• Ad
  • מכה ליונדאי וקיה בארה"ב: חברות ביטוח מסרבות לבטח בגלל קלות הגניבה שלהם
    שתיים מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב לא מקבלות לקוחות חדשים עם דגמים שונים מתוצרת יונדאי וקיה בגלל זינוק חד במספר הגניבות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברות הביטוח האמריקניות 'סטייט פארם' ו'פרוגרסיב' – שתיים מחברות ביטוח הרכב הגדולות ביותר בארה"ב, מסרבות לקבל לקוחות חדשים במספר ערים ברחבי ארה"ב כאשר הם מנסים לבטח דגמים שונים של יונדאי וקיה. החברות אמנם לא מפרסמות באופן רשמי באילו ערים ואזורים הן מסרבות לבטח את הדגמים האלה – אבל לרשת החדשות האמריקנית CNN נודע שמדובר למשל בערים דנבר, קולורדו וסנט לואיס, מיזורי.

     

    מכה ליונדאי וקיה בארה"ב: חברות ביטוח מסרבות לבטח בגלל קלות הגניבה שלהם

     

    בספטמבר האחרון פרסם מכון המחקר של איגוד חברות הביטוח האמריקניות נתונים לפיהם רוב דגמי יונדאי וקיה הפכו למטרות קלות לגנבים ובעיקר לחלק חולני של תופעת רשת מטרידה שהפכה אותם לקורבנות גניבה יותר מאשר דגמים של יצרניות אחריות. אנשי המכון פרסמו בשעתו שלדגמי יונדאי וקיה משנות הדגם 2015-2019 יש סיכוי כפול להיגנב מאשר כלי רכב אחרים מאותם שנתונים, וזאת מפני שהיצרניות הקוריאניות לא ציידו אותם במשבתי מנוע ("אימובילייזר") למניעת גניבות, כמקובל ברוב כלי הרכב האחרים.

    משבתי המנוע, שמבוססים על שבב מחשב שנמצא במפתח ההתנעה ומנגנון שקורא אותו וממוקם בסביבות "מנעול" ההתנעה ומוודא שהמפתח אותנטי – לא מונעים גניבות אבל מקשים על הגנבים הפחות מתוחכמים. בדגמי יונדאי וקיה מן השנתונים האלה אין אימובילייזרים אלקטרוניים שהיו ציוד סטנדרטי ב-96% מכלי הרכב שנמכרו בשנות הדגם 2015-2019. השכיחות של משבתי מנוע בדגמי יונדאי וקיה מאותם שנתונים היא רק 26%.

    כפי שפרסמנו כאן, בשנה שעברה החלה תופעת רשת בזויה של ניצול החולשה הזאת לצורך גניבת דגמי יונדאי וקיה, והיא התפשטה באופן נרחב ברשתות חברתיות. מטומטמים תורנים שהושפעו מן המגמה הזאת צילמו את עצמם ל'טיקטוק' כשהם גונבים מכוניות רק לצורך השעשוע, ובמקרים רבים נוהגים בהם בפזיזות או אף מרסקים אותם בכוונה. מכון המחקר של איגוד חברות הביטוח התריע בשנה שעברה ששיטת הגניבה, שכוללת נזק חמור למפתח ההתנעה ולמוט ההגה וסביבתו, מצביעה על כך שהמכוניות נגנבות "בשביל הכיף" ולא כדי למכור אותן או לפרק אותן לחלקים.

     

    מכה ליונדאי וקיה בארה"ב: חברות ביטוח מסרבות לבטח בגלל קלות הגניבה שלהם

     

    דוברת חברת הביטוח האמריקנית 'סטייט פארם' אישרה ל-CNN את הדברים ומסרה ש"סטייט פארם הפסיקה באופן זמני לקלוט לקוחות חדשים במדינות מסוימות עם דגמי יונדאי וקיה משנות דגם מסוימות… מכיוון שהפסדי הגניבה של כלי רכב אלה גדלו באופן דרמטי. זאת בעיה רצינית שמשפיעה על הלקוחות שלנו ועל כל תעשיית ביטוחי הרכב".

    גם הדובר של חברת 'פרוגרסיב' אישר את העובדות והסביר ש"במהלך השנה האחרונה ראינו ששיעורי הגניבה של כלי רכב מסוימים של יונדאי וקיה זינקו ביותר מפי שלושה, ובמקומות מסוימים יש לרכבים אלה סיכוי גבוה כמעט פי 20 להיגנב מאשר כלי רכב אחרים. היות שאנחנו מתמחרים את פוליסות הביטוח שלנו בהתאם לרמת הסיכון שהן מייצגות הרי שהזינוק המשמעותי הזה בגניבות הופך במקרים רבים את הביטוח של כלי הרכב הללו למאתגרים ביותר עבורנו. כפועל יוצא העלנו את תעריפי הפרמיות באזורים גיאוגרפיים מסוימים והגבלנו מכירת פוליסות ביטוח חדשות בחלק מן הדגמים האלה".

    חברות יונדאי וקיה הסבירו שהן פועלות עם כוחות שיטור מקומיים בחלק מן המדינות ומספקות ללקוחות אמצעי הגנה מפני גניבות, וכן מציעות למכירה ערכות של אביזרים ואמצעים שונים להגברת ההגנה ומניעת גניבות.

     

    לקריאה נוספת:

    יונדאי וקיה נתבעות בכל רחבי ארה"ב: קל מידי לגנוב אותן

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכה ליונדאי וקיה בארה"ב: חברות ביטוח מסרבות לבטח בגלל קלות הגניבה שלהם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.