Ad

תביעה: חברת שלמה חייבה בתשלום דמי ביטול בניגוד לחוק

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לפי בקשה לאישור תביעה ייצוגית, חברת ההשכרה חייבה לקוחות בדמי ביטול בניגוד לחוק להגנת הצרכן ו-או בניגוד לתנאי ההזמנה שהוצגו באתר האינטרנט של החברה. הסכום המבוקש: כ-10.5 מיליון שקלים

לבית המשפט המחוזי-מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת השכרת הרכב שלמה, בטענה כי החברה חייבה לקוחות בגין ביטול הזמנות בניגוד לחוק הגנת הצרכן ו-או בניגוד לתנאי ההזמנה שפורטו באתר האינטרנט של החברה.

התובע טוען שמדיניות הביטול כפי שהיא מופיעה באתר האינטרנט של החברה שונה מזו הנהוגה בפועל, ולטענתו מדיניות זו מנוגדת לחוק הגנת הצרכן. הקבוצה אותה מבקש התובע לייצג כוללת את כל לקוחות החברה אשר הזמינו מכונית באמצעות אתר האינטרנט, ולא קיבלו החזר של דמי המקדמה ששילמו לאחר ביטול ההזמנה.

על-פי התובענה, הנזק שנגרם לתובע עצמו נאמד ב-130 שקלים, והסכום הכולל הנדרש בשם כל חברי הקבוצה הוא כ-10.5 מיליון שקלים. בקשת התובע מתייחסת לתקופה שהחלה שבע שנים לפני הגשת התובענה ועד לאישור בקשת התובענה כייצוגית או לחלופין – עד שתחדל חברת שלמה מגביית דמי הביטול.

בנוסף ללקוחות שחויבו בדמי ביטול בניגוד לחוק ו-או לתנאים המופיעים באתר האינטרנט של החברה, התובע מבקש לייצג גם לקוחות אשר לדבריו "הוטעו על-ידי (חברת) שלמה תחבורה לחשוב כי המקדמה לא ניתנת בשום מקרה להחזר, ולכן לא פעלו לבטל את ההזמנה".

כנהוג בבקשות לאישור תביעות ייצוגיות, עילות התובענה רבות ומגוונות: התובע טוען – בין השאר – לעוולות לפי חוק הגנת הצרכן, הפרת חוזה, רשלנות, עשיית עושר ולא במשפט ואף הפרת הוראותיו של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

בהודעה שהעבירה חברת שלמה לרשות לניירות ערך ביום חמישי האחרון (22.5), נאמר בתגובה כי החברה "בוחנת את התובענה, ולכן אין ביכולתה להעריך בשלב זה את הסיכויים לאישורה כתובענה ייצוגית ו-או את היקפה, ואם תאושר – את סיכוייה להתקבל".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות