• Ad
  • שברולט מסתערת על שוק רכבי הפנאי עם דגמים חדשים, מודרנים ומאובזרים בסגנון אמריקני. גורלם עלול להיחרץ בגלל רשימת אבזור בטיחותי לוקה בחסר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מקומה של שברולט נפקד מחגיגת הקרוסאוברים בשוק הרכב הישראלי, עניין לא מובן מאליו כאשר מדובר באחד מתחומי ההתמחות של היצרנית האמריקנית. חברת יוניברסל מוטורס, יבואנית קבוצת ג'נרל מוטורס לישראל, הציעה אמנם כלי רכב כאלה לקהל הישראלי – למשל 'קפטיבה' ו'טראקס' – אולם אלה מעולם לא היו רבי מכר במחוזותינו.

     

     

    לשמחת היבואן המקומי הציגה שברולט בשנה שעברה דור חדש ומודרני לרכב הפנאי 'אקווינוקס', והוא מציע את הקו העיצובי הנוכחי של החברה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. לצידו הציגה שברולט דור חדש של טראוורס אשר נחשב באמריקה לרכב פנאי בגודל מלא אשר מציע יתרונות דומים. כעת מתייצבים שני אלה באולמות התצוגה בישראל, ואנחנו פגשנו אותם לנסיעת התרשמות קצרה במסגרת השקה מקומית.

    אקווינוקס LS: רכב אמריקני בחום של תל אביב

    מבחינת היבואן הישראלי אקווינוקס הוא הרכב החשוב יותר, מאחר והוא שייך לקטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני ומתמודד מול קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ומאזדה CX5.

    אקווינוקס נראה גדול בזכות קווים ריבועיים, שבכה גדולה, ותפיחות על מכסה המנוע. אלה מעניקים לו מראה כוחני ופחות 'קרוסאוברי' ממתחריו שמציגים לראווה קווי מרכב מעוקלים ומפוסלים יותר.
    אקווינוקס, כמתבקש ממוצאו האמריקני, גדול ב"חצי מידה" ממתחריו. אורכו 465 ס"מ, כלומר שהוא ארוך מן הממוצע בקטגוריה ב-15-20 ס״מ; ובסיס הגלגלים שלו – 272.5 ס״מ – ארוך בכ-5 ס״מ מן הממוצע.
    תוספת הסנטימטרים הזאת באה לידי ביטוי בתא הנוסעים, ואקווינוקס מספק מרחב נדיב למדי לברכי היושבים במושב האחורי וגם לראשיהם.

    על אף מסכי תצוגה גדולים וצבעוניים, ונגיעות כרום, בלוח המכשירים, האווירה בתא הנוסעים אפלולית למדי בגלל הצבע השחור ששולט בה . איכות החומרים לא מתעלה מעל לסטנדרט הקוריאני, ובתחום זה נראה שלשברולט יש כברת דרך לעבור עד שתגיע לסטנדרט אירופאי או לזה של מאזדה CX5.

    לאקווינוקס יש מנוע בנפח 1.5 ליטר שמספק 170 כ״ס ומומנט של 28 קג"מ, וזה מהווה יתרון על פני גרסאות ה-2.0 ליטר של המתחרות.

    על הכביש אפשר להרגיש תאוצה החלטית בעת הצורך, והפגנת זריזות מפתיעה ביחס לגודל, למרות שתיבת ההילוכים האוטומטית (בעלת שישה יחסי העברה) איננה מן הזריזות בתגובותיה.
    את מערכת דימום המנוע של אקווינוקס אי אפשר לנתק, וזה מהווה מטרד בקיץ ישראלי. אלתור מתחכם שיכול לחסוך סבל הוא להרים את הרגל מדוושת הבלם מיד לאחר שהמערכת מדוממת את המנוע, כך הוא חוזר לחיים, ואז ללחוץ מחדש על הבלמים.

     

     

    יבואני שברולט טוענים שאין בכוונתם להתחרות בדגמים המוזלים בקטגוריית הפנאי, וזאת מפני שלדבריהם אין להם יכולת להתמודד מול כלים שמוצעים תמורת כ-140 אלף שקל (למשל קיה ספורטאז׳ 1.6). אקווינוקס הבסיסי (LS), לכן, מתומחר ל-150 אלף שקל.
    כמו יבואני מאזדה גם יבואני שברולט מתמקדים בפלח השוק היקר יותר, של כלים שמונעים במנועי 2.0 ליטר ומוצעים בטווח הביניים של המחירים.
    רמת האבזור הבסיסית מוצעת עם רשימת פריטים נאה שכוללת "חשמול מלא", מערכת מולטימדיה עם קישורית מלאה ומצלמה אחורית, בקרת שיוט, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים. LS, כמו גם הגרסה היקרה יותר, לא מוצעת עם אבזור בטיחות מקורי אלא עם מערכת בטיחות מתוצרת מובילאיי בהתקנה מקומית.

    אקווינוקס LT: מערכות הבטיחות נשארו באמריקה

    רמת הגימור הבכירה של אקווינוקס, LT, עולה כעשרת אלפים ש"ח נוספים ומציעה בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג מתכוונן חשמלית, התנעה מרחוק, דלת תא מטען נפתחת חשמלית ופנסי LED קדמיים. גרסה זאת אמורה להיות הנמכרת יותר. זהו מפרט מרשים עד שבוחנים את סעיף מערכות הבטיחות שכולל רק מערכת מוביילאיי בהתקנה מקומית. כך ניצב אקווינוקס בעמדת נחיתות ברורה ומשמעותית מול מתחרות שמציעות סט מושלם של מערכות בטיחות והתרעה אקטיביות. זאת ככל הנראה נקודת התורפה הבולטת ביותר של אקווינוקס החדש.

    טראוורס: קלאסיקה אמריקנית

    גם 'טראוורס' לא מציע מפרט בטיחות מרשים במיוחד, ודאי בגרסאות הבסיס שלו. בניגוד לאקווינוקס טרוורס נחשב לכלי יוקרתי יותר וזה מאפשר להביא אותו ארצה גם ברמות אבזור גבוהות שממצבות אותו בטריטוריה של 300 אלף שקל וצפונה – שם הוא מתמודד מול רכבי פנאי קומפקטיים של מותגי פרימיום מובהקים, למשל אאודי Q5 ווולוו XC60. יתרונות של טראוורס נובע מממדים גדולים יותר – מדובר בג'מוס באורך של 5.2 מטרים ורוחב של שני מטרים שמסוגל לאכלס שמונה נוסעים בגודל מלא.

    ממדיו מועצמים על ידי עיצוב חדש לאחר שהוא נטש את המראה המעוגל והמיניוואני של הדור הקודם לטובת קווים ריבועיים ותחושה מאסיבית יותר. הדמיון למתחרה האמריקני העיקרי – פורד אקספלורר – ברור לעין.

     

     

    תחום נוסף שבו מתהדר טראוורס בייחוס אמריקני הוא יחידת הנעה: V6 בנפח 3.6 ליטר שמספק 310 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת תשעה יחסי העברה. שילוב זה יוצר מצד אחד יכולת שיוט נינוחה ונעימה, ומצד שני דחף מרשים בעת הצורך – ואלה מטשטשים את העובדה שטראוורס שוקל כמו קרנף ממוצע.

    האופי האמריקני הקלאסי ניכר גם בהיבטי נסיעה שונים: המתלים רכים, סופגים, ומעניקים תחושה "ספינתית" מעט בעת מעבר על פני קפלים בכביש. עם זאת לא מדובר ברכות המוגזמת ממכוניות אמריקאיות בעבר.
    טראוורס מיועד למי שזקוק לרכב פנאי גדול כתחליף למיניוואן, או למי שמאוהב באופי אמריקני רך וקלאסי. רשימת האבזור שופרה, תא הנוסעים עודכן ורמת הבטיחות שודרגה – לפחות עבור מי שמוכן לשלם 330 אלף שקל תמורת גרסת ה'פרימייר' הבכירה במקום 250 עד 300 אלף ש"ח עבור רמות האבזור LS ו-LT. ברמת 'פרימייר' מוצעת מערכת בלימת חירום אוטונומית, ותיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שנעדרים מן הגרסאות הבסיסיות (אבל נמצאות בכל קיה ספורטאז' 1.6 שעולה 140 אלף ש"ח…).

     

    צילומים: פבל צ'רניצקי

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נהיגה ראשונה: שברולט אקווינוקס וטראוורס החדשים במבחן בזק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.