Ad

קיה ספורטאז' חדש יושק באפריל, סטינגר עלול להימחק

תמונות ריגול ראשונות של הדור החדש של ספורטאז' פורסמו בקוריאה, המכירות של קיה סטינגר מאכזבות
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כשבועיים בלבד לאחר חשיפתו הרשמית של הדור החדש של יונדאי טוסון, וכצפוי, פורסמו בסוף השבוע בקוריאה תמונות ריגול ראשונות של אחיו לבית קיה – ספורטאז' החדש לגמרי, במהלך ניסויים.

 

 

על-פי פרסומים בקוריאה, ספורטאז' חדש לחלוטין, על בסיס פלטפורמה חדשה שמשותפת לקיה וליונדאי, יושק לשוק הביתי באפריל הקרוב, והיצוא שלו לשאר העולם יחל בסמוך לאחר מכן. אלינו, כרגיל, יגיע ספורטאז' החדש לאחר תחילת הייצור שלו במפעל של קיה בסלובקיה.
לפי הפרסומים בקוריאה, ספורטאז' החדש יציג שפת עיצוב חדשה של קיה אשר תאפיין לאחר מכן את שאר מוצרי המותג, ומכיוון שהדגם היוצא , כמו זה שקדם לו, נראה ממש טוב ייתכן שעוד נצטער על כך… מצד שני, העיצוב החדש והייחודי של יונדאי טוסון מכה גלים בעולם, אז צריך לתת קרדיט למעצבי קיה ולקוות שגם להם יש רעיון מהמם.

עיצוב ייחודי וחדש הוא לא הדבר היחיד שהדור החמישי של ספורטאז' יחלוק עם יונדאי טוסון, אלא גם, כמובן, את אחת התכונות החשובות והחריגות לו, שהיא שני אורכים של בסיס גלגלים.

קיה ספורטאז' הנוכחי עבר ממש לאחרונה מתיחת פנים כדי לרענן אותו לקראת שנת השירות האחרונה שלו, ומה שמעניין ומסקרן – כך לפי המקורות הקוריאנים – זה שקיה התכוונה להשיק את ספורטאז' החדש מוקדם יותר, אבל הפיתוח שלו התעכב, בין אם בגלל קשיים שבהם נתקלו אנשי היצרנית ובין אם בגלל המובן מאליו: משבר הקורונה. עוד דבר שמתעכב, לפחות בינתיים, הוא דגם תצוגה כמו קונספט Vision T של יונדאי אשר הקדים את 'טוסון'. ייתכן שקיה לא הציגה דגם כזה בגלל אותו עיכוב בתוכניות הפיתוח או פשוט בגלל ביטולן של מספר תערוכות רכב, וייתכן שבחודשים שנותרו היא עוד תספיק להציג דגם כזה.

מבחינה מכאנית, כמו בשלושת הדורות האחרונים של ספורטאז', הוא יהיה דומה מאד, שלא לומר כמעט זהה, ליונדאי טוסון החדש. זה אומר, בין השאר, שהוא יונע עם מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.6 ליטר עם הנעה קדמית ותהיה לו אופציה להנעה לכל הגלגלים, יהיו לו מנועים עם טכנולוגיית 'היברידית קלה' ומערכת היברידית קונבנציונלית, כולל גם היברידית נטענת, תהיה גרסת 2.5 ליטר לשוק האמריקני ויהיו תיבות הילוכים ידניות, כפולות מצמד ואוטומטיות פלנטריות.

שלום לסטינגר

עד כאן לחדשות הטובות, אבל יש גם חדשות פחות טובות. לפי פרסומים מאוסטרליה עולה חשש כבד לעתידו של הדגם הכי מרתק של קיה בימינו – 'סטינגר'. מסתבר שאנשי קיה מאוכזבים מן המכירות של מכונית ה-GT הספורטיבית, הנאה, והמענגת שלהם, זאת שנמכרת בארה"ב במחיר אטרקטיבי וגלגליה האחוריים מונעים באמצעות מנועי טורבו-בנזין בנפחי 2.0 ו-3.3 ליטר שמספקים 245-366 כוחות סוס.

 

 

בסיכום 2018-2019 מכרה קיה בארה"ב רק כ-31,000 סטינגרים ולכן, כך דווח, עולה חשש כבד שסטינגר לא יוחלף בדור חדש בתום מחזור החיים של הדגם הנוכחי. במקרה כזה ייתכן שקיה תמשוך את הייצור של הדור הקיים למשך שנה או שנתיים מעבר לתכנון המקורי, ובסופו של דבר תחליף את מכונית ההילה הנאה (אך הלא מספיק אטקרטיבית במכירות) בעוד קרוסאובר מנופח ומשמים.

סטינגר נכנסת כעת לשנת הדגם הרביעית שלה, ובתחילת השנה הקרובה תקבל מתיחת פנים ראשונה שכוללת מנוע טורבו-בנזין חדש, בנפח 2.5 ליטר שיספק 300 כוחות סוס, ונגיעות עיצוב שכוללות פנסים קדמיים חדשים עם טכנולוגיית LED, עיצוב מחודש לכנף האירודינמית האינטגרלית מאחור, חישוקי גלגלים חדשים ועוד.

אם לצד כל אלה לא תגיע בשורה שיווקית רעננה, למשל בגזרת המחיר או גימיק חדש שיפתה לקוחות, ייתכן מאד, למרבה הצער והאכזבה, שלא מספיק אנשים יקנו גם את המכונית המתוחה והיא תהפוך מהר מאד למכונית אספנים מעניינת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות