• Ad
  • המשטרה: "העלינו את סף המהירות, ועכשיו רוצים להוריד"

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למרות שמספר מצלמות המהירות הפעילות הגיע ב-2014 לשיא, מספר דו"חות המהירות דווקא ירד. כך עולה מנתונים שהציג היום מפקד אגף התנועה בוועדת המשנה למאבק בתאונות. אלא שנראה שהמצב עומד להשתנות, ומהר – ראש האגף הבהיר כי בכוונת המשטרה להוריד את סף המהירות שבו מתחילות המצלמות להפיק דו"חות לנהגים

    "העלינו את סף המהירות (במצלמות), ועכשיו אנחנו רוצים להחזיר לסף מהירות נמוך כדי לייצר את ההרתעה". כך אמר היום (ה') ניצב משה אדרי, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, בדיון שערכה ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים. לדברי אדרי, מתחילת השנה נרשמה ירידה בהיקף אכיפת עבירות מהירות באמצעות מצלמות האכיפה החדשות, וזאת למרות שמספר המצלמות הפעילות דווקא גדל משמעותית ב-2014.

    מדברים שאמר אדרי עולה כי העלאת סף המהירות – סף המהירות שבו מתחילות המצלמות להפיק דו"חות – הביאה לכך שנהגים רבים זומנו למשפט, וכתוצאה מכך נוצר עומס רב בבתי המשפט לתעבורה. העומס בבתי המשפט גרם לשינוי במדיניות האכיפה של אגף התנועה, אך כעת מבקשים שם להוריד את סף האכיפה.

    ניצב אדרי גם ציין כי אגף התנועה, בשיתוף המשרד לביטחון פנים, נערכים להגדלה משמעותית של מספר המצלמות ומספר העמדות הפעילות: עד סוף השנה יופעלו בסך הכל 100 מצלמות בכ-240 עמדות, ובשנה הבאה צפויה התקנת כ-50 מצלמות נוספות – עד לסך של 150 מצלמות ו-250 עמדות פעילות.

    אגב, נציג של עמותת "אור ירוק" עודד את אגף התנועה להאיץ את הצבת המצלמות הנוספות, ואמר כי יש לכך תמיכה ציבורית נרחבת. נציג העמותה אמר לחברי ועדת המשנה למאבק בתאונות כי כ-90% מהציבור הישאלי תומכים במצלמות האכיפה החדשות.

    יש מצלמות, יש בטיחות?
    בדיון שערכה היום הוועדה לא הוצגו נתונים שמעידים על תרומה בטיחותית מובהקת של המצלמות. למעשה, שני נתונים שהוצגו עשויים להעיד על בעיה חמורה: מתחילת השנה חלה עלייה של כ-13% במספר התאונות הקטלניות בכבישים בינעירוניים, שבהם מוצבות מרבית מצלמות המהירות החדשות. בנוסף, מתחילת השנה חלה עלייה משמעותית במספר הולכי הרגל שנהרגו ברחוב ולא בצומת – נתון שעשוי להעיד על כך שהתקנת מצלמות מהירות בערים לא הביאה למיתון מהירויות הנסיעה במרחב העירוני.

    ניצב אדרי ציין כי בשנה הקרובה צפוי אגף התנועה להרחיב את השימוש במצלמות וידאו שמותקנות בניידות המשטרה, ומשמשות לאכיפת עבירות בריונות כמו עקיפה לא חוקית או חציית פס הפרדה רצוף. במשטרה אומרים כי השימוש במצלמות הווידאו תורם רבות לקיצור הליכים משפטיים, שכן נהגים רבים שעבירותיהם מתועדות באמצעות המצלמות בוחרים שלא לנהל הליכים משפטיים ארוכים.

    על-פי נתונים שהציג אגף התנועה בוועדת המשנה, מבצע "צוק איתן" הביא לירידה בהיקף האכיפה באמצעות שוטרים. לטענת ניצב אדרי, לירידה בהיקף האכיפה "האנושית" הייתה השפעה שלילית (ומשמעותית) על מצב הבטיחות. אגב, מדברים שאמר היום אדרי גם עולה כי כ-20% מסך כל דו"חות התנועה הם "דו"חות זבל" – דו"חות שמסתיימים ללא כל תוצאה.

    את הבעיה הבטיחותית החמורה ביותר כיום לא ידע ניצב אדרי להסביר: עלייה של כ-50% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות מתחילת השנה. על-פי נתונים שהציג ניצב אדרי – אשר הודה כי אין למשטרה הסבר לעלייה הדרמטית במספר הולכי הרגל שנהרגו השנה – מתחילת 2014 חלה עלייה של 114% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתחום הבינעירוני, ובנוסף נרשמה עלייה של 56% במספר הולכי הרגל שנהרגו מקרב המגזר הלא יהודי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.