• Ad
  • "מי שיעשה 'צלחות' ייאסר באזיקים, ובאזיקים של ממש"

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נהג חדש שביצע "צלחת" בתחנת דלק ופגע בשלושה הולכי רגל נשלח למאסר בפועל לתקופה של שלושה חודשים. השופט אברהם טננבוים קבע כי "התגובה על נהיגה פזיזה שכזאת תהיה תקיפה ומשמעותית"

    בית המשפט לתעבורה בירושלים גזר עונש של מאסר בפועל לשלושה חודשים על נהג שביצע "צלחת" ופגע בשלושה הולכי רגל. "מן ההכרח להבהיר בצורה שאיננה משתמעת כי מי שיעשה 'צלחות' ייאסר באזיקים, ובאזיקים של ממש", כתב השופט אברהם טננבוים בגזר דינו של הנהג. "הנזק לציבור מעבירה זו גדול מדי מכדי להיות סלחן לגביה".

    לפי תיאור האירוע בגזר הדין, הנהג הצעיר – שהיה באותה עת "נהג חדש" – נסע בשטח תחנת דלק במישור אדומים במרץ 2012, כאשר "במהלך נסיעתו, ביציאה מתחנת הדלק, נהג בפזיזות עת ביצע פניית פרסה ושב אל התחנה, כשהוא מאיץ את מהירות נסיעתו תוך משיכת בלם היד, ואז ביצע תנועת 'צלחת'. בשל כך סטה חדות שמאלה, איבד שליטה בעת שעשה תנועת סיבוב מהירה כנגד כיוון השעון, ופגע עם דופן ימין אחורית בשלושה הולכי רגל".

    לשלושת הולכי הרגל נגרמו חבלות, ואחת מהם אושפזה בעקבות המקרה למשך יותר משבוע, כאשר היא סובלת משברים, קרע בטחול ובכבד ודימום בריאה. לפי הודעות ששלחו משפחות הולכי הרגל לתביעה, "התאונה הקשה נותנת את אותותיהם בהם עד היום".

    הנהג הצעיר, כיום חייל בצבא וללא עבר תעבורתי או פלילי, נשלח לשירות המבחן על-ידי בית המשפט. "שירות המבחן התרשם מהנאשם כי הוא מנהל אורח חיים תקין ונורמטיבי", כתב השופט טננבוים בגזר הדין בהתייחסו להמלצות שהעביר השירות לבית המשפט. "הנאשם סיפר לשירות המבחן כי הפסיק את לימודיו בכיתה י"ב, שכן התקשה לשוב לשגרה לאחר התאונה".

    המלצת שירות המבחן לבית המשפט בעניינו של הנהג הצעיר הייתה ברורה: "להשית עליו עונש חינוכי בדמות צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 120 שעות, ולהעמידו בצו מבחן למשך שנה, שבמהלכו ישתתף בקבוצה טיפולית בשיתוף עמותת 'אור ירוק'".

    אולם, השופט טננבוים דחה את המלצת שירות המבחן, וקבע כי עונשו של הנהג יכלול מאסר בפועל. "צר לי, אך אין בידי לקבל את עמדת השירות", כתב השופט בגזר הדין, "שירות לתועלת הציבור איננו עונש הולם לנסיבות אלו, ובוודאי לא קבוצה טיפולית… במקרה שלפנינו הנאשם נהג באופן פרוע עת ביצע תנועת 'צלחת' שלא הייתה צריכה כלל להיעשות. זאת עשה במתחם תחנת דלק, מקום צפוף שברחבתו מצויים מטבע הדברים בני אדם וחומרים דליקים ומסוכנים מאוד. לחומרת המעשה יש להוסיף כי הנאשם נהג כך חרף היותו נהג חדש, עם ותק נהיגה קצר מאוד וללא ניסיון".

    בהמשך גזר הדין כתב השופט טננבוים כי "לאחר ששקלתי את תוצאותיה הקשות של התאונה ואת רשלנותו הגבוהה של הנאשם, ואת הערך החברתי שנפגע כתוצאה מנהיגה זו והיותו נהג חדש, סבורני כי מתחם הענישה ההולם צריך לכלול עונש של מאסר בפועל". השופט אף מציין כי במקרה זה בחר שלא לאפשר לנהג הצעיר לרצות את עונשו בדרך של עבודות שירות.

    מלבד מאסר בפועל לתקופה של שלושה חודשים, נגזרו על הנהג גם עונש מאסר על-תנאי ופסילת רישיון לתקופה של שנתיים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.