• Ad
  • יצרנית הסמארטפונים הסינית מתכוונת לייצר מכוניות שנושאות את שמה, וליתר דיוק להשתמש בקבלנית משנה שתעשה את זה עבורה. האם שיאומי תקדים את אפל?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשעה שכל תעשיית הרכב מביטה לכיוון קליפורניה ומנסה להבין עד כמה 'אפל' רצינית בנוגע לתוכניות הרכב שלה מגיעה בשורה מפתיעה מכיוונה של יצרנית טלפונים חכמים אחרת מעברו האחר של כדור הארץ ומן העבר האחר של ספקטרום המחירים.

     

     

    חברת שיאומי, זו שבין השאר חוללה מהפך דרמטי ביחס העלות-תועלת של טלפונים סלולריים, מתכוונת – כך לטענת מקורות ששוחחו עם אנשי סוכנות הידיעות 'רוייטרס' – לייצר מכוניות חשמליות במפעל של חברת 'גרייטוול' הסינית. נכון לסוף השבוע האחרון סירבו אנשי שיאומי להגיב לידיעה ואילו הצד השני שהוזכר – חברת 'גרייטוול', מסרו שהם "לא דנו בשותפות כזאת עם שיאומי".
    הידיעה של רויטרס מבוססת על מידע שלא לייחוס שמסרו לאנשיה שני אנשים מתוך שיאומי, ולדבריהם מדובר במכונית חשמלית שתימכר תחת הסמל המסחרי של שיאומי כשהיא מיועדת לשוק המסה, כלומר לטווח המחירים הנמוך, בדומה למיצוב שלה בשוק האלקטרוניקה.
    אחד המקורות מסר לרויטרס ש'גרייטוול', אשר עד היום לא ביצעה עבודות קבלנות עבור גורמים שלישיים, תבצע חלק מעבודות הפיתוח של המכונית, וששתי החברות יכריזו על המיזם המשותף הזה במהלך השבוע הנוכחי.

    עסקי הליבה של שיאומי הם טלפונים חכמים, שם היא מציעה דגמים עם יכולות גבוהות מאד ביחס למחיר נמוך יחסית, ועם רמת אמינות ואיכויות גבוהות ביחס למוצרים סינים לא יקרים אחרים. יחד עם זאת, שיאומי משחקת גם בזירת הניידות ("מוביליטי") בעיקר עם קורקינטים ממונעים וקטנועים חשמליים, ויש לה גם פעילויות רבות ומגוונות בתחום מוצרי הצריכה, עם דגש על חיבור שלהם ל"אינטרנט של הדברים" שמגדיל את פוטנציאל השימוש בהם. בנוסף, שיאומי גם ממתגת את שמה על מוצרים ואביזרים שמיוצרים עבורה על-ידי קבלני משנה, למשל מוצרי ביגוד ואביזרים.

     

     

     

    שיאומי היא לא יצרנית האלקטרוניקה היחידה, או חברת הטכנולוגיה היחידה, שלוטשת עיניים לשוק הרכב, וזאת בעיקר על רקע העובדה שמכוניות הופכות יותר ויותר מקושרות, ושהן מכילות כיום המון מערכות ורכיבים אלקטרוניים. ענקית האלקטרוניקה הסינית 'וואווי', שבין השאר מתחרה גם בשיאומי, לוטשת עיניים לתחום הרכב ואילו ענקית האלקטרוניקה הטאיוונית 'פוקסקון', אשר בין השאר מייצרת את הטלפונים הניידים של אפל, מקדמת גם היא תוכנית לשותפות במיזם רכב. במקביל, ענקית החיפוש הסינית 'באידו' – המקבילה לגוגל – הודיעה בינואר שתייצר כלי רכב חשמליים בשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הסינית ג'ילי.

    לקריאה נוספת: בפולקסווגן לא מאמינים שאפל יכולה לבנות מכונית

    אחד המקורות שמסר מידע לרויטרס טען שבפרויקט הרכב החשמלי של שיאומי מעורב באופן אישי המייסד ומנכ"ל שיאומי – ליי ג'ון, אשר לדבריו "מאמין שהמומחיות של החברה בייצור חומרה תאיץ את התכנון והייצור של מכונית חשמלית שתישא את שמה". יחד עם זאת, בל נשכח שבמקרים רבים מופצות ידיעות כדי "לבחון את המים" ולהבין לאן נושבת הרוח. על אף שמאד הגיוני ששיאומי תרצה להתרחב אל שוק הרכב והניידות, לא מן הנמנע שבסופו של יום היא תיקשר אל יצרנית רכב אחרת או אל מספר יצרניות רכב.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם היית קונה משיאומי מכונית חדשה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.