• Ad
  • בתי ספר באוסטרליה הכניסו את תחזוקת הרכב לתוכנית הלימודים גם לצורך העצמה נשית ובעיקר כדי שבנות ונשים לא יהיו תלויות באחרים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כ-100,000 ילדים וילדות, נערים ונערות, מבתי ספר שונים סביב העיר סידני שבאוסטרליה מקבלים מידי שנה הדרכה בסיסית בתחזוקת רכב, גם לצורך הגברת הבטיחות בדרכים וגם כדי להעצים נערות ונשים ולמנוע את התלות שלהן בסיוע של זרים.

     

     

    את המיזם, שהפך לאחרונה לנפוץ ברחבי המטרופולין של סידני, הקימה כבר לפני 13 שנים אלני מיטקוס שהרימה את קבוצת גלמטיק (Galmatic) במטרה "לסייע לנשים ובני נוער אוסטרליים להרגיש בנוח מאחורי ההגה באמצעות סדנאות תחזוקת רכב". ההרגשה הנוחה, ובעיקר היכולת לתחזק נכון את הרכב כדי להימנע מתקלות והיכולת לתפעל תקלות במהירות אם הן מתרחשות – תורמת גם לשיפור הבטיחות בכבישים לפי "חזון אפס הרוגים" האוסטרלי.

    הצוות של גלמטיק מונה כיום ארבע מדריכות במשרה מלאה ובנוסף להן ארבעה נערים ונערות שמסייעים בפרויקטים גדולים ובתקופות עמוסות, וכן מספר מדריכים גברים שמתנדבים בארגון. במהלך שיעורים מעשיים בבתי הספר הם מלמדים את הנערים והנערות כיצד לבדוק את מפלסי הנוזלים במנוע (שמן מנוע, שמן גיר, נוזל קירור וכו') ואת לחץ האוויר בצמיגים, כיצד להחליף גלגל בעת הצורך ואיך לנהוג במקרה של תאונת דרכים. מטרת העל של היוזמה מכוונת בעיקר לנערות והיא להעצים אותן ולאפשר להן להרגיש בטוחות בעצמן.

    בריאיון ל'דיילי מייל' האוסטרלי אמרה אלני מיטקוס שהסדנאות לא מיועדות רק לבנות מתבגרות. "אנחנו מלמדים 100,000 בני נוער בשנה בבתי ספר בכל אזור סידני, במטרה לגרום להם להרגיש בנוח מאחורי ההגה. בסופו של דבר הם נוהגים בכלי רכב גדולים שיכולים להיות יקרים מאוד אם לא מטפלים בהם כראוי. אנחנו לא יכולים להדגיש מספיק בפני כל התלמידים שלנו: לעולם אל תתעלם מבעיה ברכב שלך – עליך לטפל בה למען בטיחותך".

     

     

    איימי סמית', עוזרת המנהלת לרווחה במכללת סטלה מאריס, אמרה שכל הסטודנטים מצאו ערך רב בסדנה. "היו לנו שלוש קבוצות של כ- 40 בנות והמשוב היה חיובי מאוד. כל צוות ההוראה הרגיש שסדנה כזאת מועילה מבחינות רבות, בעיקר מפני שאלה מיומנויות שהבנות צריכות ללמוד לפני שהן עוזבות את בית הספר. חשוב לנו להדגים לבנות שיש להן יכולות להתמודד בעצמן עם מצבים שונים בדרכים ולמנוע מהן את התחושה שהן תלויות באחרים".

    היוזמה האוסטרלית הזו מתכתבת עם תלונות רבות שנשמעות בשנים האחרונות כלפי מערכת החינוך בישראל אשר מתרכזת בשינון חומר במקום להקנות לתלמידים "כישורי חיים" מעשיים, בין אם בתחומים כלכליים כמו ניהול תקציב משק הבית והתנהלות כלכלית בכלל, ובין אם בתחומים מעשיים כמו לימוד נהיגה או תחזוקת רכב.

    כאשר שומעים ורואים מיזם כה פשוט ומובן מאליו שבו משתתפות נערות אוסטרליות בנות 11-16 קשה שלא לתהות מה כל כך קשה ליישם את זה גם ב"אומת הסטארט-אפ" הישראלית.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ילדות בית ספר באוסטרליה לומדות תחזוקת רכב בסיסית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.