• Ad
  • דיווחים בקוריאה אודות עסקה מתגבשת בין קיה לבין ענקית האלקטרוניקה האמריקנית אפל, אשר נכנסת לתחום הרכב ורוצה לפתח מכונית אוטונומית.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    גוף התקשורת הדרום-קוריאני DongA.com דיווח הלילה (שעון ישראל) על כך שענקית האלקטרוניקה האמריקנית אפל תשקיע 3.6 מיליארד דולר ביצרנית הרכב קיה, במסגרת שיתוף פעולה לבניית כלי רכב חשמליים שיישאו את הסמל של אפל. המכוניות ייבנו, כך דווח, במפעל של קיה בווסט פוינט, ג'ורג'יה, ארה"ב, והעסקה המתגבשת צפויה להיחתם באופן רשמי ב-17 בפברואר.

     

     

    אפל, כך דווח, רוצה לייצר 100,000 כלי רכב בשנה בשנת 2024, ולהגדיל את היקף הייצור ל-400,000 בשנה בהמשך. גם אנשי אפל, וגם אנשי יונדאי – שמחזיקה בגרעין השליטה בקיה, סירבו להגיב לידיעה.

    בתחילת ינואר דווח בעולם שקבוצת יונדאי צפויה לשתף פעולה עם אפל בתכנון וייצור מכונית אוטונומית, ודיווחים אלה הובילו ללא מעט ספקולציות אודות מבנה העסקה, מקום הייצור והשותפים הפוטנציאליים של אפל ובכלל. ליונדאי-קיה יש פלטפורמה מודולרית ייעודית חדשה לכלי רכב חשמליים, אבל כדי לבנות עליה מכונית שראויה לשאת את הסמל של אפל – ובעיקר מעוצבת באופן שמזכיר את הקו הייחודי שלה – נדרשים לא מעט חודשים של עבודת פיתוח משותפת.

    חשוב למתוח קו מפריד עבה בין האפשרות שאפל תשווק מכוניות חשמליות שנושאות את הסמל שלה לבין השאיפות שלה בתחום הרכב האוטונומי, היות שמדובר בשני עולמות נפרדים. עשרות רבות של דגמי מכוניות חשמליות מתגלגלים כבר כרגע על כבישי העולם, וכדי לעצב מכונית באופן שמדמה את קווי המוצר של אפל לא נדרש ידע או תחכום מיוחד. במילים אחרות, אפל יכולה לצאת לשוק באופן כמעט מיידי עם מכונית חשמלית שתיבנה עבורה על-ידי קבלן משנה – ממש כפי שהיא מייצרת את האייפונים שלה אצל יצרנית טלפונים.

     

     

    לאפל יש קהל מעריצים עצום ורב ברחבי העולם כולו, כמות מטורפת של מידע אודות לקוחות פוטנציאליים, ורשת מכירות שמגחכת את רשתות המכירות של כל יצרנית רכב בעולם. במילים פשוטות – אפל יכולה להעתיק כבר מחר בבוקר את מודל המכירות של 'טסלה' ולהתחיל למכור מכוניות חשמליות ברשת האינטרנט בלי להזדקק להקמה של אף אולם מכירות פיזי. לאפל אין כל בעיה לחבר בין לקוחות שלה לבין רשתות טעינה, ויש לה מספיק כסף כדי לקנות כל חברה קיימת בתחום הזה, ואת השירות לכלי הרכב היא יכולה לספק באמצעות רשתות השירות של יצרנית הרכב שתבנה עבורה את המכוניות.

    נושא הרכב האוטונומי, לעומת זאת – שונה בעליל, וההערכה הסבירה היא שחברות הטכנולוגיה השונות יצליחו להגיע למערכות נהיגה אוטונומית בטוחות ויציבות רק לקראת סוף העשור הנוכחי. אפל עצמה מנסה לפתח טכנולוגיה אוטונומית מאז שנת 2014, ובין אם היא תתקדם לבדה בפרויקט הזה או תשתף פעולה עם חברות אחרות – בכל מקרה היא תצטרך גם מכוניות כדי להטמיע לתוכן את הטכנולוגיה הזאת.

    לקריאה נוספת: אפל סוף סוף מאשרת באופן רשמי: אנחנו מפתחים מכונית אוטונומית

     

     

    מכונית חשמליות מתוצרת אפל, אשר עשויות להתגלגל על כבישי העולם כבר בתוך שלוש שנים או פחות – יתחרו ראשית לכל ב'טסלה' וביצרניות היוקרה הגרמניות – פורשה, אאודי, ב.מ.וו. ומרצדס, אבל גם ביצרניות מתוחכמות אחרות של כלי רכב חשמליים, למשל לוסיד מוטורס האמריקנית ו-Nio הסינית, ולא ביצרניות "הלחם והחמאה" הסיניות או ביצרניות הרכב העממיות הוותיקות.

    לקריאה נוספת: המכונית האוטונומית והחשמלית של אפל חוזרת

    אגב, הערבוב בין ייצור רכב לבין תעשיית האלקטרוניקה לא מתחיל ונגמר בטסלה או באפל. יצרנית הרכב הסינית ג'ילי הודיעה לאחרונה על שיתוף פעולה עם יצרנית החומרה הטאיוונית Foxconn, אשר בין השאר מייצרת גם טלפונים סלולריים ואייפונים, לצורך ייצור רכב ואספקת שירותי ייעוץ עבור גורמים שונים בעולם.

    גם ענקית הטכנולוגיה אמזון, שמפעילה שירותי משלוח באמצעות רחפנים מזה מספר שנים, הודיעה שהיא מתכוונת להפעיל משאיות משלוח חשמליות אוטונומיות שייבנו עבורה על ידי חברת הסטארטאפ האמריקנית 'ריביאן', אשר גייסה עד היום כ-8 מיליארד דולר. עד לעידן האוטונומי מתכוונת אמאזון לרכוש מריביאן, שצפויה להתחיל בייצור סדרתי כבר השנה, 100,000 משאיות-קלות חשמליות עבור צי המשלוחים שלה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה תבנה את המכונית של אפל תמורת 3.59 מיליארד דולר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.