יותר שתוצג על בסיס מכונית התצוגה 'ויז'ן'S תיקרא 'קודיאק' תהיה בעלת 7 מושבים ותושק בתערוכת פריז, ומכירותיה באירופה יחלו בסמוך לכך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.