• Ad
  • יצרנית הרכבים החשמליים מעמק הסיליקון רושמת הפסד של מעל ל-600 מיליון דולר ברבעון ולא מצליחה לעמוד ביעדי הייצור שלה. האם טסלה היא לא יותר מבלון נפוח שצפוי להתפוצץ בקרוב או שמדובר בנפילת מתח נקודתית שתתוקן בקרוב?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לכולם ברור שעתיד עולם הרכב הוא חשמלי, ולפחות בשלב זה אין ספק שטסלה מייצרת את הרכבים נטולי פליטות המזהמים המעניינים והמקדמים ביותר שבנמצא ולפחות מבחינת הציבור הרחב נראה כי מדובר בסוג של פלא טכנולוגי שתפס את יצרני הרכב הותיקים עם המכנסיים למטה.

    במרץ השנה הערך הבורסאי של טסלה, יצרנית רכב שבשלב זה מוכרת מכוניות בקצב של פחות מ-90 אלף כלי רכב בשנה, עלה על ערכה הבורסאי של ג'נרל מוטורס, קונצרן ענק שמוכר מעל ל-10 מיליון כלי רכב בשנה ומחזיק נכסי נדל"ן חובקי עולם שרק הם שווים מיליארדים ובעקבות כך רבים טענו שעם כל הכבוד לטכנולוגיה של החברה מעמק הסיליקון מדובר בלא יותר מיצרנית בוטיק שערכה נופח מעבר לכל פרופורציות בעיקר בשל שלל הצהרות גרנדיוזיות בלי אחיזה אמיתית במציאות.

    מוקדם לקבוע עם באמת מדובר רק בבועת יחסי ציבור ושיווק שנופחה יתר על המידה ובקרוב עשויה להתפוצץ, אך הדוחות הכספיים מהרבעון השלישי של 2017 שפרסמה השבוע היצרנית מעמק הסיליקון בהחלט מדאיגים ומציגים הפסדי ענק חסרי תקדים בהיקפים ביחס לגודלה של החברה של לא פחות מ-619 מיליון דולרים ברבעון האחרון, ויחד עם הפסדים של 336 מיליון דולרים ברבעון השני של השנה בתוך חצי שנה בלבד טסלה צברה גרעון של קרוב למיליארד דולרים.


    חובות הענק שהצטברו קשורים בעיקר לתשתיות שטסלה מקימה לצורך ייצור המודל 3, הדגם העממי של החברה עם תג מחיר התחלתי של 35 אלף דולרים, שבטסלה שואפים לייצר בקצב של 5,000 מכוניות בשבוע או כרבע מיליון רכבים בשנה.

    אבל הצהרות לחוד ומציאות לחוד ובינתיים לפחות טסלה רחוקה מאוד מהיכולת לייצר אלפי רכבים בכל שבוע ואפילו לא הצליחה לעמוד ביעד הלא יותר מדי שאפתני של ייצור 1,500 יחידות של המודל 3 שתוכננו לכל ספטמבר. במהלך כל הרבעון השלישי של 2017 הצליחה לספק ללקוחת הרבים שמחכים בתור ברשימת ההזמנה הארוכה רק 222 מכוניות.

    למרות ההפסדים הגדולים והמספרים הדלים, בטסלה מתעקשים שמדובר רק בעיכוב זמני והחברה נמצאת במסלול הנכון ותגיע ליעד של ייצור  5,000 יחידות בשבוע של הסדאן החשמלית העממית לקראת סוף הרבעון הראשון של 2018.

    בטסלה מסבירים שבעוד שבחלק מתהליכי הייצור ניתן כבר כעת להגיע למכסה שתוכננה, בחלק מפס הייצור ובמיוחד במפעל הסוללות הענק שהחברה הקימה בנבאדה בשלב זה לא הכל עובד בצורה חלקה ובשל כך נוצרו צווארי בקבוק שמעכבים את כל התהליך ובחברה מציינים שהם נעזרים כעת בטובי המהנדסים של קווי ייצור שבנמצא ומקווים לפתור את העיכובים בהקדם.

    העניין הוא שטסלה היא לא בדיוק יצרנית רכב רגילה עם מוניטין ארוך שנים ולעיכובים הללו יש השפעה ישירה על ערך השוק שלה. השבוע המנייה של טסלה ירדה ב-6 אחוזים המשלימים צלילה של יותר מ-20 אחוזים בחודשיים האחרונים.

    עם זאת, על אף שעד היום טסלה הצטיינה בעיקר בשריפת כסף ולא רשמה למעשה רווחים ממשיים מעולם, האנליסטים עדיין מאמינים שמדובר בחברה עם פוטנציאל גדול אך מדגישים כי עליה ובמיוחד על המייסד והעומד בראשה, אילון מאסק, להתפקס ולהתמקד כעת במטרה להגשים את חזון המכונית החשמלית במחיר סביר בהיקפים גדולים ולא להתפזר לפרויקטים נוספים (ולאילון מאסק יש רבים כאלה, מהטיל לחלל שחוזר לכן השיגור של ספייס אקס, דרך מנהרות תת קרקעיות לתנועת רכבים של חברת בורינג, רכבת הצינור המגנטית הייפרלופ ועד הצבת פאנלים סולריים באזור מבודדים או מוכי אסון), להפסיק עם ההצהרות הגדולות מהחיים ולעמוד ביעדים מוקדם ככל הניתן.

    בעקבות ההפסדים הכבדים בנקי השקעות מובילים הורידו גם את יעדי המחיר הצפויים של טסלה בתשקיף שהם פרסמו למשקיעים, אך למרות הירידה החדה בערך הבורסאי של טסלה בחודשיים האחרונים הם מציינים שעדיין מניות טסלה נסחרות בערך גבוה בכ-50 אחוזים מאשר בתחילת השנה ויחד עם עלייה יפה בהיקפי המסירות של הדגמים היקרים והותיקים של החברה, מודל X ומודל S שצפויים לעבור ביחד השנה לראשונה את רף 100 אלף היחידות, המומחים של בנקי ההשקעות עדיין מאמינים שטסלה עדיין נמצאת בדרך למעלה ושהאירועים האחרונים הם תקלות מקומיות שניתן יהיה להתגבר עליהן ולא תמרור אזהרה לבאות.

     

    05

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טסלה: הפסדי ענק ועיכובים משמעותיים במסירות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.