• Ad
  • יצרניות הרכב הקוריאניות טוענות שבמנועים שלהן אין תקלה סדרתית, שרוב המנועים שנהרסו לא טופלו במועד, ושמנוע שמתפגר באמצע נסיעה לא מסוכן לאף אחד. עשרות תלונות שהתקבלו במערכת TheCar מספרות סיפור אחר
    לנוכח גל גניבות והשחתה של כלי רכב מתוצרת יונדאי וקיה בארה"ב תשודרג הגנה ב-8.3 מיליון מכוניות וקרוסאוברים של היצרניות הקוריאניות. אבל מה לגבי דגמים שנמכרו אצלנו?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי וקיה פרסמו אתמול (ג') בארצות הברית הודעה ליותר מ-8 מיליון בעלי רכב מדגמים שונים שיוצרו בין השנים 2011 עד 2022 ובה הם מזמינים אותם להגיע באופן מדורג לרשת השירות ולבצע שדרוג תוכנה חינמי שישפר את המיגון כנגד גניבה והתנעה לא מורשית של כלי הרכב.

     

     

    שדרוג התוכנה משנה הגדרות שונות במחשב הבקרה של מערכות ההתנעה. לדברי יונדאי, כתוצאה מכך תשלוט נעילת הדלתות באמצעות השלט-רחוק במערכת האזעקה ותפעיל תכונה שתאפשר להניע את הרכב רק אם קודם לכן בוצע שימוש בשלט-רחוק המקורי כדי לפתוח את כלי הרכב. למעשה מדובר באפקט דומה לזה שמשיג משבת המנוע ("אימובילייזר") אולם ללא משבת מנוע פיזי.

    מינהל הבטיחות בדרכים בארה"ב, NHTSA, הודיע אתמול ש"יונדאי וקיה פיתחו תוכנת הרתעה מפני גניבה למיליוני רכבים מתוצרתן שבהם חסר משבת מנוע, והן יספקו אותה בחינם לבעלי הרכבים. התוכנה מעדכנת את אזעקת הגניבה ומאריכה אותה מ-30 שניות לדקה אחת, ודורשת שכדי להתניע את הרכב המפתח יהיה בתוך מתג ההתנעה… מאמץ זה מבוצע כתגובה לאתגר המדיה החברתית של TikTok אשר התפשט ברחבי הארץ והביא לפחות ל-14 תאונות מדווחות ולשמונה הרוגים. NHTSA קורא לבעלים של כלי הרכב האלה ליצור קשר עם יונדאי או עם קיה לקבלת מידע על העדכון החינמי.
    כמו כן, יונדאי תספק ללקוחותיה מדבקת חלון שמתריעה בפני גנבים שהרכב מצויד בהגנה נגד גניבה. יונדאי תשלח את המדבקות ותוציא עדכוני תוכנה באופן מדורג החל בהמשך החודש ובמהלך החודשים הקרובים. גם קיה משיקה את עדכוני התוכנה החינמיים שלה באותו אופן ותתחיל לעדכן רכבים בהמשך החודש… במקביל, החברות מאז נובמבר 2022 עובדות עם רשויות אכיפת החוק כדי לספק יותר מ-26,000 מנעולי הגה ל-77 סוכנויות אכיפת חוק ב-12 מדינות. NHTSA מעודדת בעלי רכבים שמעוניינים בכך ליצור קשר עם רשויות אכיפת החוק המקומיות כדי לראות אם אמצעים אלה זמינים".

    שדרוג ההגנה, כך נמסר, יבוצע ב-3.8 מיליון כלי רכב מתוצרת יונדאי ו-4.5 מיליון קיה בארה"ב, וצריך להדגיש שכל רכבי יונדאי שיוצרו מאז נובמבר 2021 מצוידים באימובילייזר מנוע כציוד סטנדרטי.

     

     

    בהודעה שפרסמה אתמול יונדאי בארה"ב נכתב ש"…יונדאי מציגה בחינם שדרוג תוכנה נגד גניבה כדי למנוע אפשרות התנעת כלי הרכב בשיטת הגניבה הפופולרית בטיקטוק ובערוצי מדיה חברתית אחרים. הטכנולוגיה תושק כקמפיין שירות לכמעט 4 מיליון כלי רכב החל מה-14 בפברואר, כאשר השדרוג יושק תחילה ליותר ממיליון אלנטרה משנות הדגם 2017-2020, סונטה משנות הדגם 2015-2019 ודגמי 'וניו' משנות הדגם 2020-2021. שדרוג התוכנה מתוכנן להיות זמין לכלי הרכב הזכאים הנותרים עד לחודש יוני 2023. השדרוג החינמי יבוצע על ידי רשת השירות של יונדאי והתקנתו תארך פחות משעה. לאחר השלמת השדרוג, יוצמדו לכל רכב מדבקות חלונות כדי להתריע בפני גנבים כי הרכב מצויד בטכנולוגיה משופרת נגד גניבה…
    חלק מכלי הרכב משנות הדגם 2011-2022 שלא מותקן בהם משבת מנוע לא יכולים לקבל את שדרוג התוכנה. עבור לקוחות אלה מכינה יונדאי תוכנית שתפצה אותם תמורת רכישת מנעולי הגה, והחברה תספק ללקוחות אלה פרטים נוספים בעתיד הקרוב מאוד".

    מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, נמסר שבכל מכוניות יונדאי שנמכרו בארץ מותקן משבת מנוע.

     

    לקריאה נוספת:
    יונדאי וקיה נתבעות בכל רחבי ארה"ב: קל מידי לגנוב אותן
    מכה ליונדאי וקיה בארה"ב: חברות ביטוח מסרבות לבטח בגלל קלות הגניבה שלהם

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי וקיה ישפרו בארה"ב את המיגון של רוב דגמי 2011-2022. ומה בישראל?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.