• Ad
  • לנד רובר דיפנדר הבא יוצג לא לפני 2019

    שבועיים אחרי שנפרדנו סופית מרכב השטח האייקוני שיוצר מאז שנת 1948 כמעט ללא שינויים, כעת מתברר שהשקת היורש תתעכב עד שנת 2019 ושהוא ממש לא יראה כמו דגם הקונספט ליורש שהוצג לא מכבר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לנד רובר דיפנדר 0010קצת יותר משבועיים לאחר שהדיפנדר האחרון בהחלט של לנד רובר ירד מקו הייצור במפעל סוליהול בטקס מרשים שציין פרידה מהדגם שיוצר לא פחות מ-68 שנים ברציפות, כעת מתברר כי היורש של אייקון השטח הבריטי צפוי להתעכב וככל הנראה לא יגיע לשווקים לא לפני שנת 2019.

    על פי דיווח ב-"Autocar", בלנד רובר מתקשים למצוא את המתכון הנכון למחליף של רכב השטח הקשוח, אך לאור התגובות הקשות להן זכה דגם הקונספט DC100 שנחשף ב-2011, בחברה ברור לחלוטין שהיורש יצטרך להיראות אחרת לגמרי.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן דרכים: לנד רובר דיסקברי 4 HSE
    ארצות הברית: הלקוחות של ריינג' רובר וסובארו הם הנאמנים ביותר
    מבחן דרכים: ריינג' רובר ספורט

    הדיפנדר המקורי הוצג בשנת 1948 ולמעט מתיחת פנים ב-1983 ועדכוני מנועים, לא נעשו בו שינויים משמעותיים עד לירידתו הסופית מפסי הייצור בחודש שעבר.

    הדיפנדר הפך לאגדה בחייו והציב סטנדרטים לדורות שלמים של רכבי שטח ממותגים שונים ולמרות כל ההתקדמות הטכנולוגית ושדרוג היכולות התכנוניות שעברו על עולם הרכב בשבעת העשורים, מאז שהוצג הוא עדיין נחשב לאחד מכלי הרכב העבירים והקשוחים ביותר.

    LR-DC100-C-4

    בעוד שביכולות שטח נטו לדיפנדר לא היו הרבה מתחרים, בכל שאר התחומים כמו בטיחות, נוחות נסיעה, תנוחת נהיגה, זיהום אוויר, אבזור, שימושיות יומיומית וביצועים על הכביש, רכב השטח האנגלי נשאר הרבה מאחור ודרש מרוכשיו פשרות כואבות שהביאו לצניחה חדה בהיקפי המכירות שעמדו על בין 15-25 אלף יחידות בשנה.
    בהתחשב בכך שהדיפנדר יוצר בשיטות ישנות, על פס הרכבה ייחודי, המשך ייצורו לא היה כלכלי, אך בלנד רובר פחדו במשך לא מעט שנים 'להרוג' את האייקון שכה סימל את המותג.

    על אף שאנליסטים סבורים שללנד רובר יהיה נכון יותר פשוט לא להציג לדיפנדר מחליף מאחר שבעידן הנוכחי אין דרישה ממשית לכלים שכאלה – בוודאי לא במחירים גבוהים, גם היום בחברה נחושים להציג לו מחליף.
    עם זאת, ברור שיורש הדיפנדר יצטרך להיות מודרני בהרבה וכדי להיות בר קיימא מבחינה כלכלית יהיה עליו לחלוק פלטפורמה עם דגמים נוספים בליין של החברה, מה שאומר שהוא יהיה מצויד במרכב אחוד (בניגוד לשלדה נפרדת עד כה) מאלומיניום – דבר שעלול להקשות עליו להמשיך להיות כלי בסיסי, בלתי שביר – רכב של "ברזלים" ולא של אלקטרוניקה.

    בכל מקרה, הדיפנדר החדש צפוי להיות מוצע בכמה תצורת מרכב ועם לפחות שני בסיסי גלגלים שונים ומעניין יהיה לראות אם מערכת ההנעה תשמור על תיבת העברה בסיסית עם הילוך כוח או שה- Terrain Response המתוחכם שניתן לפגוש בשאר דגמי החברה ימצא את דרכו גם לדיפנדר החדש.

    LR-DC100-C-2

    עיקר הטענות כלפי הקונספט ליורש שהוצג דיברו על היותו מצועצע ומתאמץ מדי ויש להניח שבלנד רובר ינסו ללכת על עיצוב שונה בתכלית שישדר פשטות מודרנית.

    אם כל זה לא מספיק, הרי שגם סוגיית מקום ייצורו של יורש הדיפנדר מעוררת ויכוחים ובעוד שכדי להוזיל עלויות ייצור על מנת לאפשר מחיר תחרותי יחסית מול רכבי שטח "פשוטים" של מותגים אחרים, יהיה הגיוני יותר לייצר אותו במפעל החדש של קונצרן יגואר-לנד רובר בסלובקיה, יש מי שטוענים שמדובר באייקון בריטי וככזה הוא חייב יהיה להיות מיוצר בממלכה המאוחדת.

    כעת, כאמור, מתברר בכל מקרה שניתן להמשיך להתווכח ולדון בנושא עוד כמה שנים טובות עד לתאריך היעד להשקת היורש ב-2019.

    LR-DC100-C-1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.