• Ad
  • מיני חשמלית בסטייל איטלקי

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עיצובה של מכונית הקונספט החשמלית החדשה של 'מיני' אולי לא נראה כמו מכוניות העבר של המותג הבריטי, אבל בהחלט עשוי להצביע על העתיד לבוא

    ביום שישי האחרון חשפה 'מיני', בשלב ראשון בחשיפה אינטרנטית בלבד, את 'סופרלג'רה ויז'ן', (Superleggera), מכונית קונספט חשמלית אשר עוצבה ונבנתה עבורה על ידי סדנת עיצוב איטלקית בשם 'טורינג סופרלג'רה'. המכונית הושקה רשמית הבוקר, בסמוך לאגם קומו שבצפון איטליה.

    מכונית הרודסטר המרהיבה, שכמו כל מכונית קונספט עמוסה בפרטי עיצוב מלהיבים אך לא קשורים למציאות, לא דומה בעיצובה לאף 'מיני' אחרת, בטח שלא למכונית המקורית של שנת 59 ולכל גרסאות הדור הראשון שבאו בעקבותיה.
    מכסה המנוע ובסיס הגלגלים ארוכים במיוחד (ודאי יחסית למיני), מפתח הגלגלים רחב, סרחי העודף מלפני ומאחורי הגלגלים קצרים מאד, ותא הנוסעים ממוקם כלפי חלקה האחורי.

    אם בכלל, יש קשר רעיוני ועיצובי בינה לבין מיני 'רודסטר' הנוכחית, בת הדור השלישי של המותג, והקשר המשפחתי לדור הרביעי, החדש, מתקיים בעיצוב הפנסים הקדמיים ובפרצוף המשפחתי.

    לב.מ.וו. כנראה שיש כוונות רציניות ביותר לייצר מכונית כזאת, או לפחות דומה לה, אם לוקחים כפשוטם דברים שאמר מנהל מותג מיני, פיטר שוורצנבאוור לעיתון תעשיית הרכב 'אוטומוטיב ניוז': "מכונית מסוג זה עשויה להיות מושלמת עבור המותג". וגם: " כדי לנהל מותג מצליח אסור לך לעולם להפסיק לחקור את הדרכים לרמת הפיתוח הבאה".

    סופרלג'רה ויז'ן בנויה מלוחות אלומיניום שעוצבו ביד, שיטת העבודה הקלאסית שבה התמחתה סדנת 'טורינג סופרלג'רה' (ובגללה גם פשטה רגל באמצע שנות השישים), על גבי שלדת חלל (מסבך צינורות שעשויים מסיבי פחמן במקרה זה). היא מצופה בכל סוגי החומרים המוכרים לנו מעולם היוקרה, בהם עור איכותי, אלומיניום, וכרום שחור, אך למרות כל אלה נותר העיצוב עצמו מינימליסטי וקלאסי.

    סביר, עם זאת, שאם וכאשר תגיע מכונית זו לייצור סדרתי היא תתבסס על לכל הפחות על חלקה העיקרי של פלטפורמת מיני החדשה. אנשי ב.מ.וו. רומזים שמכוניות מיני עתידיות יכילו מאפייני עיצוב שמוצגים במכונית הזאת.

    סדנת העיצוב טורינג סופרלג'רה, שבסיסה בעיר מילאנו בצפון איטליה, נוסדה לפני 78 שנים והפסיקה את פעילותה בשנת 1966. במקור ייצרה הסדנא סדרות קטנות של מכוניות עבור אלפא-רומיאו, פרארי, איזוטה-פראצ'יני, לנצ'יה, למבורגיני, סיטרואן, אסטון מרטין וב.מ.וו, ואף בנתה מרכבי מטוסים עד למלחמת העולם השניה.

    הסדנא התמחתה בבניית מרכבים קלים ומכאן גם שמה – לג'רה ('קל' באיטלקית), אבל כאשר כל תעשיית הרכב עברה להשתמש במרכבי מונוקוק החלה שקיעתה העסקית.
    בשנת 2006 הוקמה 'טורינג' מחדש על-ידי חברת השקעות שלא קשורה לבעלים המקוריים, ומאז היא מייצרת סדרות קטנות של מכוניות יוקרה על-בסיס מכוניות סדרתיות של מזראטי, בנטלי ואלפא-רומיאו.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.