• Ad
  • אנשי פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר סרבו לוותר על חלקים בפרויקט המשותף שלהם לייצור רכב מסחרי קל באיטליה, והממונה על התחרות לא העניק אישור למיזוג ביניהם. החלטה סופית תינתן באוקטובר, לאחר השלמת בדיקה מעמיקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הממונה על התחרות בנציבות האיחוד האירופאי בחר לחקור לעומק את האיחוד המוצע בין קבוצת פיג'ו-סיטרואן לבין קבוצת פיאט-קרייזלר, וזאת מפני ששתי הקבוצות סרבו לבצע צעדים אשר יפיגו את החשש מפני פגיעה אפשרית בתחרות בתחום הרכב המסחרי הקל והבינוני.

     

     

    כפי שפרסמנו כאן בעבר, אנשי הממונה על התחרות באיחוד האירופי חוששים שהדומיננטיות של הקבוצה המאוחדת בפלח השוק החשוב הזה תפגע בתחרות, ולאחר שלא קיבלו מן הצדדים המעורבים תשובות מספקות, או ביטחונות, הם הכריזו היום (ה') על פתיחת חקירה מקיפה שתימשך ארבעה חודשים.

    צריך להדגיש שאין בכוחה של חקירת הממונה לכשעצמה לעצור את המיזוג שאמור ליצור את קבוצת יצרניות הרכב הרביעית בגודלה בעולם, היות שעבור שני הצדדים המתמזגים מדובר ככל הנראה במצב של "להיות או לחדול". מעבר לכך, המחלוקת אמנם נוגעת לפלח שוק חשוב של הצדדים המעורבים, אבל לא החשוב ביותר, וגם בתסריט הגרוע ביותר הם יוכלו למכור חלק מן הפעילות הזאת או את כולה.

    "שוק הרכב המסחרי גדל, והופך יותר ויותר חשוב בעידן הכלכלה הדיגיטלית שבה צרכנים פרטיים נסמכים יותר מתמיד על שירותי משלוחים", אמרה נציבת התחרות באיחוד האירופי, מרמטה ווסטגר, בהצהרה שנמסרה על-ידי הנציבות. "בכוונתנו להעריך בזהירות אם העסקה המוצעת תשפיע לרעה על התחרות", היא הוסיפה.

     

     

    בכיר באיחוד האירופאי צוטט על-ידי ה'אוטומוטיב ניוז', העיתון החשוב של תעשיית הרכב, כשאמר ש"פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר מובילים את שווקי הרכב המסחרי במדינות רבות (באירופה), ומיזוג ביניהן יסיר את אחת המתחרות העיקריות". החשש איננו מקומי וזניח אלא נוגע לתחרות בבלגיה, קרואטיה, צ'כיה, צרפת, יוון, הונגריה, איטליה, ליטא, לוקסמבורג, פולין, פורטוגל, סלובקיה, סלובניה, ספרד ובריטניה.

    שתי קבוצות הרכב מקוות להשלים את כל פרטי העסקה ולבצע את המיזוג בפועל עד לסוף הרבעון הראשון של השנה הבאה, אבל החלטת הממונה על התחרות בנציבות האירופאית תימסר רק ב-22 באוקטובר. בהצהרה משותפת של שתי הקבוצות נאמר ש"אנחנו ממשיכים להתקדם עם עבודה של צוותי הפרויקטים של החברה, וככל שנתקדם נדווח לנציבות האיחוד האירופאי, כמו גם לרגולטורים אחרים, אודות היתרונות המשמעותיים של המיזוג המוצע עבור לקוחותינו, התעשייה האירופאית כולה וכל אחת מן החברות (במיזוג)".
    לא מיותר להדגיש שעסקת המיזוג קיבלה כבר "אור ירוק" בארצות הברית, סין, הודו, יפן ורוסיה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיג'ו-סיטרואן-פיאט-קרייזלר: האיחוד נדחה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.