• Ad
  • ניסאן קשקאי תמונת צד
    קשקאי, הקרסאובר החדש של ניסאן, הגיע לישראל ומציע מראה קרבי וממדים גדולים יותר, מנועים חסכוניים מבעבר ורשימת אבזור ארוכה יותר. מחירו התייקר בהתאם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קרסו מוטורס, החלה בשיווק ניסאן קשקאי החדש. המכונית שיחד עם הג'וק עזרה ליבואנית לבסס את מעמדה בתחום הפנאי.

    ניסאן קשקאי הוצג בגרסת חמישה מושבים בסוף שנה שעברה בתערוכת לונדון ובגרסת שבע מקומות, שמעתה מכונה X טרייל, בתערוכת ז'נבה השנה. בעוד שהדור הקודם שימש גם כתחליף למשפחתית קומפקטית (בשווקים רבים באירופה הוא החליף את ניסאן 'אלמרה'), הדור החדש מציג מראה יותר "קרוסאוברי" ומבוסס על פלטפורמה חדשה ומודולרית (שעליה ייבנו 11 דגמים של רנו ושלושה של ניסאן עד לשנת 2020). מידותיו מעט גדולות יותר: 438 ס"מ אורך (תוספת של 5 ס"מ), 181 ס"מ רוחב (2.6+ ס"מ), 159 ס"מ גובה (דומה) ובסיס גלגלים של 265 ס"מ (1.5 ס"מ יותר).

    לא רק הפלטפורמה פותחה במשותף, אלא גם המנועים חושפים את שיתוף הפעולה ההולך ומעמיק בין רנו לניסאן. את מנוע ה-1.6 ליטר בנזין הקודם (117 כ”ס) מחליף מנוע ארבעה-צילינדרי מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר (115 כ”ס) המוכר מקליאו החדשה. בשלב זה לא יוצע בישראל מנוע ה-1.6 ליטר בנזין המוגדש (150 כ"ס, שבאירופה מחליף את מנוע ה-2.0 ליטר ו-140 כ"ס) והגרסה הבכירה תוצע עם מנוע דיזל חדש. זהו למעשה דור שישי למנוע ה-1.5 ליטר מתוצרת רנו שמוכר מדגמים רבים ובהם פלואנס וקנגו. הפיתוח כאן נעשה במשותף, נפחו עלה ל-1.6 ליטר והוא מפיק 130 כ"ס לעומת 110 כ"ס בגרסת ה-1.5 ליטר. שני המנועים (בנזין ודיזל) מצוידים במערכות 'עצור-והתנע', ומשולבים עם תיבות אוטומטיות-רציפות (X טרוניק בלשון ניסאן). הביצועים סבירים. גרסת ה-1.2 ליטר מאיצה ל-100 ב-12.9 שניות ומהירותה המרבית 173 קמ"ש, וגרסת הדיזל מאיצה ב-11.1 שניות ומגיעה עד 183 קמ"ש. תצרוכת הדלק בתנאי מעבדה עומדת על 17.9 ק"מ לליטר בגרסת הבנזין ו-21.7 ק"מ לליטר בגרסת הדיזל.

    המכונית תוצע בישראל בשלוש רמות גימור. הבסיסית 'אסנטה' תכלול מערכת מולטימדיה בגודל 7 אינץ' עם מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים בעור, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני אורות וגשם, חישוקים קלים ועוד. מעליה תוצע רמת אבזור 'אסנטה SV' שתוסיף ארבע מצלמות לראייה היקפית, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מפתח חכם לפתיחה ולהתנעה, חלון גג פנורמי קבוע, מסילות גגון, שמשות אחוריות כהות וחישוקי 18 אינץ' קלים. מהפן הבטיחותי תציע הגרסה את חבילת 'Safety Shield' הכוללת מערכת למניעת התנגשות קדמית, מערכת לבלימת חירום אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב, מעבר אדפטיבי בין אורות גבוהים ונמוכים ומערכת לזיהוי תמרורים. רמת האבזור הבכירה 'טקנה' תכלול מושבי עור מחוממים, פנסים ראשיים בטכנולוגיית לד, מערכת חנייה אוטומטית, מערכת התראה על ערנות נהג, זיהוי עצמים בשטחים "מתים" וחישוקי 19 אינץ'.

    במבט ראשון ניתן לחשוב שמחיר ניסאן קשקאי החדש דומים לאלה של הדור הקודם, אלא שלא כך הדבר ומחירי גרסאות מנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין החדש שמחליף את מנוע ה-1.6 האטמוספרי, מוצעים במחירים של מנוע ה-2.0 ליטר הקודם. להלן מחירי רמות האבזור:
    •  1.2 ליטר טורבו-בנזין, אסנטה עולה 155,000 שקלים
    •  1.2 ליטר טורבו-בנזין, אסנטה SV עולה 165,000 שקלים
    •  1.2 ליטר טורבו-בנזין, טקנה עולה 175,000 שקלים
    •  1.6 ליטר טורבו-דיזל, אסנטה עולה 170,000 שקלים
    •  1.6 ליטר טורבו-דיזל, אסנטה SV עולה 180,000 שקלים
    •  1.6 ליטר טורבו-דיזל, טקנה עולה 190,000 שקלים

     

    תמונה של יואל שורץ

    יואל שורץ

    עיתונאי רכב מאז שנת 2004. ערך את אתרי האינטרנט 'מוטוקאר' ו-'אוטו', וכתב במגזינים 'הגה' ו'אוטו'. חולה הגה מושבע, בעיקר אלה הכבדים, חזקים תאבי סל"ד וזוללי דלק. מתמחה במבחני רכב, צרכנות ושוק הרכב המקומי.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • ניסאן קשקאי החדש בארץ

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.