• Ad
  • מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני פתח בחקירת סכנת התלקחות בדגמי טויוטה RAV4 שיוצרו בין השנים 2013 ל-2018. הבעיה עלולה להיגרם בגלל קצר בין המצבר למרכב הרכב.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני הודיע השבוע על כך שפתח בחקירת האפשרות לפריצת שריפות בדגמי טויוטה ראב 4 שיוצרו בין 2013 ל-2018 וכמותם נמכרו כמעט 1.9 מיליון בארצות הברית, ומיליוני נוספים בעולם כולו. בהודעת מינהל הבטיחות (NHTSA) נמסר שהחקירה נפתחה בעקבות 11 דיווחים על שריפות בכלי רכב כאלה.

     

     

    בארבעה מקרים, כך מסרה הסוכנות הפדרלית, פרצו השריפות בעת שכלי הרכב היו בתנועה, ובאחרים בעת שהם חנו. חקירת רוב המקרים העלתה שהאש פרצה במצבר הרכב, שפועל במתח סטנדרטי של 12 וולט. בהודעת הסוכנות נאמר שהשריפות שדווחו לה החלו בצד שמאל של תא המנוע, וההערכה היא שחיבור חשמלי של המצבר עלול לקצר עם מרכב הרכב ולגרום לתקלת חשמל כללית, כיבוי מנוע או שריפה.

    באחד המקרים, שהתרחש בעיר ליונס שבמדינת קולורדו, נמסר שראב 4 היברידי עלה באש באופן ספונטני בשעה שבעל הרכב נהג בו במהירות של כ-80 קמ"ש. במקרה זה נדלקה נורית התראה כללית ("בדוק מנוע"), והנהג הבחין בעשן לבן שיוצא מתחת למכסה המנוע.

    דובר מטעם חברת טויוטה בארה"ב מסר לכלי התקשורת השונים בארה"ב ש"טויוטה מודעת לכך שמינהל הבטיחות פתח בחקירה כזאת, ואנחנו משתפים פעולה עם הסוכנות". לא מיותר להזכיר ש'ראב 4' הוא הדגם הנמכר ביותר של טויוטה בארה"ב.

    אנשי מינהל הבטיחות מסרו שבחלק מן המקרים ייתכן שהשריפות נגרמו כתוצאה מהתקנה לא נכונה של המצבר, ובחלק מהם כתוצאה מהתנגשות חזיתית, אבל בכל מקרה מדובר – סטטיסטית – על תופעה רחבה יותר מן המקובל בכלי רכב דומים אחרים, וש"החקירה נפתחה כדי להבין טוב יותר את הגורמים התורמים ואת תדירות השריפות שמקורן באזור המצבר של כלי הרכב המדוברים".

    לקריאה נוספת:

    טויוטה ראב 4 נכשל במבחן האייל הצפוני

    יונדאי מחזירה לתיקון 82,000 כלי רכב חשמליים ברחבי העולם בגלל סכנת שריפה

    לא מיותר להדגיש שקיים רושם שמינהל הבטיחות בדרכים האמריקני מטפל באופן יותר נחוש בתלונות ובחקירות שנוגעות לטויוטה מאשר, למשל, בכאלה שקשורות לג'נרל מוטורס ופורד. מה שממחיש את הרושם הזה, למשל, הוא משא ומתן ארוך למדי שהתקיים בשנה האחרונה בין הסוכנות לבין שתי יצרניות הרכב הגדולות בנוגע לקריאה לתיקון של כריות אוויר מתוצרת טקאטה, שרק בסופו נאותו היצרניות להכריז עליה.

     

     

    כפי שפרסמנו השבוע, מחקר ראשון מסוגו ומעניין שפורסם בארה"ב, ובחן אלפי קריאות לתיקון שפורסמו בארה"ב ב-48 השנים האחרונות, מוכיח שיצרניות רכב לא ממהרות להכריז על קריאות לתיקון, אבל דווקא טויוטה התגלתה כחריגה לטובה מבחינה זאת.

    נתקלתם בבעיה דומה בטויוטה ראב 4, או בתקלה חמורה אחרת? כתבו אלינו ל-editor.thecar@gmail.com

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם גם טויוטה ראב 4 עולה באש?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.