• Ad
  • לא רק מובילאיי: קונטיננטל רכשה חברת אבטחת סייבר ישראלית וטויוטה מחפשת השקעות בטכנולוגיה מקומית

    לישראל לא היה הרבה מה לתרום לתעשיית הרכב בעידן שבו הברזלים היו העיקר. המעבר למכוניות מחוברות ולנהיגה אוטונומית קורא ל"גניוס" היהודי אל הדגל. קונטיננטל הגרמנית רכשה את ארגוס הישראלית, שמתמחה בהגנת סייבר, ואילו בכיר במחלקת המחקר והפיתוח של טויוטה ביקר בארץ בחיפוש אחר טכנולוגיות "Made in Israel".
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    עד לאחרונה, ישראל לא בדיוק הצליחה להותיר חותם כלשהו על עולם הרכב וגם אם שמים בצד ניסיונות בוסריים כמו התוכנית הנאיבית של יצחק שובינסקי, האיש מאחורי הסוסיתא, לכבוש את אמריקה עם מכונית הפיברגלס הבסיסית, בניגוד לתחומים רבים בהם ישראל על אף גודלה הזעיר תמיד הייתה בקדמת הטכנולוגיה, נראה כי "הגניוס" היהודי התקשה לעלות על גלגלים.

    בשנים האחרונות הדבר משתנה והעברת הפוקוס מה"ברזלים" למערכות עזר אלקטרוניות מתקדמות ולממשקי חוויית משתמש נתנה לישראל חלון הזדמנויות להאיץ ולפרוץ קדימה.

    לבד מעסקת הענק של מובילאיי שנמכרה לאינטל בתמורה ל-15.3 מיליארד דולריים ניתן לציין גם שבשקט יחסי מספר יצרניות רכב גדולות מחזיקות בארץ שלוחות של מרכזי המחקר והפיתוח שלהן כבר מספר לא מבוטל שנים.

     

     

    השבוע חברת קונטיננטל הגרמנית, המוכרת במחוזותינו כיצרנית צמיגים מובילה אך מזמן התרחבה לתחומים אחרים ונחשבת היום לאחת מספקיות המשנה לחלפים הגדולות בעולם, הודיעה על רכישת חברת ארגוס הישראלית המתמחה באבטחת סייבר לרכב בסכום של כ-430 מיליון דולרים.

    ארגוס פיתחה טכנולוגיה המונעת אפשרות פריצה או השתלטות מרחוק על רכבים, משהו שבעבר הלא רחוק היה נראה כמו תסריט דמיוני לחלוטין אבל הפך בשנים האחרונות, ככל שיותר ויותר מכוניות מגיעות עם חיבור לרשת, לבעיה שחייבים לתת עליה את הדעת ולמצוא לה פתרון דחוף.
    בעוד שבמרבית המכוניות כיום השתלטות זדונית מרחוק יכולה להשפיע בעיקר על פעולת המנוע או לגרום לנטרול מערכות עזר כמו בקרת היציבות, בשנים הקרובות, ככל שיותר ויותר מכוניות יהיו מצוידות במערכות מתקדמות כמו בקרת שיוט אקטיבית, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית וכמובן נהיגה אוטונומית חלקית או מלאה, השתלטות מרחוק עלולה להפוך לתסריט אימים של ממש.

    הטכנולוגיה של ארגוס מאפשרת יצירת שכבות אבטחה למערכות הרכב השונות שלמעשה מונעות מהאקרים גישה למערכות קריטיות כמו הבלמים, המנוע וההיגוי.

     

    בנוסף, בימים אלה מבקר בישראל ג'ים אדלר, מנכ"ל טויוטה AI ונצ'רס שהיא חלק מחטיבת המחקר והפיתוח של הענקית מיפן, במטרה לחפש אחר טכנולוגיות שפותחו כאן שעשויות לעניין את טויוטה: "יש כמות עצומה של חדשנות המתרחשת בישראל וככל שהמכוניות הופכות יותר לממוחשבות להיי-טק הישראלי יש בהחלט מה להציע".

    לפני מספר חודשים טויוטה השקיעה 14 מיליון דולר בטכנולוגיה ישראלית כשהצטרפה למשקיעים של Intuition Robotics.

    מדובר בסטארט-אפ שלא קשור באופן ישיר למכוניות, המתמקד בפיתוח רובוטים שיעזרו לקשישים להסתדר בכוחות עצמם בבתיהם. לטענת אדלר טויוטה החליטה להשקיע בו משתי סיבות עיקריות: האחת הקשר הברור בין רובוטיקה לכלי רכב אוטונומיים שהם לדבריו  "רובוטים גדולים עם גלגלים", והסיבה השניה והמרכזית היא העובדה כי אוכלוסיית יפן מזדקנת ובתוך כשני עשורים לא פחות מ-40 אחוזים מהיפנים צפויים להיות בני 65 ומעלה ובטויוטה מאמינים כי יהיה לה תפקיד חשוב בפיתוח טכנולוגיות שיאפשרו לקשישים להישאר בבתיהם במקום להיות חייבים לעבור לפתרונות דיור מוגן.

    "לא מדובר בשקעה חד פעמית ואנו בהחלט רואים מעורבות גדולה יותר של טויוטה בשוק הטכנולוגיה הישראלי בעתיד", אמר אדלר לכתבת רויטרס במהלך ביקורו. "יש כבר דברים נוספים על הפרק שבשלב זה אני לא יכול לחשוף" וציין כי מצא כאן חברות המפתחות טכנולוגית בינה מלאכותית בכל הנוגע לתפיסה מרחבית המסוגלת לחזות ולפעול בהתאם מצבים שונים, כמו אם ילד ינסה לחצות את הכביש למרות שהרמזור במעבר החצייה אדום ואם נהג מסוים יחתוך נתיבים בלי סיבה. ולתפיסתו הטכנולוגיה הזו תהפוך לחשובה מאוד ככל שכלי הרכב יהפכו אוטונומיים יותר כדי לאפשר פעולה בטוחה ככל הניתן מצד אחד בשילוב עם היגיון בריא שיכול לדמות נהיגה אנושית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.