Ad

בעוד חמש שנים: משאיות ללא נהג על כבישי הולנד

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ממשלת הולנד בוחנת כיצד להתאים את חוקי התנועה כך שיאפשרו נסיעת משאיות ללא נהג

קבוצה של יזמים ואנשי טכנולוגיה ולוגיסטיקה בהולנד מתכננת להפעיל בתוך חמש שנים צי של משאיות ללא נהג אשר ישנעו סחורות מנמל רוטרדם, הנמל הגדול ביותר באירופה, לערים אחרות במדינה.

קבוצת היזמים כוללת בין השאר את יצרנית המשאיות דאף, חברת הלוגיסטיקה TLN, חברת נמל רוטרדם, ארגון המחקר היישומי ההולנדי ועוד.

ממשלת הולנד פועלת בינתיים כדי להתאים את החקיקה במדינה לפעילותן של משאיות לא מאויישות, ואם הניסויים יוכתרו בהצלחה, והחקיקה תותאם – תיסלל הדרך גם לפעילותן של מכוניות ללא נהג.

סוכנות רוייטרס דיווחה על כך ששרת התשתיות ואיכות הסביבה ההולנדית שיגרה לאחרונה פניה אל הפרלמנט ובו פירטה את תוכניות משרדה להסדרת תנועת המשאיות, ולסדרת הניסויים שתקדם לה ותיערך במתחמים סגורים.

"למכוניות ללא נהג יש יתרונות רבים", אמרה דוברת משרד איכות הסביבה והתשתיות, "הן צורכות פחות מקום ומשתמשות בתשתיות באופן יעיל יותר, מצמצמות את פקקי התנועה ואת מספר התאונות, והן גם ידידותיות יותר לסביבה".

דובר מטעם קבוצת היזמים מסר לרוייטרס שהם מקווים להתחיל בניסויים מעשיים כבר במהלך השנה הבאה, וזאת בסביבה מבוקרת ובמתחמים סגורים.

מיד לאחר מכן אפשר יהיה להפעיל "שיירה" של שתי משאיות, הראשונה מביניהן נהוגה בידי נהג והמשאית העוקבת ללא נהג, בתחילה בתחומי נמל רוטרדם ולאחר מכן על האוטוסטרדה A270 בדרום הולנד, שבה, כך טוענים ההולנדים, התשתית מתקדמת ובטוחה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad