• Ad
  • האם מתנה לטויוטה תסיר את המכשול בדרך לאיחוד פיז'ו-פיאט?

    פיז'ו תייצר עבור טויוטה ואנים מסחריים בצרפת ותמכור לה אותם במחירי עלות רק כדי שתקבל את אישור הממונה על התחרות לאיחוד עם פיאט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיג'ו-סיטרואן הציעה לממונה על התחרות באיחוד האירופאי לתת מתנה לטויוטה כדי שיאשר לה, ולפיאט קרייזלר, להתאחד וליצור – תחת השם 'סטלנטיס', את יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם.

     

     

    על-פי דיווחים מאירופה, ביום שישי הגישו אנשי פיז'ו-סיטרואן הצעה לממונה על התחרות באיחוד האירופאי, לפיה הם יגדילו את היקף הייצור של ואנים מסחריים מדגם 'פרו אייס' של טויוטה במפעל המשותף שלהם עם טויוטה בצרפת. ואנים אלה יימסרו לטויוטה במחירי עלות כדי שהיא תוכל להגדיל את היקף המכירות שלה, וכך תקטן הדומיננטיות של פיג'ו-סיטרואן בשוק הרכב המסחרי באירופה.

    הצעה זאת נועדה להסיר את המכשול האחרון בדרך להקמת האיחוד בין פיז'ו-סיטרואן-אופל לבית פיאט-קרייזלר, שכל הפרטים אודותיו סוכמו בחודש דצמבר שעבר. האיחוד של שתי קבוצות הרכב הגדולות כולל 15 מותגים פעילים – רובם מותגים שקיימים משחר ההיסטוריה של תעשיית הרכב. הדבר היחיד שמעכב כרגע את האיחוד הוא התארכות הבדיקה של הממונה על התחרות בנוגע לפלח שוק מאד ספציפי – שוק הרכב המסחרי הקל – שבו תהיה לחברה המאוחדת דומיננטיות שעלולה לפגוע בתחרות.

    הפתרון שמציעים הצרפתים הוא סוג של סובסידיה שתדפוק את כל המתחרים האחרים חוץ מאשר את טויוטה. לפיז'ו-סיטרואן ולטויוטה יש מיזם משותף שבו מיוצרים כיום ואנים מסחריים כמעט זהים תחת שמות המותג פיז'ו אקספרט, סיטרואן ג'אמפי וטויוטה פרו אייס. כל אחד מן המותגים רוכש מן המיזם המשותף את מספר הכלים שהוא יכול למכור, ובהתאם לכך נקבעת תוכנית הייצור של המיזם.

    ההצעה שהונחה כעת על שולחן הממונה על התחרות היא שהמיזם יגדיל את היקף הייצור של טויוטה פרו-אייס, וכדי שטויוטה תוכל להגדיל את נתח השוק שלה היא תקבל את היחידות הנוספות מן המיזם "במחיר עלות", כלומר שהמיזם המשותף יסבסד, בעצם, את אחד השותפים בו. אם ההצעה תתקבל סביר שלטויוטה לא יהיו איתה בעיות, אבל יש מצב שאנשי רנו, למשל, או ניסאן, יהיו פחות מבסוטים.

    הנציבות האירופאית בוחנת את נישת הרכב המסחרי במיזוג כבר מאז חודש יוני שעבר, ואם היא תקבל את ההצעה ותסיים את הבדיקה שלה – יוסר המכשול האחרון. במקרה כזה צפוי המיזוג להיכנס לתוקף כבר ברבעון הראשון של השנה הקרובה, יותר משנה לאחר הסיכום העקרוני של העסקה. בכיר בנציבות הגיב להאשמות בנוגע להתארכות הבדיקה ואמר ש"הליך חקירות מיזוג כזה מופעל אם הצדדים לא מספקים, במועד, מידע חשוב שהנציבות ביקשה מהם".

    הנחת ההצעה עדיין לא מהווה סוף פסוק מכיוון שהנציבות תצטרך לפנות כעת ללקוחות של החברות וליצרניות מתחרות ולקבל את תגובותיהם לפני שתחליט אם להסתפק בה או לדרוש דרישות נוספות לפני שתאשר את העסקה.

    אגב, בזמן שהצדדים ממתינים להכרעת הממונה על התחרות אנשי פיג'ו-סיטרואן לא יושבים בחיבוק ידיים. לאחרונה פורסם שהם החלו לרכוש מניות של החברה מידי השותפה הסינית שלהם, דונגפנג, ועד כה שילמו לה קרוב ל-200 מיליון דולר תמורת כ-1.1% ממניות החברה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.