• Ad
  • יצרנית הרכב BYD נלחמת במשבר שרשראות האספקה: הזמינה 6 אוניות ענק להובלת רכב
    אחד הלקחים החשובים של משבר הקורונה הוא הצורך לשלוט בכל רכיבי הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה של ייצור הרכב והשינוע שלו ללקוחות. אחת מיצרניות הרכב הראשונות שמיישמות את הלקח הזה על חוליית ההובלה הימית היא זאת שהייתה ערוכה טוב מכולן לייצור רכב חשמלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית BYD, זאת שרשמה את הצמיחה הגבוהה ביותר בייצור רכב חשמלי בעולם בשנה האחרונה, הזמינה שש אוניות ענק להובלת רכב, וסיכמה על אופציה לרכישת שתיים נוספות. כך מדווחים מקורות שונים בסין.
    מדובר באוניות RO-RO ייעודיות להובלת כלי רכב, כל אחת באורך של כ-200 מטרים ועם קיבולת מטען של בין 7,000 ל-7,700 כלי רכב, והן הוזמנו משלוש מספנות סיניות שונות. אחת מהן היא מספנת GSI מן העיר גואנגג'ואו, שנחשבת לאחת המספנות הגדולות ביותר בעולם, ושתי המספנות האחרות הן CSSC ממחוז שאנדונג, ומספנת ג'ינלינג.

     

    יצרנית הרכב BYD נלחמת במשבר שרשראות האספקה: הזמינה 6 אוניות ענק להובלת רכב

     

    לאורך ההיסטוריה של תעשיית הרכב היו אמנם יצרניות רכב שהחזיקו בבעלות מלאה או חלקית בספקיות משנה שלהן, בחברות מימון או בחברות שמעניקות שירותים לוגיסטיים ליצרניות רכב, וכמה מיצרניות הרכב גם מייצרות מנועים ימיים גדולים עבור אוניות. אבל כמעט מעולם לא היו קשרי בעלות בין יצרניות רכב לבין הלוגיסטיקה של הובלה ימית של רכב.

    למעשה, מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת ובאופן מובהק לתוך שנות ה-80 וה-90 – כל יצרניות הרכב בעולם החלו לעקוב אחר מודל ייצור הרכב היפני של תהליך דל במלאי ושל לוגיסטיקה יעילה אשר מבוססת על קבלני משנה וספקי שירותים. מודל זה איפשר ייצור יעיל וזול של מכוניות אבל הוא קרס לחלוטין בתקופת הקורונה – במידה רבה בגלל בעיות הובלה וזינוק במחירי ההובלה הימית והיבשתית.

    "משבר השבבים" המדובר הוא נגזרת אחת בלבד של משבר הקורונה, ותעשיית הרכב סובלת כבר יותר משנתיים מחוסר יכולת לקבל רכיבים וחלקים רבים ושונים, ואפילו מקשיים בניוד של כלי רכב בנויים בדרך אל הלקוחות.
    תעשיית הרכב הסינית, ובמידה רבה גם הקוריאנית, שונה מאד מתעשיות הרכב האירופאית, האמריקנית והיפנית מבחינה זאת שרוב ספקיות המשנה שלה ממוקמות פיזית בקרבת מפעלי הרכבת המכוניות, ובמקרים רבים קשורות אל היצרניות בקשרי בעלות סבוכים. מבנה כזה סבל פחות מן הקשיים הלוגיסטיים שנגרמו בגלל קורונה והוא שיחק בעידן הנוכחי לטובת יונדאי-קיה ורבות מיצרניות הרכב בסין.

     

    יצרנית הרכב BYD נלחמת במשבר שרשראות האספקה: הזמינה 6 אוניות ענק להובלת רכב

     

    עקב אכילס של תעשיית הרכב החשמלי באופן ספציפי הוא כושר הייצור של סוללות. אחת מיצרניות הרכב שהכי פחות הושפעה מכך היא BYD אשר קמה במקור כיצרנית סוללות וכיום היא יצרנית הסוללות השנייה בגודלה בסין. עובדה זאת סייעה לה לרשום שיעורי גידול מרשימים בשנתיים האחרונות לנוכח ביקוש ער לכלי רכב חשמליים טהורים והיברידים-נטענים. חברת BYD מכרה במהלך השנה שעברה 1,863,494 מכוניות "אנרגיה חדשה", 235,200 מהן בחודש דצמבר, וייצאה אל מחוץ לסין כ-23,600 כלי רכב בחודשים נובמבר-דצמבר.

    אוניות ה-RO-RO החדשות ש-BYD רכשה יסופקו לה עד לשנת 2025 וינתקו אותה מן התלות בחברות הספנות הגדולות שמפעילות אוניות כאלה, ומן התנודתיות בעלויות השילוח הימי. כך תוכל יצרנית הרכב לספק מכוניות לאירופה ולארה"ב, ואף להעניק שירותי הובלה ליצרניות סיניות אחרות. האוניות עצמן, אגב, אמורות להיות מתקדמות למדי עם מערכת הנעה שיכולה להשתמש בגז טבעי נוזלי או במזוט ולהיעזר במערכת היברידית-חשמלית.
    בעקבות BYD מתכננות גם יצרניות הרכב צ'רי ו'ניו' להזמין אוניות RO-RO עבור עצמן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.