• Ad
  • המכונית הראשונה של מותג הפרימיום החשמלי של ג'ילי היא בעצם מכונית הקונספט Zero EV של מותג אחר של החברה - Lynk & Co
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ימים ספורים לאחר שיצרנית הרכבה הסינית ג'ילי הכריזה על כוונתה להשיק מותג פרימיום חשמלי שנקרא 'זיקר' (Zeekr) היא השיקה בשבוע שעבר, בהשקה וירטואלית, את המכונית הראשונה שלה שנקראת, פשוט, 'זיקר 001'.

     

     

    במהלך ההשקה טענו קברניטי ג'ילי שהתוכניות להשקת המותג והדגם "מתבשלות" אצלם מזה חמש שנים, אלא שלמרבה ההפתעה, כאשר נחשפה 'זיקר 001' התברר שזאת בעצם… גרסת טרום ייצור של מכונית הקונספט Zero EV שהוצג בספטמבר האחרון תחת הסמל של מוצג אחר מקבוצת ג'ילי – 'לינק אנד קו'.

    זיקר 001 היא מעין קרוסאובר נמוך שמעוצב בעיצוב נעים ומודרני שמיישם כמעט 1:1 את שפת העיצוב של דגם התצוגה של לינק אנד קו, ובכלל זה את הפנסים הקדמיים המפוצלים לריבועים קטנים ומעליהם מותקנת תאורת יום (DRL) בתוך המקום הקלאסי של פנסי חזית. יש לה גם את אותו עיצוב של שבכה קדמית, ופנס אחורי שנמתח לאורך אחורי המכונית כולה. גם עיצוב הפנים של 001 כמעט זהה לדגם התצוגה של לינק אנד קו, עם לוח מחוונים עם פרופיל נמוך, קונסולה מרכזית גבוהה ומסך מגע מרכזי ענק שאמור להזכיר לנו את המותג שמסומן כמטרה של זיקר: טסלה כמובן.

     

     

    זיקר 001 נבדלת ממכונית התצוגה באותם דברים שבדרך כלל לא מגיעים למכוניות מייצור סדרתי, ויש לה גלגל הגה מודרני עם קצה תחתון שטוח. ההתבססות של דגם חדש של מותג יוקרה חדש של יצרנית רכב שאפתנית על דגם תצוגה של מותג אחר שלה אומר לנו שלסינים, או אולי רק לאנשי ג'ילי, יש מנטליות ואופן חשיבה שונים מאד מזה שמוכר לנו, וכדאי שנתחיל להתרגל לזה.

    אנשי ג'ילי לא חשפו פרטים רבים מידי אודות החברה החדשה וגם לא על המכונית עצמה, אבל אישרו ש'זיקר' תהיה שייכת בחלקים דומים לשתי ישויות שונות מקבוצת ג'ילי, ושסך ההשעה בה עומד על 307 מיליון דולר. 51% מן ההשקעה יגיעו מחברת Geely Automobile Holdings שרשומה למסחר בבורסה של הונג קונג, ויתרת 49 האחוזים יגיעו מחברת ג'היאנג ג'ילי הולדינג. לי שופו, המייסד של גילי, יכהן כיו"ר החברה החדשה, ואן קונח'וי (An Conghui), נשיא הקבוצה ויו"ר Geely Auto, ישמש כמנכ"ל.

     

     

    זיקר 001, כמו רבות מן המכוניות החשמליות החדשות של קבוצת ג'ילי, נבנית על בסיס הפלטפורמה החשמלית הטהורה החדשה של הקבוצה – SEA – אבל אנשי ג'ילי טוענים שלחברה תהיה רשת אספקה נפרדת עם ספקי משנה שונים ויחודיים לה, ושחלק מן הרכיבים העיקריים שלה, כמו טכנולוגיית הסוללות ומערכת הניהול של הסוללות – יהיו גם הם ייחודיים לה.

    הממדים של זיקר 001 – עם אורך כולל מכובד של 495 סנטימטרים, כמעט זהים לאלה של מכונית הקונספט של לינק אנד קו, ויש לה מתלי אוויר מתוחכמים ומתכווננים, חלוקת משקל אופטימלית של 50:50, ומנע חשמלי יחיד שמספק 536 כוחות סוס שאמור להאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות. לדברי אנשי ג'ילי, טווח הנסיעה של המכונית (לפי תקן NEDC הפחות מחמיר) אמור להיות סביב 700 קילומטרים. לדבריהם, סוללת ה-800 וולט של 001 מתוכננת לעמוד ביותר משני מיליון קילומטרים של נסיעה ולא להתדרדר כלל בביצועיה ב-200,000 הקילומטרים הראשונים.

     

     

    דגם התצוגה, וככל הנראה גם המכנית הסדרתית שמבוססת עליה, הכיל מערכת סיוע לנהיגה שמבוססת על הטכנולוגיה של מובילאיי הישראלית – SuperVision שפועלת על שבב EyeQ5 שמתוכנן להציע בעתיד אפשרויות נהיגה אוטונומיות ברמות שונות.

    בחודש הבא מתכוונים אנשי ג'ילי לחשוף פרטים נוספים אודות המיתוג של 'זיקר', שיטות השיווק שלה, רשמת המכירות וגם אודות הבידול בינה לבין מותגים אחרים של הקבוצה – בעיקר לינק אנד קו (שתצטרך להשתדר כעת בלי ספינת הדגל שנגזלה ממנה…), גיאומטרי ו'פולסטאר'. אגב, עבור כל מי שתהה, כמונו, מאיפה "הגרילו" הסינים את שם המותג Zeekr הם מסבירים שמדובר בשילוב בין ZEE – שמייצג לטעמם "אפס פליטות" ושל Kr – שמייצג את היסוד 'קריפטון' בטבלה המחזורית.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'ילי הסינית מדגימה "הנדסת מדבקה" עם 'זיקר 001'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.